«Оскар» змінює правила. Стрічки без темношкірих, жінок або ЛГБТ-представників не отримають нагороду
З 2024 року фільми, які претендують на «Оскар», мають відповідати кільком важливим стандартам. Без дотримання цих стандартів стрічки не можуть отримати найвищу кінонагороду. Про це йдеться на сайті кінопремії.
Що за стандарти?
- один/-на з акторів/-ок першого або другого плану повинен/-на належати до недостатньо представленої расової або етнічної групи: бути темношкірим/-ою, азіатом/-кою, латиноамериканцем/-кою, жителем/-кою Близького Сходу чи представником/-цею іншої етнічної групи;
- принаймні 30% акторів/-ок другого плану мають бути жінками чи етнічними представниками раси (за винятком європеоїдної), представниками/-цями ЛГБТ-спільноти чи людьми з інвалідністю;
- керівні посади мають обіймати принаймні кілька представників мало представлених груп (хоча б 30%);
- теми чи сюжетні лінії у стрічці мають стосуватися недостатньо представлених груп.
Недостатньо представлені групи – про кого йдеться?
До цих груп належать жінки, представники/-ці рас, крім європеоїдної, люди з інвалідністю і учасники/-ці ЛГБТ-спільноти.
Скількох критеріїв мають дотримуватися автори/-ки стрічок?
До 2024 року – принаймні двох, аби стрічка могла претендувати на кінонагороду. І нові правила не означають, що у фільмі в головних ролях мають обов’язково бути винятково жінки чи представники/-ці ЛГБТ (це ми теж зазначили вище у правилах). Зазвичай склад знімальної групи і так доволі різноманітний і в гендерному, і в расовому планах, а принаймні на других ролях у фільмах вистачає жінок, темношкірих чи людей з інвалідністю – так було до презентування нових правил.
Навіщо це потрібно?
Ще на початку літа в Академії кінонауки, яка курує премію, пояснили – премія має стати різноманітнішою.
Цей крок, на думку представників/-ць організації, допоможе урізноманітнити самі стрічки та їхній акторський склад. Довгі роки академії дорікали за те, що у номінаціях представлені здебільшого білі актори.
«Ми маємо розширюватися, щоб відображати різних людей у фільмах і розширювати авдиторію, яка з нами взаємодіє», – йдеться у заяві президента академії Девіда Рубіна та виконавчого директора Дона Хадсона. Також вони додали – очікувані зміни у механізмах присудження премії стануть каталізатором довготривалих змін у всій кіногалузі.