Спецпроєкти

На виставку – до смартфона: як онлайн-платформи об’єднують галеристів, фотографів і колекціонерів?


У березні ще на початку пандемії коронавірусу відома фотовиставка Art Basel заявила про скасування виставки. Разом з  глобальною фінансовою компанією UBS організатори Art Basel провели спільне дослідження щодо впливу COVID-19 на галерейний сектор. В опитуванні взяли участь 795 галерей із 60 країн. З’ясувалося, що внаслідок пандемії продажі світових галерей сучасного мистецтва впали на 36%. 

bit.ua дізнавався, чи можливо оцінити фотографії і мистецькі об’єкти з екрана телефону.

На сайті британської галереї Tate Modern у будь-який час можна придбати квиток на виставку робіт Марка Ротко або мистецтва початку ХХ століття. Також є опція оформити квиток як різдвяний подарунок – ціни на онлайн-вхід від 12 фунтів.

Обравши дату і час, можна відвідати зали американської галереї MOMA, до того ж будь-де: у Стамбулі, Києві чи Стокгольмі. Куратори арт’ярмарок пішли далі і запропонували онлайн-гостям купувати витвори мистецтва просто за кілька кліків.

Пандемія зробила виставки та мистецькі галереї ближчими і доступнішими – вже не потрібно летіти у Відень, щоб відвідати Бельведер та Альбертіну.

Організатори й куратори міжнародної виставки Photo Kyiv у 2020 році мали вчетверте проводити захід. 

«Ми хотіли провести ярмарку, на якій гості могли б отримати максимум можливих вражень: пройтися по залах, підійти і розглянути роботи, послухати освітню програму. І все це 24 години на добу протягом майже трьох тижнів, і найголовніше – абсолютно безпечно», – розповідає арткураторка і співзасновниця Photo Kyiv 2020 Анна Савицька.

Цьогоріч фотоярмарок відбудеться на платформі Pangram. Це мистецький онлайн-простір, де можна подивитися і придбати фотографії авторів з України, Німеччини, Франції, Іспанії, Швейцарії, Польщі та Бельгії. А також відвідати віртуальні стенди галерей: Apart11, 5.6, Maria Claudia Réseau d’Art, NewNow Gallery, Київська Школа Фотографії, MYPH, MSG ART SPACE, ABRAMOVYCH.ART, Галерея Карась.

Крім виставкової програми, завдяки технологіям Photo Kyiv 2020 презентує три спецпроєкти. Фокус двох з них – жінки в об’єктиві, це Women’s eye та перший груповий проєкт організації жінок-фотографинь України. 

Зручність для гостей відгукується і фотографам та художникам. 

«Наразі всі наші учасники дуже постраждали від наслідків пандемії, але, як показала практика, перейшовши в онлайн-формат, багато хто знаходить нову авдиторію і ринки. Перехід у цифровому просторі для багатьох учасників артринку виявився єдиною можливістю вижити і продовжити розвивати свій бізнес, а для деяких навіть вийти на новий рівень взаємодії з авдиторією», – ділиться Іванна Бертран, керівна директорка та співзасновниця Photo Kyiv.

Представники онлайн-платформи  Pangram Катерина Рай і Сергій Нєжинський кажуть, що процес продажу фотографій і залучення гостей в галереї – це момент довіри. А через смартфон і лептоп цю довіру встановити складніше: «Авдиторія, на яку орієнтувалися ще рік тому знамениті ярмарки та вся галерейна індустрія, залишається вдома, тому з нею доводиться працювати на відстані, що не є легко. Споживання культурного продукту – це ціла наука, що враховує психологію та енергетичний зв’язок глядача та об’єкту мистецтва».

У 2019 році онлайн-продажі галерей займали лише 10% від загальних, а вже в першій половині 2020 року зросли до 37%, тобто майже в чотири рази.

Наприклад, 21 квітня 2020 року Sotheby’s провів найбільший в історії онлайн-аукціон витворів мистецтва. Продаж творів таких художників, як Енді Уорхол і Деміен Херст, приніс більше $6,4 млн – і це новий онлайн-рекорд для аукціонного дому.

Організатори Photo Kyiv 2020 кажуть, що онлайн формат проведення арт’ярмарок знадобиться й у майбутньому: 

«Ми б дуже хотіли поєднати обидва формати наступного року, адже вони не замінюють один одного, а доповнюють».

Цілком імовірно, тенденція поєднання офлайн і онлайн форматів припаде до душі більшості кураторів і галеристів світу.

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь