Планета і три зірки: астрономи відкрили екзопланету з дивною орбітою

Планету KOI-5Ab відкрили у сузір’ї Лебедя.

Про це повідомили Science Alert.

Екзопланета розташовується в системі трьох зірок, що дуже схожі на наше сонце.

Перше відкриття

Ймовірне існування цієї планети виявили ще десятиліття тому. Тоді астрономи помітили лише дві зірки, але через складність дослідження об’єкта, вчені припинили над ним роботу.

2018 року орбітальну станцію «Кеплер» замінили на телескоп TESS. Саме тоді астрономи продовжили оцінювати екзопланету в системі із зіркою KOI-5А, навколо якої вона обертається.

Система з трьох зірок

Виявилося, що орбіта планети KOI-5Ab викривлена, але підстави цього не з’ясовані. Є припущення, що під час народження цієї екзопланети, друга зірка KOI-5B штовхнула її, тому орбіта викривилася.

Також відомо, що планета є газовим гігантом. Водночас у системі є дві інші зірки. Зорі KOI-5A та KOI-5B обертаються одна навколо одної за 30 років. Третя зірка — KOI-5C, розташовується трохи далі, тому обертається навколо них за 400 років.

Астрономів цікавлять й інші питання, наприклад, формування планет у системі з трьома зірками і їхні особливості, тому вони продовжать досліджувати цю екзопланету.

Раніше ми розповідали, що NASA обрала нові 4 місії для дослідження космосу. Завдяки малим супутникам та дослідницьким повітряним кулям плануюють дослідити еволюцію галактик, екзопланети та злиття нейтронних зірок.