Дослідження: якими джерелами масової інформації найчастіше користуються українці?
Де найчастіше шукають інформацію українці? Відповідне соціологічне опитування провели з 20 січня по 1 лютого 2021 року. У ньому взяли участь 1802 українців у віці від 18 років і старше. Опитування проводилося методом інтерв’ю face-to-face.
Дослідження опублікували Research&Branding Group.
Про що йдеться?
За результатами дослідження, на початку 2021 року 51% українців віддають перевагу інтернету, тоді як телебаченню ㅡ 44%. Радіо і пресу обирають лише 2% опитаних.
Вперше за останні три роки більшість українців обрали основним джерелом інформації інтернет, а не телебачення.
Особливе місце у споживанні інформації посідають соціальні мережі. Користувачами Facebook є 59% жителів України. На другому місці YouTube ㅡ 43%, далі Instagram ㅡ 30%.
Найбільш популярним месенджером в Україні є Viber – тут зареєстровано 57% опитаних. У трійку лідерів входять Facebook messenger ㅡ 37% і Telegram ㅡ 20%.
Майже половина опитаних – це 46% – визнають певний вплив соцмереж і месенджерів на соціально-політичні процеси в Україні, а ще 13% вважають його визначальним. І лише 25% користувачів не використовують чати/канали месенджерів як джерело інформації.
Раніше ми розповідали, що люди з екстремістськими поглядами менш здатні виконувати складні розумові завдання. Вчені з Кембриджського університету досліджували зв’язок відмінностей в сприйнятті та обробці інформації і їх вплив на формування ідеологічних світоглядів, наприклад, політичних, національних переконань, не беручи до уваги традиційні демографічні фактори, зокрема вік, раса та стать.