Cпецпроєкти

Чим унікальний режисерський стиль Квентіна Тарантіно


27 березня святкує свій день народження відомий кінорежисер Квентін Тарантіно. У його творчості є щось самобутнє та автентичне, та він каже, що намагається знімати фільми, які сам хотів би переглянути. Чим саме відрізняється стиль Тарантіно та що робить його стрічки унікальними – розповідаємо в матеріалі.

Музика

Якщо є щось, що Тарантіно любить більше, ніж свої фільми, то це тільки музика до своїх фільмів. Він не раз казав, що спочатку обирає музику, а потім навколо неї прописує сценарій, замість того щоб вибрати пісні вже під час монтажу.

Квентін навіть самостійно їздить старими магазинами в пошуках забутих вінілових пластинок, скуповує їх, а коли пише сцени для свого сценарію, то черпає натхнення у своїй великій колекції.

Він має пильне око та вміє навколо музики вибудовувати динамічні сцени. Не дивно, що його саундтреки стають одними з найбільш продаваних.

Квентін уміє давати невідомим пісням другий шанс, що приводить до їхньої популярности. От, наприклад, в «Убити Білла» майже вся музика в обох частинах фільму запозичена з інших картин. Режисер використав усю свою колекцію саундтреків і особисто відбирав найкращі.

Естетика насилля

У фільмах Тарантіно справді багато бійок і крови, але більшість убивств відбуваються за кадром, а ми бачимо тільки їхні наслідки. Сцени з насиллям завжди прекрасно відіграні та гарно оформлені, тому не лякають глядача, а тільки змушують його сміятися.

У цьому сприйнятті немалу роль відіграють звуки та музика. Тарантіно продумує все до найменшої деталі та взаємодіє із глядачами на слуховому рівні, так само як і на візуальному.

Хоча такі сцени в його фільмах часто критикують, сам Тарантіно стверджує, що не вірить, що насилля в кіно надихає на акти насилля в реальному житті.

Великі плани

Чи бачили ви щось більш нервове та захопливе, ніж те, як Наречена хитає великим пальцем ноги в першій частині «Убити Білла»? Це фільм із божевільними послідовностями та бойовими сценами, але іноді глядач ловить себе на думці, що не може відвести погляд від ніг Уми Турман. Цього й прагне режисер.
Він полюбляв знімати жіночі ступні великим планом і, коли вперше побачив 42-й розмір ноги Уми Турман, то пообіцяв, що дасть їй роль у своєму кіно.

Сцени в багажнику

Trunk shot – кут камери, коли сцена має такий вигляд, ніби знята з багажника. Цей кінематографічний прийом вважають фірмовою маркою Квентіна Тарантіно, хоча він був не першим, хто його використав. Квентін застосовує цей прийом майже у всіх своїх фільмах, коли хоче показати, що герої перебувають зверху і є володарями ситуації.

Із поглядом униз можна згадати багато сцен: коли Наречена допитує Софі Фаталь в «Убити Білла, або ж Джон Траволта і Семюель Л. Джексон закривають багажник у «Кримінальному чтиві, а герої «Скажених псів» його відкривають. Холодний погляд штандартенфюрера Ганса Ланда з «Безславних виродків», озброєна мечем Ума Турман, емоційні сцени між героями «Докази смерти» і «Джекі Брауна» – усе це знято поглядом униз.

Широкі кадри

Квентін Тарантіно використовує широкий кадр, коли хоче показати персонажа стосовно свого оточення або ж хоче, щоб авдиторія широкомасштабно оцінила скрутне становище, у якому перебуває людина. Такі сцени дають глядачеві можливість охопити в один момент усі деталі світу, який вибудував режисер.
Згадаймо сцену з «Убити Білла», де Наречена бореться з бандою 88 скажених, або ж Джанго, який оглядає згорілий дім. Завдяки широким кадрам Тарантіно створює напругу, від якої неможливо відірватися.

Наприклад, у цій сцені Квентін Тарантіно показує в одному кадрі постріл, який має вразити глядачів і безпосереднього опонента Джанго. Водночас не можна не помітити яскравого вбрання Джанго, яке раптом схоже на королівське й імпозантне, ніби форма супергероя.

У його фільмах немає сексу

У фільмах Тарантіно майже немає сексуальних сцен між чоловіком і жінкою. Винятком є коротенька сцена між Бучем і Фабіан у «Кримінальному чтиві», двосекундна сцена у фільмі «Джекі Браун» та секундна сцена в «Безславних виродках», коли показують Геббельса та його французьку перекладачку.

Мексиканське протистояння

Якщо ви знайомі з усіма або майже всіма фільмами Квентіна Тарантіно, то, напевно, звернули уваги, що у всіх, за винятком «Доказів смерти», є сцена, у якій троє героїв одночасно направляють зброю одне на одного. Цей прийом називається «мексиканське протистояння».

Пасхалки до інших фільмів

Квентін Тарантіно любить проводити алюзії зі старими фільмами, наприклад, жовтий костюм Чорної Мамби в «Убити Білла» дуже сильно нагадує костюм Брюса Лі в «Грі смерти». У «Джанго» ж можна знайти відсилання до комедійних вестернів із минулого. Крістоф Вальц грає доктора Кінга Шульца, стоматолога – досить незвичайний вибір для протагоніста вестерну. Але це явне відсилання до класичної ковбойської комедії «Дантист на дикому заході», де Дон Ноттс зіграв молодого простака-стоматолога.

Ще одна фішка режисера – пов’язувати між собою персонажів із власних фільмів. Якщо дивитися уважно, у всіх фільмах Тарантіно можна помітити численні відсилання до «Скажених псів». Наприклад, містер Блондин (він же Вік Вега) у виконанні Майкла Медсена є братом Вінсенту Вега, якого в «Кримінальному чтиві» зіграв Джон Траволта. А прізвище його наглядача збігається з прізвищем детектива в «Природжених убивцях».

Нелінійна структура

Тарантіно також періодично використовував нелінійну структуру історії у своїх фільмах, Згадаймо сюжет фільмів «Убити Білла» й «Безславні виродки», де оповідь поділена на глави, як у книзі. Або ж «Кримінальне чтиво», у якому всі історії по-своєму пов’язані, і «Скажені пси», що містять численні відсилання в минуле.

Сценарій Тарантіно для фільму «Справжнє кохання» спочатку був розказаний у нелінійному стилі, однак режисер Тоні Скотт вирішив застосувати більш лінійний підхід. Відтоді критики називають використання цієї зміни часової шкали у фільмах «ефектом Тарантіно».

Узагалі, фільми Квентіна керуються персонажами, а не сюжетом. Тобто режисер прагне розкрити героїв і ситуації, з якими вони стикаються, а не просто розповісти історію з точною хронологією.

Власні товарні марки

Квентін створює власні товари та бренди, які використовує у своїх фільмах. Він вигадав такі бренди, як Acuña Boys Tex-Mex Food, Big Kahuna Burger, GO Juice, Jack Rabbit Slim’s, K-Billy, Red Apple cigarettes, Tenku Bran. Ці товари замінюють використання продакт-плейсменту в його фільмах і на екрані мають доволі кумедний вигляд.

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Як стати режисером анімаційних фільмів?
ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Тест. Як добре ти знаєш фільми Тарантіно?

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: