Як українці працювали над однією з найяскравіших ігор від Microsoft – Ori and the Will of the Wisps
Stan’s Assets from KAPPS – аутсорс-команда розробників, яка стала першою українською компанією, що взяла участь у створенні довгоочікуваного сиквела гри Ori – The Will of the Wisps з Moon Studios.
Ми поспілкувались із Павлом Климентенком – співзасновником команди розробників Stan’s Assets from KAPPS. Він розповідає про поріг входу у професію розробника ігор, як українська команда вплинула на розвиток гри Ori та долучилася до розроблення з Moon Studio.
Про унікальність нової гри
Критики та самі гравці погоджуються, що гра Ori WotW вийшла кращою за свого титулованого попередника Ori and the Blind Forest.
Ось лише кілька цитат про неї у ЗМІ:
«Will of the Wisps – це найкрасивіша 2D-гра, у яку я коли-небудь грав. Естетика настільки неймовірна, що здається, ніби хтось подивився фільм Studio Ghibli та перетворив його на відеогру.
Звичайно, Ori and the Blind Forest теж була чудовою, але її продовження більш різноманітне своїми рівнями та налаштуваннями. Тут ви дослідите безліч прекрасних лісів і відкриєте для себе найкрасивіші пустельні та водні світи, які коли-небудь бачили», – розповідає видання Venture Beat.
«Сміливе та амбітне продовження. Ori and the Will of the Wisps – це справжнє свято для почуттів. Вражає все – і його чудовий візуальний складник, і чутлива музика, яка заглиблює в атмосферу.
До того ж ця естетика поєднується із захопливою сюжетною лінією, цікавими персонажами та унікальним середовищем, де кожен куточок ніби живий», – пише The Guardian. Ну а Eurogamer взагалі назвав Ori and the Will of the Wisps «однією з найкращих 2D-ігор покоління».
І саме до цього проєкту долучилась українська команда розробників Stan’s Assets from KAPPS.
Гра продовжує історію духу Орі, який має намір врятувати сову, на ім’я Ку. Це дивовижний 2D-платформер, наповнений настільки майстерно створеним оточенням, завдяки якому кадри більше схожі на картини, ніж на відеогру.
Як стати розробником в Україні
Павло Климентенко, співзасновник команди розробників Stan’s Assets from KAPPS, розповідає:
«Раніше відсоток людей, які працюють в IT, був набагато меншим, ніж сьогодні. На щастя, з часом цей стереотип – якщо ти «айтішник», то лише розробник – зникає. Нині в Україні є сотні різних курсів, які пояснюють, що вам не обов’язково бути розробниками, щоб працювати в IT. Ви можете бути тестерами, проджект-менеджерами, маркетологами, СЕО. Не обов’язково бути математиком або фізиком, щоб отримати IT-професію, це дуже велика сфера, і тут можна стати будь-яким фахівцем.
Що стосується розробників ігор, то якщо ми говоримо про Unity (одна з найпопулярніших ігрових платформ і конструкторів), то місяця цілком досить, щоб навчитися чогось і почати працювати над власною розробкою. Не обов’язково починати з курсів. Можна просто написати правильний запит у Google:)
Ти відразу отримаєш відео в YouTube або статтю у відповідь на своє питання. Усі проблеми зникнуть, коли ти навчишся шукати інформацію!
Класний спосіб спробувати – це повторити вже готову гру. Так, спочатку буде багато незрозумілостей, але ти вже будеш отримувати власний досвід у розробленні, подолаєш перший поріг страху.
Статистика сайтів із пошуку роботи за минулий рік каже, що кількість вакансій серед game developers виросла саме серед Unity-розробників (+61%). Великим плюсом Unity є те, що це мультиплатформенна система. У ній ти можеш мати один проєкт і відразу адаптувати його для телефона, комп’ютера, браузера. І поріг входу у нього набагато нижчий, ніж у схожих програмах. Ти можеш навіть не бути розробником і вже почати роботу з Unity, адже вона дуже доступна в плані розроблення.
До речі, саме завдяки Unity та плагінам, які створювала там наша команда, ми й познайомилися з Moon Studios – уже легендарною компанією-розробником ігор. Наші ассети тоді й нині є в першій п’ятірці за завантаженням в Asset store, а також мають дуже багато позитивних відгуків».
Про розроблення гри та співпрацю з Moon Studios
Павло розповідає про створення гри та взаємодію з міжнародними колегами:
«У 2018 році Moon Studios запропонувала нам співпрацю над їхньою грою Ori and WotW (що стала сиквелом Ori and the Blind Forest). А розроблення цієї гри відбувалося саме на платформі Unity.
Головним завданням нашої команди в проєкті гри Ori було створення editor-tools. Ми займалися впровадженням рішень, які робили можливою і пришвидшували роботу gameplay-розробників. Починаючи від найпростіших поліпшень і закінчуючи складними аналітичними інструментами. Кінцевий споживач, який грає в гру, може не побачити, але все одно відчує результат нашої праці.
Наприклад, одним з інструментів, який ми створювали, був артоптимайзер. Його особливість полягає в тому, що він аналізував сцену гри та визначав, наскільки значний на ній конкретний об’єкт та як він впливає на загальну візуальну картинку.
Відбувалося так, що багато об’єктів просто внаслідок тих чи інших причин не зображалися у грі, але оцінити це вручну було б нереально, тому що розробники б витрачали на це тисячі годин. Тому зазвичай нам хтось писав – нам потрібна така «покращалка», або треба прискорити такий процес, подумаймо, чи можемо ми це зробити і як швидко. Ми це обговорювали, ставили дедлайни, створювали інструмент, отримували фідбек і переходили до наступного.
Робота в колаборації з Mood Studios над AAA game стала для нас неймовірним досвідом. Наші розробники були настільки занурені у процес, що описували його двома словами: вища магія! І саме нам разом пощастило стати її частиною. Завдання, яке стояло перед нами, змушувало нас мислити по-іншому і створювати інструменти, яких до цього ще ніхто не створював. Це був величезний виклик, який допоміг нам знайти незабутній досвід у роботі з проєктом найвищого класу».