Спецпроєкти

Дослідження: якими електронними послугами українці користуються найчастіше


Мінцифри і ПРООН провели соціологічне дослідження, якими електронними послугами українці користуються найчастіше.

Презентацію дослідження провели на офіційній сторінці Мінцифри у Facebook.

Які електронні послуги найпопулярніші?

Дослідження проводив Київський інститут соціологічних досліджень. В опитуванні взяли участь дві тисячі людей серед дорослого населення України. Також було сформовано фокус-групи за критеріями віку, статі, фінансових можливостей і місця проживання.

53% опитуваних користувалися державними електронними послугами за останній рік. 15% осіб зверталися по отримання паспортів чи по інші контакти з Державною міграційною службою. 13% користувалися застосунком чи порталом Дія, і така ж кількість людей отримувала субсидії, пільги чи соціальні виплати. 12% зверталися щодо питань про особистий транспорт, наприклад сплату штрафів онлайн, продаж авто чи щодо водійського посвідчення. І на п’ятому місці топпослуг є Портал електронних послуг Пенсійного фонду ─ 11%.

Найменше користувалися послугами, які пов’язані з будівництвом ─ 2%, і щодо питань комерційного транспорту ─ 1%.

Важливими  аспектами в отриманні державних електронних послуг є захищеність персональних даних ─ 36%, наявність номера телефону, куди можна звернутися ─ 33%, і наявність онлайн-чату з можливістю поставити запитання ─ 27%.

Також важливими галузями, де респонденти хотіли б мати додаткові або кращі електронні послуги, є побутові. Наприклад, сплата комунальних послуг, оформлення та отримання пенсій, медичні послуги, ведення малого бізнесу, земельні питання, отримання соціальної допомоги.

Ті, хто користується електронними послугами, убачають у цьому економію часу й зусиль, можливість уникнути дискомфорту, що пов’язані з чергами та бюрократією, нижчу ймовірність помилки у введенні даних, можливість скористатися послугами у зручний час.

Причини, чому українці не користуються електронними послугами

47% опитаних не користувалися електронними послугами. Серед них 68% не відчувають потреби в цьому, у 24% із них не вистачає навичок, 21% не має доступу до інтернету, 9% не довіряють електронним послугам, а 4% не знають про їх надання.

«Сьогодні 53% українців перебувають нижче за позначку «базовий рівень» у навичках із цифрової грамотности. 15,1% українців не володіють ними, а низький рівень навичок мають 37,9% громадян. Будуючи цифрову державу і впроваджуючи нові онлайн-послуги, Мінцифри за підтримки уряду Швеції не тільки розширює перелік електронних сервісів, а й робить усе, щоб кожен українець мав доступ до них», ─ зазначає Мінцифри.

Серед бар’єрів основними є: страх за свої персональні дані або страх стати жертвою шахрайства, неможливість отримати послуги в електронному форматі в повному обсязі, брак навичок у користуванні, відсутність доступу до інтернету або інших технічних можливостей.

Раніше ми розповідали, що Мінцифри запускає функції сплати податків і автоматичної реєстрації ФОПу в застосунку Дія.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Долучайтеся до нашого Telegram-каналу з тестами! 🧐