Спецпроєкти

Як змінилися вподобання кіноглядачів у новій карантинній реальності


Дивитися кіно. Ще півтора року тому одним зі звичних способів відпочити було сходити в кінотеатр. Великий екран, 3D, компанія друзів – і атмосферу нових вражень гарантовано. Але пандемія й потреба частої самоізоляції змусили людей у всьому світі переглянути безліч звичок, зокрема й ті, які стосуються дозвілля.

З березня 2020 року кіно стало одною з небагатьох доступних розваг. Час на перегляд фільмів і серіалів різко збільшився в багатьох країнах світу. Наприклад, за перші пів року пандемії глядачі Об’єднаного Королівства проводили за екранами по шість годин на день – майже на третину більше, ніж роком раніше.

Стримінг vs ТБ

Найбільше від зміни глядацьких переваг виграли стримінгові сервіси. Netflix, YouTube, Amazon Prime Video та інші компанії значно збільшили кількість підписників.

Дивитися кіно вдома стало звичніше, ніш раніше. За даними дослідницької компанії Nielsen, у США на 25% зросла кількість часу, проведеного за переглядом стримінг-відео. А за даними Ofcom, у Британії три мільйони осіб під час пандемії вперше оформили передплату на один з онлайн-кінотеатрів.

Телебачення, навпаки, стало програвати більш сучасним технологіям. За оцінкою аналітичної компанії MoffettNathanson, за 2020 рік від послуг американських провайдерів кабельного й супутникового ТБ відмовилися 6 млн абонентів.

Навіть коли карантинні обмеження трохи послабилися та з’явилася можливість проводити більше часу поза домом, популярність відеостримінгів у США залишилася на тому ж високому рівні.

Couple watching

Кінобізнес робить хід

Світові кіностудії швидко відреагували на глобальні зміни. Аналітики вже прогнозують збитки цього бізнесу: через пандемію 2020 року кінобізнес недоотримує $32 млрд. Тепер вибір між дивитися кіно чи, наприклад, пограти онлайн – чи готова кіноіндустрія програти цей вибір?

Спочатку студії значно скоротили кількість нових фільмів, що випускаються в кінотеатрах. За підрахунками аналітиків, велика шістка кіностудій – Warner Bros., Walt Disney, 20th Century Fox, Paramount, Sony та Universal – випускала 20-25 касових фільмів на рік. У 2019 році деякі зі студій випустили всього дев’ять.

З огляду на нові звички глядачів, кіностудіям довелося змінювати бізнес-модель. Традиційно новий фільм випускається спочатку в кінотеатральний прокат, потім – в електронний продаж різного формату. Тільки потім – продаж на фізичних носіях або через підписку в платному ТБ.

Зі зростанням попиту стримінгових платформ кіностудіям доводиться домовлятися з ними про співпрацю або переносити випуск фільмів. Відкладали вихід потенційно касових фільмів Warner Bros., Paramount Pictures й інші великі студії. Тепер платоспроможну авдиторію їм доводиться шукати на платформах SVOD (streaming video on demand – потокове відео за запитом).

Безплатно й легально

В Україні підписка на Netflix і схожі сервіси стають популярнішими щороку. Але є ще одна можливість провести вечір за переглядом цікавого фільму – кінофестивалі. Деякі з них навіть безплатні та проводяться як частина культурних програм посольств або інших дипломатичних представництв.

EUFF_2021

Із 7 до 13 червня відбуватиметься одна з таких подій – онлайн-фестиваль європейського кіно EUFF 2021. Ініціатором виступило представництво Європейського Союзу в Україні спільно з європейськими культурними інституціями.

Уже другий рік поспіль EUFF 2021 проходить у нашій країні в онлайн-форматі. Програма фестивалю в цьому сезоні дуже насичена: глядачі зможуть побачити фільми-учасники всесвітньо відомих кінофестивалів у Каннах, Торонто, Ґетеборзі, американського фестивалю незалежного кіно Sundance. І все це абсолютно безплатно, потрібно тільки зареєструватися.

Крім таких культурних програм, цікаві кінострічки можна знайти в онлайн-кінотеатрах. Деякі з них надають частину фільмів безплатно, і це може стати чудовою можливістю. По-перше, онлайн-кінотеатр попередньо вибирає найкращі роботи кінематографа, бо бізнесу важливо зберегти інтерес і увагу авдиторії. По-друге, якщо вам сподобаються пропозиція і функціонал, ви можете стати постійним підписником компанії, адже з огляду на попит онлайн-відео новинок в онлайн-прокаті ставатиме дедалі більше.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Теги:
Ми в Телеграмі
підписуйтесь