Спецпроєкти

5 порад для бізнесу в умовах нової економіки


5 серпня в Києві відбувся NEW ECONOMY BUSINESS DAY, який організовували SUPERLUDI. Ми там побували і для своїх читачів взяли декілька бізнес-порад

Все старіє, іржавіє і розвалюється. Ваш бізнес теж

В світі існує ентропія (хаос). Це закон, від якого не втекти. Лід тане, молоде старіє, міцне розсипається.

Те саме стосується бізнесу. Налагоджені процеси перетворюються на хаос, все ламається, запал втрачається.

Єдиний спосіб цьому протистояти – щоденна праця і постійне оновлення. Не можна стояти на місці, бо тоді наздожене ентропія. Завжди треба бігти швидше за неї.

Питання номер 1 для всіх стартапів – яку проблему ви вирішуєте?

Та проблема, яку ви вирішуєте має вести або до росту виручки, або до збільшення кількості клієнтів. Ви щодня/щомісяця/щороку маєте заробляти більше.

Є проста схема роботи:

  1. Обговорюєте з клієнтом його проблему.
  2. Намагаєтеся зробити продукт, який її вирішить.
  3. Показуєте роботу клієнту, він платить або ні.
  4. Якщо не платить, то йдете заново розмовляти з клієнтом.

Корисна література:

Ерік Райз «Бізнес з нуля. Метод Lean Startup для швидкого тестування ідей і обрання бізнес-моделі»
Роберт Фіцпатрік «Спитай маму. Як спілкуватися з клієнтами і підтвердити правоту власної бізнес-ідеї, коли всі брешуть?»

Хто у вашій компанії драйвер проекту?

Драйвер – це людина, якій більше за всіх треба, вона більше за всіх старається.

Часто у компанії немає драйверу. Це поганий сценарій.

Навіть якщо в компанії двоє-троє або більше засновників, завжди має бути головний. Інші мають підтримувати драйвера.

Іноді підприємці наймають людину і призначають її головним драйвером. Скоріш за все це не спрацює. Драйвер не працюватиме за зарплату.

Але є приклади того, як засновники можуть відступити від управління. Це стається тоді, коли досягли стелі і вже не знають, як вести компанію далі. Якщо ви вже фізично не можете бути драйвером – відступіть.

Вам потрібно десь взяти досвід

Ви не можете знати всього. Якщо ви спеціаліст з логістики і вам потрібно побудувати відділ продажу, то треба знайти спеціаліста з продажів.

Ілон Маск колись захотів летіти на Марс, але нічого не знав про космос, ракети, інженерію і все таке. Тоді він знайшов Гвен Шотвелл, яка 20 років займалася іншою космічною компанією. Так з’явилася SpaceX.

Ілон став драйвером проекту, але саме Шотвелл принесла більшу частину досвіду.

Потрібна вдала команда. Не обов’язково зіркова

Як приклад – бейсбольний клуб «Окленд Атлетикс». Про команду зняли фільм «Людина, яка змінила все». Клуб не мав грошей на першокласних гравців, тому змінив підхід.

Вони набрали середніх гравців, які чудово виконували конкретні завдання і завдяки цьому стали топ-клубом.

Також можна згадати англійський «Лестер», який без топових гравців переміг в англійській Прем’єр-лізі.

Майже вся керівна команда Amazon зібралася в 90-ті роки. Люди, які заробляють долар і люди, які заробляють мільярди – це одні люди, просто в різний час.

Корисна література:

Ренді Стріт, Джефф Смарт «Хто. Вирішуйте проблему номер 1»

Підбір людей дуже часто якийсь суб’єктивний. Питання, які задають на співбесіді, взагалі не пов’язані з реальністю. Часто нова людина в команді взагалі не знає цілей, які треба досягати.

Зрозумійте, який результат має принести співробітник, і шукайте виконавця під конкретну задачу.

Відповідність культурного коду

Дуже важливо виявляти пріоритети і цінності команди.

Коли Євген Чичваркін створював свій культотивй винний магазин, він провів 700 інтерв’ю. Він зрозумів, що його працівники, які працюють безпосередньо з клієнтами, мають бути добрими від природи. Навіть коли дуже сильно стомлені, навіть у свята, коли доводиться працювати.

Саме такий культурний код Чичваркін обрав для свого магазину. Знайдіть код, який потрібен вашому бізнесу.

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь