Спецпроєкти

Розслідування: у Marvel і DC майже не платять авторам коміксів за успішні фільми на основі їхніх історій


Видання The Guardian провело розслідування про те, що в Marvel і DC майже не платять авторам коміксів, чиї графічні романи й персонажі стають основою успішних фільмів про супергероїв.

Про яких авторів ідеться?

Будь-який фільм про супергероїв базується на роботі якогось автора коміксів, який давно вже помер. Проте в титрах наприкінці згадано й інші імена авторів коміксів, більшість із яких ще живі, чия робота формує скелет і мускулатуру фільму. Саме вони доклали значних зусиль, щоб фільм вийшов таким, яким ви його щойно переглянули.

За даними The Guardian, більшість контрактів, які підписують Marvel і DC з авторами коміксів, не передбачають відсотки від касових зборів чи інших додаткових виплат і премій за успішний фільм.

Подібні контракти DC підписує з авторами ще з 1970-их років після скандалу. Тоді головний редактор Marvel Джим Шутер змусив художника й творця Капітана Америки Джека Кірбі підписати контракт, що дозволяє кіноадаптацію його персонажа без компенсації автору.

Ці контракти також залишають за кінокомпаніями можливість відмовити в додаткових виплатах, якщо вважатимуть, що певний герой був недостатньо оригінальний.

Наприклад, у 2015 році Джеррі Конвей вигадав героїню Power Girl, проте DC не виплатило письменнику бонус, бо Power Girl, на їхню думку, була створена на основі Supergirl.

«Узагалі все, що ми зі Стівом Ептінгом отримали за створення Зимового Солдата та його сюжетної лінії — це “спасибі”, яке звучить то тут, то там, і з роками з цим стає все важче жити», — заявив письменник Ед Брубейкер, який працював над «Бетменом», «Капітаном Америкою», «Жінкою-кішкою» та іншими коміксами.

Що дає контракт? Нічого

Якщо письменник чи художник зробив значний вклад у фільм, який став популярним, Marvel може надіслати лист із запрошенням на прем’єру або чек на п’ять тисяч доларів.

Якщо персонаж мав хороший розвиток у сюжеті або сольний фільм, його автору можуть заплатити мізерну частку прибутку з прокату фільму.

Водночас багато авторів заявляють, що навіть не чули про подібні виплати.

Нещодавно автору Таноса з Месників Джиму Старліну вдалося отримати більші виплати, аргументуючи це тим, що Marvel недоплатив йому за використання Таноса в інших фільмах кіновсесвіту Марвел.

Інший автор Marvel домігся, щоб його згадали в титрах серіалу Локі від Disney+, тільки після того, як його агент здійняв публічний галас.

Деякі автори коміксів, які працювали у DC та Marvel, кажуть, що кінокомпанії розраховують на художників та письменників, які вважають за краще не витрачати час на суперечки чи судові процеси щодо роялті.

«Мені запропонували контракт зі спеціальними персонажами, який був дійсно, дійсно жахливим, але це або так, або нічого. І якось вони надсилають подяку й кажуть: “Ось гроші, які ми тобі не винні!” і це п’ять тисяч. І ти думаєш: “Фільм заробив мільярд доларів”», — розповів анонімно один із авторів Marvel.

Marvel відмовився коментувати цю ситуацію для The Guardian, посилаючись на проблеми конфіденційності.

«Ми не можемо говорити про наші індивідуальні угоди або контракти з талантами»,заявили в Marvel.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь