Спецпроєкти

Sharing Experiences: хто такі ментори та як вони впливають на креативну молодь


Ділитися досвідом, розповідати про свої перемоги та факапи, скеровувати енергію в правильне русло — ось основні завдання ментора. Можливо світ би й не побачив наші фото з корпоративу чи філософські роздуми на тему буття, якби колись давно Марк Цукерберг не почав спілкуватися зі Стівом Джобсом, котрий став для нього справжнім наставником.

Ще на початку історії Facebook, коли справи йшли не дуже добре й Цукербергу навіть пропонували продати компанію, він звернувся за порадою до старшого товариша, і вона спрацювала. Джобс став для засновника Facebook ментором і на власному прикладі показав, що круто не просто заробляти гроші, а змінювати життя людей.

Сьогодні разом із Центром креативних технологій для тінейджерів TUMO Kyiv розповідаємо про роль менторства, а також про те, як важливо ділитися досвідом та надихати молодь на створення власних проєктів.


Тінейджери та ментори

Сфера освіти нині активно розвивається. Щоб підлітки скоріше зрозуміли, що їм подобається робити, та вже після школи були професійно підковані, є спеціальні заклади, які в цьому допомагають.

Один із таких закладів — TUMO. Це Центр креативної освіти для підлітків 12-18 років, який посідає перше місце в рейтингу інноваційних шкіл світу. У TUMO Kyiv пропонують вісім креативних напрямів навчання: робототехніка, розробка ігор, 3D-моделювання, кіновиробництво, графічний дизайн, анімація, музичний продакшн та програмування. Паралельно підлітки опановують три напрями, які під час навчання можна змінювати.

У програмі TUMO є навчальні сесії для формування практичних навичок, воркшопи від фахівців міжнародних компаній та робота над реальними проєктами.

Серед гостей, які відвідували центри TUMO у всьому світі, були Джон Малкович, Каньє Вест, Джордж Клуні, Даррен Аронофскі, Анґела Меркель, Еммануель Макрон та інші відомі особистості.

TUMO також організовує безкоштовні літні кемпи та втілює звичну у світі волонтерську практику, коли видатні особистості діляться своїми знаннями та досвідом із молоддю. Літній кемп — це тиждень у центрі креативних технологій, три години активностей та навчання, вісім орієнтаційних занять та дружнє спілкування з коучами.

Також у підлітків буде можливість отримати грант, який дозволить навчатися в центрі безкоштовно впродовж цілого року. Безоплатне навчання буде доступне для 30% тінейджерів від 12 до 18 років. Набір вдруге відкриють у вересні. Рейтинг студентів можна відслідковувати на сайті.

Наставники у креативному центрі допомагають тінейджерам визначитися зі своїм професійним шляхом, а мотиваційні спікери надихають власним прикладом та діляться досвідом. Щоб дізнатися більше як це на практиці, ми поспілкувалися з трьома мотиваційними спікерами TUMO Kyiv — художницею з костюмів Лесею Патокою, реперкою alyona alyona та фотографом і режисером Максимом Гетьманом.


– Розкажіть, що для вас означає місія ментора та мотиваційного спікера? 

alyona alyona
Місія ментора — це можливість транслювати правильні меседжі, життєву позицію, яка вчить людей змінювати своє мислення з негативного на позитивне. Усе це для того, щоб вони могли самореалізуватися, ставити у своєму житті цілі та досягати їх.
Максим Гетьман
Ментор — це не викладач, це зовсім інше. Мені, наприклад, хочеться поділитися тим, що я знаю, з людьми, які хочуть це почути. Я розповідаю, як відбуваються зйомки, відкриваю секрети й бачу, що аудиторії це цікаво.
Леся Патока
Місія ментора полягає в тому, аби надихнути своїм спічем аудиторію, у нашому випадку — підлітків. Мені здається, що це одна з найскладніших аудиторій, тому що її дуже важко наразі чимось вразити. Найголовніше для мотиваційних спікерів — зробити так, аби в дітей залишилося відчуття, що вони дійсно мають право вибору й можуть все. У TUMO роблять фантастичні речі. Підліткам дають можливість спробувати себе в різних спеціальностях, щоб до моменту випуску із загальноосвітньої школи кожен розумів, що йому підходить.



– Чи був у вас ментор, який допоміг визначитися зі сферою діяльності або направив у творчому шляху?

Леся Патока
Ні, на жаль, коли я закінчувала школу, у моєму житті такої людини не було. Я вступила до університету Драгоманова за бажанням своїх батьків, а не за власним. Якби я зараз закінчувала школу та знала про TUMO, я б точно вибрала інший навчальний заклад.
alyona alyona
У моєму житті менторами були декілька педагогів із мого університету. Якщо говорити про творчість, то в цій сфері наставників я знайшла в Новому театрі на Печерську, куди я прийшла з метою перебороти страх виступати на сцені. Вони розповідали, як себе поводити та робити так, аби слова долітали до слухачів. Проте, мабуть, найголовніший ментор для мене — це Іван Клименко, мій саунд-продюсер, людина, з якою я пліч-о-пліч всі ці роки. Він багато в чому мене надихає й показує своїм прикладом, що може бути, коли ти віриш у себе, стрімко йдеш до поставлених цілей і займаєшся благодійністю.

Максим Гетьман
У моєму житті не було ментора. Так вийшло, що після школи я вступив до військової академії. Навчатися там було цікаво, але складно. Після закінчення я працював офіцером у військовому закладі. Мені довелося побувати на Майдані та в АТО. Але раптом я зрозумів, що потрібно змінити вид діяльності. Найбільше мені подобалося мистецтво, фотографія та відео. Я хотів знімати, тому почав це робити. Крок за кроком я прийшов до того, де є зараз. Були люди, які мене надихали. Якщо брати фотографію, то це Маріо Тестіно — легендарний фотограф. Але в цілому мені, мабуть, не вистачало наставника — людини, яка могла б допомогти та підказати.

– Який фідбек ви мали від студентів після лекції?

Леся Патока
Фідбек був дуже приємний: діти аплодували, було багато запитань, що стосувалися різних моїх проєктів. Я думаю, що це найліпша похвала, коли є такий зворотний зв'язок.

Максим Гетьман
Фідбек був, і результат моєї роботи теж був. Але я не прямую за фідбеком. Просто хочеться донести те, що знаю, надихнути дітей. Так само було з TUMO у Вірменії. Ми влаштували декілька майстер-класів. З очей було видно, що діти горять — вони зацікавлені, а це найважливіше для спікера. Я від цього кайфую. А ще круто, що є дуже багато запитань — видно, що людям цікаво.
alyona alyona
Вони були активні, були включені, і хлопці, і дівчата рівносильно. І це також для мене показник того, що все-таки суспільство та молодь зацікавлені в тому, щоб розвиватися, сягати своїх цілей, дивувати не тільки Україну, а й увесь світ.


– Як ви оцінюєте сучасну освіту в Україні та що б ви в ній змінили?
 

Леся Патока
Я вважаю, що наша освіта зараз на стадії розвитку, у неї потрібно багато вкладати сил, інновацій, технологій та можливостей. Я хочу вірити, що через певну кількість років наша освіта зможе конкурувати з європейською. Зараз, на жаль, ми не конкурентоспроможні. Особливо, якщо йдеться про передові технології — наприклад, робототехніку або 3D-моделювання. Однак, оскільки ми дуже завзяті, молоді та перспективні, я вірю в те, що усе в нас обов'язково вийде. Треба ще трішки часу. Якщо говорити про зміни, я багато б чого змінила. На мою думку, потрібно орієнтуватися на американську систему освіти, де студенти мають право вибирати ті предмети, які їм дійсно цікаві.

alyona alyona
У сучасній школі постійно відбуваються зміни, і до цих змін складно адаптуватися. Процес адаптації займає певний час. Для того покоління дітей, яке постійно зростає у змінах, з одного боку це є складно, адже це щось нове, але з іншого — зміни спрощують їхній шлях до повного здобуття освіти.

Максим Гетьман
У нас багато гідних університетів та інститутів, а ще є такі організації як TUMO. Хочеться більше часу приділити навчанню не лише в Києві, а й в інших містах, особливо в маленьких, де все складно з цим. Там немає викладачів, які можуть дійсно навчити. Менторство в Україні активно розвивається. Ментори допомагають знайти свій шлях та рухатися вперед.

У центрі TUMO можна познайомитися з багатьма успішними особистостями, які стануть справжнім прикладом для наслідування. Мотиваційні лідери виступають на волонтерських засадах, надихаючи студентів на творчі звершення. Окрім цього, TUMO Kyiv також запрошує фахівців у сфері креативних технологій спробувати себе в ролі воркшоп-лідера, який безпосередньо працює з тінейджерами над створенням проєктів під час навчального процесу. Тут можна реалізувати свій професійний потенціал, знайти новий виток кар’єри й стати тією людиною для сучасного покоління, якої кожному з нас не вистачало на початку шляху. Умови роботи гнучкі, а оплата конкурентна. Ознайомитись з деталями можна за посиланням.

Тінейджерів TUMO Kyiv запрошує на тест-драйв. Це пробне заняття, і воно абсолютно безоплатне. Підлітки матимуть можливість побувати в інноваційному просторі та спробувати себе в одному з навчальних напрямів, вони познайомляться з майбутніми менторами та здобудуть нові скіли. Заняття допоможе визначитися з подальшим напрямком руху та зрозуміти, наскільки це твоє.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram