Спецпроєкти

Як прокачати навички ефективної комунікації: 5 дієвих способів


Комунікація стала однією з найголовніших навичок у 2021 році за версією експертів Linkedin. На це вплинули пандемія та перехід більшості компаній на віддалений формат роботи. Консалтингова компанія McKinsey&Company опублікувала матеріал, де комунікація потрапила до списку навичок, яких наразі найбільш не вистачає кандидатам. 

Окрім роботи, цей soft skill важливий і в повсякденному житті як вміння чітко формулювати свою думку, доносити ідеї й усвідомлено спілкуватися. Отже, ми підготували 5 дієвих способів, як прокачати навички ефективної комунікації у 2021 році. 

Вивчайте матеріали за темою  

Різноманіття матеріалів доступне в один клік: онлайн-курси, тренінги, відео менторів на YouTube. Наприклад, на LinkedIn Learning доступні понад 16 тисяч онлайн-курсів для прокачування soft skills, зокрема й комунікації, ділових переговорів та ораторського мистецтва. 

Дивіться відео на таких YouTube-каналах як TEDx Talks, Stanford Graduate School of Business, Practical Psychology

Читайте книжки, які допоможуть будувати цікаві історії так, щоб вас слухали: 

  1. Марк Лівін «Сторітелінг для очей вух і серця»;
  2. Кріс Андерсон «Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів»; 
  3. Марк Маргарет «Герой та бунтар». 

Ознайомтеся з книжками на тему переговорів, щоб прокачати свою впевненість під час комунікації та навчитися чітко доносити ідеї: 

  1. Джеймс Борг «Мистецтво говорити»;
  2. Кріс Восс «Ніколи не йдіть на компроміс. Техніка ефективних переговорів»;
  3. Гевін Кеннеді «Домовлятися завжди. Як досягати максимуму в будь-яких перемовинах»;
  4. Роджер Фішер, Вільям Юрі, Брюс Петтон «Шлях до Так. Як вести переговори, не здаючи позицій». 

Просіть зворотного зв’язку

Ще один крок для розвитку комунікаційних навичок – брати фідбек від колег, друзів і знайомих. Лише так можна чітко дізнатися, як нас сприймають люди, як ми доносимо свої думки, як ми відповідаємо на повідомлення тощо. Зворотний зв’язок – дзеркало, яке допомагає стати кращим. 

Слідкуйте за невербальним спілкуванням

Близько 65% спілкування є невербальним. Це мова тіла – міміка, жести, постава й рухи. Перше враження про співрозмовника ми дістаємо саме через невербальний контакт. Тіло завжди дає сигнали, завдяки яким можна визначити стан людини: вона нервується, некомфортно почувається, є зляканою чи потребує підтримки. 

Уважно спостерігайте за своїми почуттями, коли ви спілкуєтеся з кимось. Наприклад, ви помітили, що під час стресової ситуації ви не дивитесь в очі співрозмовнику. Наступного разу сконцентруйтеся на цьому та встановіть зоровий контакт. 

Розвивайте емпатію 

Спілкування – це завжди про контакт з обох боків, про розуміння одне одного не тільки на словах, а й на рівні почуттів. Саме тому слід розвивати емпатію. Це здатність розуміти почуття іншої людини, співчувати та перейматися. 

Емпатія робить співрозмовників ближчими, налагоджує тісний контакт, підвищує довіру. Розвиваючи цю сторону, ви зможете тонше розпізнавати стан людей, їхні думки та подальші дії. 

Практикуйте 

Будь-яка навичка розвивається завдяки практиці. Все просто: хочете навчитися ефективної комунікації – більше спілкуйтеся. З клієнтами, колегами, друзями. Існують ігри, які допомагають розвивати навички спілкування в компанії близьких людей. Наприклад, «Душа компанії» – українська комунікаційна гра, що містить 150 карток із запитаннями на різні теми. Завдяки їм гравці розвивають емпатію та інтуїцію, вчаться розповідати історії, будувати запитання та відповіді, слухати та чути тощо. 

Окрім цього, існують дебатні клуби, де в безпечному середовищі можна відточити вміння спілкуватися, слухати та чути. Успішні комунікатори вміють слухати, фокусуватися на розмові та ставити доречні запитання. 

Люди, які опанували мистецтво комунікації, підкорюють вершини. Вони займають найкращі позиції в компаніях, змінюють світ своїми ідеями, мають міцні дружні стосунки. Тож вміти усвідомлено спілкуватися – це означає вміти жити. 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь