«Мої фільми базуються на реальних інтерв’ю людей із реального життя, не акторів». Інтерв’ю з ізраїльською фільммейкеркою та ілюстраторкою Дафною Авадіш
1 вересня стартує міжнародний анімаційний фестиваль LINOLEUM, який цьогоріч відбудеться в Києві. 30 годин анімації, 250 класних фільмів переможців різних фестивалів, 15 освітніх заходів та різноманітні програми на тему екології, фільми жінок про жінок, еротична анімація – як сучасна, так й українська ретроспектива, саркастичні анімаційні фільми та ще багато цікавого. Ми вже писали, що варто подивитись із позаконкурсної програми, на думку куратора програми Аарона Вуда. А зараз поговорили з журі конкурсної програми.
Однією із членів журі комерційного конкурсу стала ізраїльська фільммейкерка та ілюстраторка Дафна Авадіш, яка живе в Амстердамі. Дафна спеціалізується на створенні анімаційних документальних робіт як незалежна ілюстраторка та аніматорка. Два її короткометражні фільми – «Перелітні птахи» (Journey Birds) та «Ведмежа ноша» (Bear with Me) – були показані на кількох міжнародних фестивалях та здобули низку нагород. У межах фестивалю Дафна також візьме участь в освітніх подіях, зокрема в зустрічі «Комерційна та авторська анімація: відмінності, переваги та робота в команді», де разом з іншими членкинями журі конкурсу Аліс Сай та Торі Польською поділяться своїм досвідом в анімації.
Як ви поєднуєте документалку та анімацію в нових проєктах?
Мої фільми базуються на реальних інтерв’ю людей із реального життя, не акторів. Запис інтерв’ю відбувається лише за допомогою диктофона. Я не використовую відео під час розмови з двох причин: по-перше, це допомагає розмові бути невимушеною та менш формальною, створює дружню атмосферу. По-друге, це дає мені більше творчого простору для інтерпретації. У своєму новому фільмі я також використовую кадри архівних відео.
Які інструменти ви використовуєте у своїх фільмах?
Я комбіную printed video з олійними пастельними малюнками. Потім все завантажується в Adobe After Effects та Premiere. Мій новий фільм також створено з використанням 3D анімації, яка була надрукована.
Що спершу: ідея чи натхнення на візуал, який хочеться створити?
На мою думку, все завжди починається з розмови:)
Чи складно бути в журі та судити конкурсні роботи?
Це дуже цікавий процес, який допомагає мені вчитися нового. Буває, що мені доводиться переглядати фільм знову й знову, аби прийняти правильне рішення.
На що звертаєте увагу як членкиня журі комерційного конкурсу анімації?
Оригінальність, ритм і сторітелінг.
Хто надихає саме вас? За ким би порекомендували стежити, на кого підписатись?
Я раджу підписатися на Amit Cohen та Ido Shapira. Вони працюють разом над створенням короткого анімаційного фільму з назвою «Your Bad Animals». Мені пощастило підгледіти робочий процес, і це чудово. Не можу дочекатися, коли побачу фільм на великому екрані.
Мене також надихає ілюстратор Tomi Ungerer та різні урбаністичні фотографії.
Ваша нова робота присвячена темі дому. Що дім означає для вас?
Якщо я матиму відповідь на це запитання, я більше не зможу досліджувати це у своїх фільмах. Кожен мій фільм шукає розуміння значення дому з різних кутів та з різних поглядів. Це нескінченне дослідження.