Спецпроєкти

Зручність, безпека й відсутність зарядних станцій. Досвід власника Tesla Model S


Автор bit.ua розповідає про свій досвід володіння Tesla Model S 2018 року. Про переваги й недоліки електротранспорту в Україні читайте в цьому матеріалі.

Технології понад усе

Я вже три роки співвласник електроавтомобіля Tesla Model S. Придбали його новим у США та пригнали в Україну, що суттєво знизило ціну, враховуючи транспортування та сплату мита. До того як сісти за кермо нового, поки ще незвичного транспорту мій досвід керування авто становив вісім років. Частіше я кермував автомобілями з автоматичною трансмісією.

Загалом Tesla Model S – це суцільний інтерактив та королівство інформаційно-комп’ютерних технологій. Зручний бортовий комп’ютер із сенсорним керуванням, який, по суті, є величезним планшетом, працює на операційній системі Linux (якщо точніше – модифікованому Ubuntu).

Це, звичайно, надає плюс безпеці авто та захищає її від хакерських втручань. Водночас експерту з кібербезпеки Нітешу Джанджані вдалося дистанційно відчинити двері Tesla Model S завдяки підбору шестизначного пароля, який і потрібен для контролю над автомобілем за допомогою мобільного застосунку. Система перевірки пароля не обмежена за кількістю неправильних спроб. Нітеш застосовував метод зламу brute-force, коли софт намагається потрапити в систему, перебираючи паролі зі словника (чи генеруючи їх).

Як захистити себе? Постійно оновлювати операційну систему. Розробники враховують проблемні моменти й майже щомісяця надають користувачам новий апгрейд. Перебуваєте далеко від точки доступу Wi-Fi – роздайте інтернет за допомогою смартфона.

Фото – hevcars.com.ua

Сама операційна система, окрім налаштувань авто, також має багато розважальних функцій: ігри, інтернет-браузер, стримінгові сервіси, наприклад Netflix, та багато іншого. Користуватися ними можна тільки за умови, якщо ви пасажир автомобіля.

Майже всіма функціями авто можна керувати за допомогою бортового комп’ютера. Лише подача сигналів повороту та включення «двірників» відбувається завдяки важелю, що розміщений зліва від керма. Також «аналогово» – за допомогою кнопок – керується опускання/підняття скла й відкриття дверей.

Кермування космічним кораблем

Коли вперше сідаєш у салон Tesla Model S, то приємно дивує наявність простору для комфортного перебування в авто. Ти можеш випрямити ноги, відсунути крісло назад і не заважати пасажиру позаду тебе. Далеко розміщене кермо? Не проблема: натиснув на екран комп’ютера, і воно підтягнеться до тебе. Якщо водіїв декілька, як у моєму разі, оскільки авто сімейне, то можна зберегти в системі індивідуальні налаштування кожного водія. Вибрав ім’я в базі, і авто поверне ваші налаштування аж до розташування дзеркал заднього вигляду. Це економить час, зусилля та нерви. Дуже зручно.

Спочатку Tesla Model S може бути незвичною в керуванні. Проблемою є те, що перемикач режимів трансмісії розміщений із правого боку від керма. Рука постійно тягнеться вниз і вправо, до звичного розташування перемикача в автомобілях інших марок. Водночас до такого рішення інженерів поступово звикаєш, і воно починає здаватися доволі зручним та продуманим.

Перевагою електродвигуна є великий крутний момент, який залежить від конфігурації конкретної моделі Model S. У моєму разі конфігурація 100D дозволяє отримати 441 Нм (Ньютон-метр – це сила, з якою 0,1 кг тисне на кінець важеля завдовжки 1 метр) і розгін до 100 км/год за 3,6 с.

Наприклад, конфігурація Plaid має 1420 Нм і до 100 км/год розганяється за 2,1 с. Тобто старт у вас може бути різким. Чому «може»? Тому що педаль газу є дуже інформативною, і ви зможете з легкістю «дозувати» швидкість і кількість обертів. До речі, залежно від конфігурації у вас буде задній або передній привід.

Гальма швидко реагують, дозволяють плавно й ефективно зупинити авто навіть в екстрених ситуаціях. За це потрібно подякувати продуманій системі ABS. Окрім цього, авто непогано гальмує двигуном, навіть дещо різкувато, тому інколи однієї педалі газу достатньо для пересування містом на невеликій швидкості.

Щодо підвіски, то тут будуть тільки позитивні відгуки, оскільки для наших доріг джип завжди буде ідеальним варіантом. Якщо ви їздите на седані або хетчбеку, то знайте, що кожна яма для вас – це питання долі, ваших умінь та милості богів. На Tesla Model S можна проїхатися провулками Подолу й не переживати, що твій хребет разом із ходовою залишаться на вулицях столиці. І головне – завдяки зручному керуванню ти не втомлюєшся.

Кермо чудово відгукується на будь-які маніпуляції. У повороти заходиш легко й швидко можеш «втекти» вбік від аварійної ситуації.

Підзарядка

Згідно з паспортними даними, Tesla Model S у конфігурації 100D має запас ходу 539 км за стандартами EPA (на стенді імітується їзда містом і за містом упродовж 30 хвилин, водночас враховують різкі старти та зупинки, перевищення швидкості, робочий кондиціонер та запуск двигуна на «холодну»)  і 632 км за стандартами NEDC (авто випробовують на стенді впродовж 20 хвилин; за цей час також імітується їзда автомобіля містом і за містом, не враховується увімкнений кондиціонер, зупинки під час заторів та світлофорів і швидкість не перевищує 120 км/год).

Ці показники є ідеальними, оскільки насправді запах ходу автомобіля в Україні – 400 км. На цей факт впливають погані дороги та затори. Додайте до цього також той факт, що чим частіше ви заряджаєте акумулятор, тим швидше він втрачає свою ємність.

Тобто подорожувати на Tesla Україною досить проблематично, оскільки потрібно буде не просто знайти зарядку, а почекати, поки акумулятор накопичить необхідну кількість електроенергії.

Tesla Model S 100D має акумулятор із ємністю 100 кВт-год. Щоб його зарядити, потрібно буде почекати:

  • від стандартної побутової європейської розетки ≈23 год (напруга – 220 вольтів, сила струму – 16 ампер);
  • від Tesla Wall Connector ≈6 години (час залежить від можливостей мережі та наявності в автомобілі опції Dual Charger);
  • від зарядних станцій із потужністю струму 22 кВт ≈4 години (KEBA, ABL, Schneider Electric);
  • від Supercharger чи ChaDeMo ≈2 години.

Фото – ixbt.com

Враховуйте той факт, що Supercharger чи ChaDeMo ще потрібно буде знайти дорогою або придбати в гараж чи для паркомісця (коштує вона недешево – від 800 доларів). Водночас одна зарядка на 400 км буде коштувати 168 грн. Для міста чи поїздок на дачу – це суперекономний варіант.

Сподіватимемося, що з розвитком електротранспорту буде з’являтися більше зарядних станцій для електромобілів із функціями Supercharger.

Висновки

Tesla Model S – це зручний, екологічний та економний автомобіль для міста та поїздок на невеликі відстані. Також однією з найважливіших переваг є штучний інтелект, який аналізує ситуацію на дорозі й стає просунутішим із кожним оновленням програмного забезпечення. Наприклад, авто вам не дозволить «підрізати» інший автомобіль на дорозі – ви просто не зможете повернути кермо та створити аварійну ситуацію.

Ви також не зможете здавати назад, якщо існує можливість зіткнення з предметом позаду авто. Вона постійно нагадуватиме вам про необхідність пасажирів пристебнути паски безпеки. Це дуже круто, особливо якщо враховувати, скільки коштують деталі для Teslа та відсутність офіційних сервісних центрів. Хоча й неофіційні сервісні центри непогано справляються зі своїми завданнями та надають грамотну допомогу.

Щодо функції автопілоту, то поки вона нагадує вдосконалений круїз-контроль. Авто рухається прямо з дозволеною швидкістю, тримає дистанцію та гальмує за необхідності.

Зараз найбільшою проблемою електроавтомобілів в Україні є заправні станції. По-перше, їх потрібно знайти. Якщо в Києві це не проблема, то в регіонах може стати квестом. По-друге, потрібно чекати зарядки, а час є не у всіх.

Водночас електротранспорт давно перестав бути фантастикою. Він активно розвивається, і сподіваємося, що в майбутньому з’явиться більше можливостей для комфортної подорожі електроавтомобілем.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь