«Ми вчимо тільки мотивованих студентів – просто прослухати курс не вийде»: інтерв’ю з Євгенією Глізер, СЕО Choice31
Компанія кар’єрного розвитку в діджитал – так позиціює себе проєкт Choice31. Створений завдяки реальному бізнесу – групі компаній Netpeak, проєкт розпочав навчання студентів у жовтні 2021 року.
bit.ua поговорило з Євгенією Глізер, СЕО та співзасновницею Choice31 про те, чому практичним спеціалістам важко викладати, як зрозуміти, коли треба змінювати професію, та про справді мотивованих студентів.
Як працює Choice31?
У Choice 31 ми робимо відбір студентів і лекторів за принципом human2human. Студентам ми допомагаємо зробити свідомий вибір професії. Завдяки тестуванню перед придбанням курсу ми можемо обрати саме тих студентів, у яких найбільший запит на нові знання та професію.
Ми в компанії Netpeak знаємо ринок професій та те, як працюють найкращі спеціалісти, і розуміємо, на яких фахівців є попит. Продуктологи курсів та спеціальностей допомагають відібрати найкращих лекторів зі знанням реальних кейсів та практичних навичок.
Чому перелік спеціальностей і курсів саме такий? Чи плануєте його розширювати?
Ми розуміємо, які спеціалісти потрібні компаніям, оскільки тільки нам приходить щомісяця приблизно 1600 резюме, з яких ми беремо на роботу 2 відсотки. Тоді ми взяли за основу ті вузькі спеціалізації, у яких ми профі.
У нас є розподіл на професії та курси. Професії – це та історія, у якій ми можемо дати знання з нуля до junior позиції, і в нас є розуміння, що ці знання потрібні ринку. Це освітній проєкт, серйозна програма, у якій люди навчаються 5 днів на тиждень, часто щодня отримують завдання та багато практичного досвіду.
Зараз ми навчаємо професіям ASO-фахівця (оптимизація додатків), Business Analyst, Project Manager в IT та фахівця з таргетованої та контекстної реклами.
А курси — це те, де ми можемо додати «родзинку» у знання іншої людини. І третій напрямок курсів — це такі собі «офтоп-курси», тобто це ті знання та навички, які тобі потрібні в будь-якій сфері. Поглибитись в нові напрями своєї професії, або ж підвищити кваліфікацію. Наприклад, для маркетингу це можуть бути курси Linkbuilding, B2B маркетинг та продажі, Lead Generation. А для дизайнерів — курс Webflow Developer.
Так у нас виник курс із Google Sheets — це цілковитий лідер запитів роботодавців і керівників, яких ми опитали перед запуском проєкту. З’явилась бізнес-англійська, курс із безконфліктної комунікації. А напрям Chat GPT допоможе перетворити ШІ в твого помічника в роботі. Так ми й плануємо працювати далі: перш ніж прийняти рішення – ми йдемо та робимо опитування. З іншими компаніями, HR-менеджерами.
Чи можливо спрогнозувати попит на майбутні професії? І чи знаєте ви, які професії матимуть попит у майбутньому?
Ми говоримо про умовні країни СНД, адже трохи відстаємо від Штатів і Європи. Ми спостерігаємо за розвитком міжнародних компаній та аналізуємо, кого вони зараз шукають – просто ходимо вакансіями. Але ми маємо розуміти, що на цю професію справді є попит.
Наприклад, зараз ми бачимо популярність growth marketing manager. І розуміємо, що сьогодні ніхто не шукає класичного маркетолога.
Як часто сучасній людині варто перекваліфіковуватися й добирати знання?
У нас навіть є одне з перших відео в безплатній частині програми, яке називається Mindset. У ньому я й Артем Бородатюк, засновник NetpeakGroup, говоримо про те, як зрозуміти, що тобі варто змінювати професію чи йти навчатися.
По-перше. Якщо тобі подобається твоя професія, але ти мало в ній заробляєш, постав собі запитання: «Що я роблю не так?».
Змінювати професію заради грошей – це фейлова історія.
Якщо ж тобі не подобається твоя професія, то спитай себе: «Що пішло не так?» і «Що мені подобалося робити в дитинстві?».
Я, наприклад, любила навчати іграшки. Артем Бородатюк любив продавати комусь щось. І якщо твої улюблені заняття далекі від того, що ти зараз робиш, то варто подумати, що пішло не так.
Якщо є внутрішній конфлікт, не подобається робота – заробіток не допоможе.
Як обиралися викладачі?
Треба зазначити, що люди-практики, люди, які розуміються на своїй професії, часто не вміють викладати, тому методологію та програму ми як методисти беремо на себе.
Викладачі-практики можуть викладати наші курси — короткі програми, які базуються саме на практичних знаннях людини з професії. На курсах ми викладаємо 2-3 рази на тиждень, там велика кількість практичних завдань. Водночас теоретичну частину – уроки – ми записуємо. А на практичних заняттях ми працюємо в онлайн-етері.
До речі, всі теоретичні уроки в нас тривають у середньому 18 хвилин, оскільки науково доведено, що це саме той час, за який мозок здатен засвоїти інформацію.
У наших професіях все інакше. Там є безплатна теоретична частина, яка вже має цінність для майбутніх професіоналів. Після її прослуховування ми робимо відбір студентів, які є найбільш мотивованими та засвоїли знання із цієї безплатної частини. Ми приймаємо на курс лише тих, хто справді хоче навчатися.
Ви багато говорите про те, що відбираєте лише найбільш мотивованих студентів. Хто для вас мотивований студент?
Це студент, який зробив свідомий крок, ми саме тому й називаємося Choice. Це про вибір і про те, що його треба робити. Мотивований студент має прийняти, що йому треба працювати для того, щоб щось змінити.
Мотивований студент не шукає чарівну пігулку проти всіх проблем.
Чи плануєте ви розвиватись офлайн, і чи потрібен офлайн освіті взагалі?
У нас є мрія про офлайн, але вона поки далека. Гадаю, через років п’ять ми про це подумаємо з огляду на реалії життя та суспільства.