Спецпроєкти

Тренд на рослинний раціон: як ресторани змінюються до нових запитів споживачів


Сьогодні дедалі більше людей формують індивідуальні харчові звички. Можемо спостерігати відразу кілька поширених трендів – усе більше людей харчуються поза домом. Ще один безперечний тренд – популярність здорового харчування та  вегетаріанство: молоді споживачі все частіше зменшують кількість продуктів тваринного походження у своєму меню.

У партнерстві з Nestlé Professional розповідаємо про здорове харчування, нові тенденції в харчовій промисловості та ресторанному бізнесі та новий бренд рослинної альтернативи м’яса Garden Gourmet.

Здорове харчування

Це не про дієти й не про обмеження. Першочергово це про якість продуктів та способи їхнього приготування, – впевнений бренд-шеф львівського веганського ресторану «OM NOM NOM» Ярослав Гуменюк. 

«Люди по-різному розуміють, що таке здорове харчування. Є окремі категорії: здоровий спосіб життя, веганство, вегетаріанство. Натомість це не зовсім стосується саме здорового харчування. Для мене здорове харчування – це ідеальний баланс способів приготування за певних температур та свіжості продуктів», – пояснює Ярослав.

Збалансоване харчування не обов’язково має бути лише домашнім. Це важлива теза, оскільки вічно зайняті мешканці великих міст між їжею в ресторані, доставкою або на виніс та судочками оберуть точно не останній варіант. 

У 2018 році швейцарські фінансисти провели дослідження, у якому вивчали поведінку споживачів щодо замовлення їжі. Дослідники дійшли висновків, що дедалі більше міленіалів обирають доставку їжі. Ба більше, цілком імовірно, що до 2030 року більшість домашніх традиційних страв замовлятимуть із ресторанів.


А як же вегани та вегетаріанці?

Сьогодні ресторанна галузь як ніколи пристосована до людей, які обирають певні продукти та способи їх приготування. У меню  ресторанів дедалі частіше пропонують гостям страви без цукру, лактози та продуктів-алергенів. Те ж саме стосується страв без м’яса. 

Розвиток меню закладів у бік веганства та рослинної їжі – безперечний тренд упродовж останніх років. Це пов’язано з тенденцією на скорочення кількості м’ясних страв та продуктів тваринного походження в тижневому раціоні. 

Люди переходять на рослинне меню, бо піклуються про своє здоров’я, дбають про природні ресурси та вплив на планету, і добробут тварин. 

Є багато вагомих аргументів на користь рослинних продуктів.

По-перше, якщо ви давно замислюєтеся про вегетаріанство, але вам важко змінювати харчові звички, рослинні альтернативи м’яса Garden Gourmet  можуть допомогти вам змінити раціон максимально непомітно та розширити вашу смакову палітру.

Чому варто спробувати рослинну продукцію Garden Gourmet?

  • має чудовий смак і соковиту текстуру;
  • швидка та легка в приготуванні;
  • є джерелом рослинного протеїну та амінокислот;
  • у складі є сертифікована соя без ГМО та корисні для організму рослинні компоненти; 
  • під час приготування можна використовувати різноманітні методи: від пательні до гриля, від духовки до смаження у фритюрі, що додасть різноманітності до раціону.
«Правильне співвідношення білків, жирів та вуглеводів – дійсно дуже важливе в контексті раціонального харчування. Але твердження про те, що вегани «не доотримують» чогось через брак м’яса в меню – це міф. У рослинних продуктах є багато того, що може поповнити раціон людини всім, що їй потрібно. Просто треба правильно скласти баланс», – впевнений Ярослав Гуменюк.

По-друге, ритуал їжі відіграє важливу роль у сімейному та громадському житті – вона об’єднує людей. Вегетаріанські  страви здатні задовольнити потреби як вегетеріанців, так і «невегетеріанців». Це дозволяє кожному взяти участь у, скажімо, родинному святкуванні.

По-третє – що найважливіше – рослинні продукти апріорі мають додаткові переваги, якщо порівнювати з м’ясними. Існують етичні та екологічні проблеми, пов’язані з виробництвом продуктів тваринного походження. Тож, якщо люди все частіше будуть зменшувати кількість м’ясної їжі на користь рослинних продуктів, частину цих проблем можна буде розв’язати.

Поява таких брендів рослинної альтернативи м’яса як Garden Gourmet дозволяє всім, хто прагне зменшити споживання м’яса у своєму раціоні, харчуватися з турботою про себе та довкілля.

Дослідження демонструють, що 44% споживачів хотіли б бачити більше страв з рослинних альтернатив м’ясу.  Таким чином, ресторанам важливо врахувати очікування споживачів та сформувати розширене меню із рослинними стравами, щоб задовольнити потреби та побажання всіх своїх гостей.


Як сформувати рослинний раціон у меню?

Тренд на різноманітність та екологічність їжі активно захоплює меню українських закладів. Своєю чергою рослинні замінники м’ясних і молочних продуктів набирають все більшої популярності. Ресторани міст фудтрендсетерів Києва, Львова та Одеси враховують потреби ринку та активно вводять до свого меню рослинні страви. Досвід закладів демонструє, що страви на рослинній основі можуть поєднувати в собі традиційність та різноманітність.

Львівський ресторан «OM NOM NOM» одним із перших ввів у меню страви з рослинною продукцією. Перше, що зробили – додали бургер із котлетою від Garden Gourment, який є однією з топових страв у ресторані. Поступово з’явилися кілька нових страв: мітболи, спагеті з «веган-куркою», печерицями та пармезаном, салат «Цезар». 

У своїй практиці бренд-шеф Ярослав працював із багатьма продуктами та виробниками. Зараз ресторан зупинився на продукції Garden Gourment від Nestlé. 

Ярославу найбільше до вподоби саме бургер із котлетою Garden Gourment.

«По-перше, мені подобається смак цієї продукції. Здебільшого з тими продуктами, які ми тестували до цього, потрібно було багато працювати – маринувати, готувати спеціальні соуси. Цей продукт максимально простий у приготуванні, а смаку, схожого на м’ясо, домогтися набагато легше. По-друге, нас влаштовує склад цієї продукції. По-третє, для ресторану важлива ціна. Продукція Garden Gourment коштує дешевше, ніж деякі конкуренти, у яких собівартість однієї одиниці товару може сягати ста гривень – це невигідно для бізнесу», – пояснює бренд-шеф.

Бренд Garden Gourment в Україні запустили на початку цього року. Зараз у лінійці є такі продукти:

  • Sensational Burger – рослинна котлета для бургера;
  • Vegan Fillet Pieces – веганські шматочки філе;
  • Vegan Meatballs – рослинні фрикадельки;
  • Vegetarian Nuggets – вегетаріанські нагетси.

Продукція містить натуральні рослинні інгредієнти, а барвником у рослинній їжі є сік із буряка та фруктово-овочевий концентрат. У складі також можна знайти пшеницю, сою й олію.

У Nestlé зазначають, що продуктова лінійка Garden Gourmet має позитивний вплив на збалансований раціон та стан навколишнього середовища. 

Nestlé взяла на себе зобов’язання: удвічі зменшити обсяг викидів парникових газів від своєї діяльності до 2030 року, а до 2050 року досягти нульового балансу викидів.

«Вибір на користь рослинних продуктів допомагає зменшити обсяг парникових газів під час виробництва харчових продуктів. Завдяки оптимальній ціні цей продукт доступний для кожного, і ми сподіваємось, що українці відкриють для себе світ рослинної їжі завдяки Garden Gourmet», – зазначає директорка бізнесу Nestlé Professional в Україні та Молдові Олена Шевельова.

Наразі продукти Garden Gourmet можуть замовити лише ресторани та кафе у професійних форматах. У 2022 році Nestlé планує запустити і для продажу в роздрібних магазинах. Зараз страви з Garden Gourmet можна спробувати в ресторанах в м. Києві та м. Львові зі списку.

Спробувати рослинну їжу від Garden Gourmet означає набути досвіду, який допоможе вам зрозуміти, що можна харчуватися смачно та здорово без шкоди для довкілля. Бажаємо вам здоров’я та смачної їжі!

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram