Спецпроєкти

SMM без котиків, чому не треба накручувати підписників, як робити п’ять речей одночасно: 13 дурних запитань SMM-спеціалісту


bit.ua знайомить із сучасними технологічними професіями. Для цього ми спілкуємося з фахівцями та ставимо їм 13 дурних запитань. 

У цьому матеріалі ми мучимо спеціалістів та лекторів Академії інтернет-маркетингу WebPromoExperts і розбираємося в тонкощах професії SMM-спеціаліста. Ми дізналися, скільки вони заробляють, чи обов’язково треба постити котиків і красти меми та як вміти писати, фотографувати, монтувати, просувати, аналізувати одночасно. 

Хто такий SMM-спеціаліст і що він робить?

Професія SMM-фахівця динамічна. Вона змінюється залежно від розвитку  інтернет-маркетингу, тенденцій, попиту. Робота такого фахівця також залежить від того, де він працює, як працює та на кого працює. 

Умовно робота SMM-фахівця складається з 4 частин: стратегії, контенту, просування та фідбеку. Хороший SMM-фахівець повинен уміти закривати кожен із цих етапів. Тобто вміти створювати стратегію роботи в соцмережах, на її основі робити контент, який розв’яже завдання, донесе до користувача потрібне повідомлення. Потім контент треба правильно просунути, проаналізувати, як аудиторія відреагувала на це повідомлення, й оптимізувати стратегію, спираючись на ці дані. 

Ось такий постійний процес покращення, удосконалення та оптимізації. Тому якщо ви думали, що бути СММщиком – це просто публікувати красиві фоточки та підписувати їх смайликом, то це не так.

Ви повинні писати пост «Доброго ранку» щодня? Чому подібних постів так багато?

А хто вам ще побажає «Доброго ранку», як не СММщик? Кіт, пес, діти, друга половинка – не завжди, бо в когось зранку перше запитання «Де шкарпетки?» або «Що їсти?». А хороший SMM-спеціаліст завжди нагадає вам про те, що ранок настав, і він точно має бути добрим!

Красти мемчики в інших пабліків – це частина вашої роботи?

Звісно, ні!

Принцип роботи SMM-спеціаліста – кради як художник! Але чудовий майстер у голові завжди має тисячі ідей та планів. Він генерує контент вдень і вночі, а крадуть мемчики хіба ті, хто лише прикидається експертом. А з іншого боку – якщо хтось не буде цього робити, то звідки візьмуться тренди?

Можливо робити SMM без котиків? Бо я такого ще не бачив.

Хм, сьогодні зранку я ще не бачила жодного котика у своїй стрічці соцмереж. Невже хороших фахівців звільнили чи у всіх пропав інтернет? Насправді все в нашій професії можливо. Але якщо ви ведете сторінку зоомагазину, то без котиків нікуди.

Я підписаний на деякі пабліки, і в постах там не дуже багато тексту. Вам платять за кількість постів, а не кількість знаків?

Інколи SMM-спеціалісти працюють за їжу, косметику або просто за «спасибі».

Хоча зарплату за свою працю більшість отримує не за кількість постів і навіть не за кількість символів. Нас змушують міряти показники взаємодії, кількість підписників, повідомлень, а також кількість продажів! Хто це придумав, правда?

SMM-спеціаліст сам повинен робити фотки й сам фотошопити? А відео теж треба вміти монтувати?

Звісно! А чим він буде зайнятий у перервах між постингом котиків та мемів? SMM має вміти все! Або хоча б розуміти, як це все працює. Тоді вам буде простіше працювати з колегою відеографом:)

Рекламу налаштовує теж SMM-спеціаліст? Чув, що для цього є окремі люди – таргетологи.

Це знову-таки залежить від компанії та специфіки бізнесу. Є такі SMM-джедаї, які вміють і пост написати, і запустити таргетовану рекламу. А інколи зони обов’язків SMM-спеціаліста та таргетолога чітко поділені, і кожен відповідає за свій шматок роботи. Якщо ви опануєте ще інструменти Ads Manager і зможете самостійно налаштовувати рекламу – це значно покращить ваш дохід та заробітну плату.

Чув, що оформлення шапки Instagram-профілю може коштувати декілька тисяч. Але ж там лише декілька речень, аватарка й збережені сторіз.

Щодо вартості такої послуги, нічого сказати не можу. Але те, що шапка профілю та аватарка – це гіперважливо, то так! Якщо ваша аватарка поганої якості, не зрозуміло, що на ній зображено, а опис профілю неінформативний – вас не врятує жодна реклама. Люди просто не підпишуться на вас. 

Пам’ятайте, що клієнти вас «зустрічають по одежі», оцінюють зовнішній вигляд вашого профілю перед тим, як прийняти для себе рішення: стежити за вами, придбати ваші товари чи послуги або піти далі.

Я активно веду свій ФБ, роблю репости смішних відяшок, люблю фотографувати свого кота. Я можу стати SMM-спеціалістом? 

Якщо ви регулярно пишете у FB цікаві пости, вмієте оформлювати креативні сторіз та писати тексти, якщо постите в Instagram дописи в однаковому кольорі та знаєте, як правильно підібрати релевантні хештеги. То так, увійти в SММ за таких передумов вам буде дійсно простіше. Але для того, щоб подати своє резюме на посаду SMM-менеджера, вам потрібно опанувати ще дуже багато навичок та знань. 

Скільки взагалі може заробляти SMM-спеціаліст?

Зарплата SMM-cпеціаліста залежить від багатьох факторів: від кваліфікації, досвіду, знання іноземних мов, продуктивності, специфіки бізнесу або регіону. За даними grc.ua, середня зарплата такого спеціаліста в Україні становить близько 15 000 гривень. Але все залежить від скілів працівника. Кожна професія має позначку «мінімум» і приблизний «максимум». Є спеціалісти, які отримують і 40 000 гривень.

Постійно бачу вакансії SMMників для виробників труб, металопрокату та інших промислових підприємств. Їм взагалі потрібен SMM?

Так, є такі складні business2business ніші, і там теж є SMM. Але для такого бізнесу важливо продумати певну стратегію. До речі, не всі СММ-фахівці готові за це братися. Адже бітубішна аудиторія – це важка аудиторія. Хоч би що там було, вона все одно є у Facebook, Instagram, LinkedIn. Відповідно, з нею можна працювати: налаштовувати таргет, робити пости та, звичайно ж, з нею комунікувати. І найголовніше робити це успішно, закриваючи ліди в заявки.

Може простіше накрутити підписників і не заморочуватися тим SMM?

Питання з накрутками викликає найбільше обговорення. Клієнти часто кажуть: «нам треба 100 тис. або 200 тис. підписників». І навіть до нас приходять такі клієнти теж. Вони мають 100 тисяч підписників, але водночас кожен пост набирає 2-3 лайки. Звичайно, ти розумієш, що це все накручена аудиторія.

Накрутка – це шлях абсолютно в нікуди. Це просто гарна цифра. Я завжди дотримуюся позиції, що краще небагато – 200 або 100 людей, але живих. Якщо накручувати, то потім взагалі можуть початися проблеми з тим, що алгоритми соцмереж не розумітимуть, хто ваша аудиторія, не буде ефективно працювати реклама й будуватися воронка. Тому жодної накрутки, працювати треба лише з реальними людьми.

Як вивчитися на цю професію? Це потрібно окремо вчитися на дизайнера, потім – окремо на копірайтера?

Звичайно, можна вчитися професії зовсім безплатно – дивитися конференції, семінари, читати статті. У такому разі ви просто заплатите часом, і це також нормально.

Але є другий шлях – заплатити гроші замість часу та навчитися вже у сформованій системі. Раджу приглянутися до курсу «SMM-спеціаліст» від WebPromoExperts. Усі лекції ведуть практики, які щодня працюють із запитами клієнтів, керують агентствами, самі роблять контент на стороні клієнта.

Якщо ви хочете здобути професію з нуля або структурувати знання та підвищити свій чек – записуйтеся на курс «SMM-спеціаліст». На сайті є безкоштовна лекція, яку ви можете переглянути, що оцінити рівень та формат навчання. 

Детальніше про курс 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь