Податок для міжнародних компаній, за який платитимуть українці: розповідаємо, які застосунки та онлайн-сервіси подорожчають у 2022
На початку грудня Google розіслав листа українським користувачам про те, що сервіси компанії з початку 2022 року подорожчають на 20%. Зміни стосуватимуться звичайних українців та приватних підприємців. Юридичні особи раніше сплачували податок за користування Google Cloud.
До сервісів, за які доведеться платити більше, належать також YouTube Premium і Drive, а ще ігри та програми з Play Маркет.
bit.ua докладно розповідає, за що доведеться платити більше та з чим це пов’язано.
У чому причина?
Згідно з ухваленим у червні цього року законом №1525-ІХ, ставка податку на додану вартість для компаній, які надають електронні послуги українцям та не є резидентами нашої країни, зростає на 20 відсотків. Річний обіг такої компанії має перевищувати 1 млн доларів.
Відтак під нове податкове законодавство потрапили такі цифрові сервіси: Apple, Amazon, Meta (колишній Facebook), Microsoft, Netflix, Spotify, Steam, Coursera.
На скільки та що подорожчає?
До сервісів, які зростуть у ціні, належать:
- стримінгові платформи (наприклад, Amazon Prime Video);
- хмарні сховища (Google Drive);
- підписка на музику (Spotify, Apple Music);
- підписка на електронні книги, кіно, газети, журнали;
- інтернет-реклама;
- інше.
Індивідуальна передплата YouTube Premium із 99 грн на місяць до 119 грн на місяць.
Індивідуальна передплата Apple Music із $4,99 на місяць до $5,99 на місяць.
Що не подорожчає?
- онлайн-навчання, якщо інтернет використовується лише як спосіб комунікації між учнем та викладачем;
- консультації електронною поштою;
- онлайн-замовлення та бронювання товару, який постачають без використання інтернету;
- товари, у складі яких є електронні послуги, якщо вони входять до його вартості.
Нещодавно стримінгова платформа Netflix знизила вартість передплати: раніше вартість базового тарифного плану становила 7,99 євро, а тепер це 4,99 євро. Та цілком імовірно, що з 1 січня стримінгу знову доведеться їх підняти. Тоді ціна становитиме 5,98 євро.
Найімовірніше, тепер зростуть і ціни на ігри та мобільні застосунки, якими користуються українці.
Іноземні компанії, які надають Україні електронні послуги, з 1 січня зобов’язані зареєструватися платниками податку на додану вартість. Головною метою законопроєкту автори називають збільшення доходів держбюджету шляхом оподаткування електронних послуг, які надаються нерезидентами фізичним особам на митній території України.