Спецпроєкти

Понад 80 фактчекінгових організацій заявили, що YouTube є одним з основних каналів дезінформації


Понад 80 міжнародних фактчекінгових організацій заявили, що YouTube є «одним з основних каналів дезінформації» і звинуватили компанію в тому, що вона робить недостатньо для боротьби з фейками.

Про це йдеться у відкритому листі організацій до гендиректорки YouTube Сюзан Войчицькі.

Що не так із YouTube?

«YouTube дозволяє недобросовісним творцям контенту використовувати свою платформу для маніпуляцій, а також для організації та збору коштів. Поточні заходи боротьби недостатні», – заявляють фактчекінгові організації.

У листі компанію звинувачують у тому, що на YouTube поширюють фейки про:

  • коронавірус;
  • онкозахворювання;
  • вакцинацію проти COVID-19;
  • президентські вибори у США.

Як приклад організації наводять відео, де автори контенту заявляють, що під час виборів у США у 2020 році були випадки шахрайства. Хоча підтверджень цього немає. Відео подивилися 33 мільйони разів.

80 фактчекінгових організацій пропонують чотири зміни, які допоможуть боротися з дезінформацією на платформі:

  • підтримка та фінансування незалежних досліджень щодо походження та поширення фейків;
  • опублікувати повну політику модерації контенту;
  • вживати заходи щодо користувачів, які регулярно публікують фейки;
  • вживати заходи проти дезінформації різними мовами.

Наразі YouTube бореться з фейками шляхом видалення неправдивого контенту. Але цих дій недостатньо, заявляють у листі.

Лист підписали організації з усього світу. З України до звернення приєдналися StopFake та VoxCheck. Серед інших також:

  • Full Fact, благодійна організація у Великобританії;
  • Washington Post Fact Checker, яку фінансує однойменна газета;
  • іспанська Maldita, фонд перевірки фактів;
  • India Today, підрозділ у приватній мережі TV Today.

Відповідь YouTube

Прессекретарка YouTube Олена Ернандес відповіла на відкритий лист і заявила, що компанія інвестувала значні кошти в таку політику, як зменшення поширення «прикордонної» дезінформації. Це певний термін, який застосовують до контенту, що не зовсім порушує правила платформи.

«Протягом багатьох років ми інвестували значні кошти в політику та продукти у всіх країнах, у яких ми працюємо, щоб підключити людей до авторитетного контенту, зменшити поширення прикордонної дезінформації та видалити відео, що порушує правила. Ми помітили значний прогрес: споживання рекомендованої дезінформації на межі значно нижче 1% від усіх переглядів на YouTube, і лише близько 0,21% усіх переглядів мають суперечливий вміст, який пізніше ми видалимо. Ми завжди шукаємо значущі шляхи вдосконалення і будемо продовжувати зміцнювати нашу роботу зі спільнотою перевірки фактів», – заявила речниця.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь