Спецпроєкти

NFT – інструмент благодійності: як технології змінюють сферу добрих справ


Однією з суперсил, яку продемонстрували світу українці з моменту початку війни ― вміння допомагати і залучати допомогу. За лічені тижні волонтерські організації і благодійні фонди утворили потужну опору для країни та армії.

Незалежно від того, коли закінчиться війна, потреба у цих фондах не зменшиться – а, швидше за все, навіть збільшиться. Тому волонтери і фонди опановуватимуть різні інструменти залучення коштів. І незабаром ми побачимо ще більше благодійних NFT-колекцій. 

Чому NFT як інструмент благодійності лише набирає обертів?

В країнах, де сфера NFT більш розвинена, благодійні проекти вже збирають мільйони доларів на допомогу. Їм на руку грає простота і анонімність пожертвувань в криптовалюті, краса творів NFT-мистецтва як символічної подяки за донати, особливий вайб спільноти навколо NFT-проектів.

Блокчейн-технологія, на якій працює NFT, дає впевненість, що всі кошти від продажу йдуть за призначенням ― вона дозволяє показати кожну транзакцію з грошима.

Ідея використання NFT у благодійних проєктах після минулорічного буму закономірна і ставатиме дедалі масовішою. Якщо навесні цього року здебільшого представники криптоспільноти намагалися залучити донати через продаж токенів, зараз благодійні і волонтерські організації самі звертаються до NFT-проектів, щоб завдяки їм зібрати кошти.

Чи допоможе токенізоване мистецтво додати щось суттєве до тих надходжень, які Україна отримує у вигляді донатів? Доказом є десятки успішних іноземних проєктів, що на гроші благодійників поліпшують життя в різних сферах ― від освіти малозабезпечених до висадки дерев. 

В Україні тривалих успішних благодійних NFT-проєктів одиниці. Не враховуючи разові аукціони, найбільший серед проєктів, що продає NFT впродовж кількох місяців і зібрав таким чином понад $1,2 млн ― NFT-музей війни META HISTORY.

Створений у березні за підтримки Мінцифри для поширення правди про війну через роботи митців і збору коштів на гуманітарну допомогу, проєкт досі працює. У травні він продав NFT-кубок Євробачення за суму, еквівалентну $900 000, щоб переказати їх фонду «Повернись живим». З серпня проєкт почав збирати кошти на відновлення знакових памʼяток у співпраці з Міністерством культури і інформаційної політики.

Восени META HISTORY випустить NFT-колекцію з одним з найбільших благодійних фондів, щоб придбати машини швидкої допомоги для військових.

Загальна сума, яку META HISTORY museum передав на благодійність, співставна з найбільшими у світі пожертвами від NFT-проєктів. Наприклад, рекордним за минулий рік вважається донат у розмірі $3,5 млн від спільноти NFT-митців Art Blocks організації Лікарі Без Кордонів в Австралії.

У березні того ж 2021-го генеральний директор Twitter Джек Дорсі продав NFT свого першого твіта і віддав отримані $2,9 млн на благодійність. Найдорожчий з NFT-митців, коли-небудь проданих, — Beeple — пожервував свою роботу для аукціону, який в сумі приніс понад $6 млн фонду Open Earth, що бореться зі змінами клімату.

До акцій з соціально важливою місією, де фігурує продаж NFT, замість звичайних PR-кампаній підключаються також великі бренди. Так, Coca-Cola створила NFT, «натхненні дружбою». Майже $576 000, отриманих від їх продажу, компанія переказала Special Olympics International — міжнародній організації, яка займається організацією спортивних змагань для людей з інвалідністю. Тож завдяки NFT доброчинність стає більш помітною і згодом має шанси перетворитись на загальноприйняте явище.

Враховуючи те, як соціальні мережі наввипередки впроваджують опції відображення NFT в профілях, скоро демонстрація своїх благодійних покупок може опинитись в одному списку з висвітленням подорожей, розваг, досягнень.

Доброчинність, яка завжди в моді

Багато з раніше звичних для соціальних мереж речей зараз ризикують зустріти хвилю осуду, а благодійність завжди буде тим, що доречно показувати. Тому, швидше за все, ми невдовзі побачимо  NFT-колекції інфлюенсерів в Instagram і Twitter. За їхнім прикладом очікувано послідують мільйони прихильників, які прагнуть хоч в чомусь відтворити стиль життя зірки.

Небувалий вплив знаменитостей і брендів завдяки соцмережам; можливості блокчейн-технології; NFT, що обʼєднали її з мистецтвом; світ, що максимально потребує допомоги, безпрецедентно довга тривалість життя людей — всі ці чинники ведуть до зростання популярності благодійності.

Паралельно швидкими темпами зростає обіг криптовалюти в Україні. За підсумками 2020-го року наша країна входила в ТОП-10 країн з найбільшими статками громадян в крипті, за підсумками першого півріччя 2021-го — до ТОП-5, а у вересні цього року ми знаходимось вже на третьому місці у світі. На перетині двох тенденцій очевидно є шанси для NFT, що особливо затребувані саме власниками крипти, суттєво змінити сферу доброчинності.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь