Мінцифри цифровізує сферу нотаріальних послуг: що змінюється
Міністерство цифрової трансформації цифровізує одну з найбільш консервативних сфер — нотаріат. Тепер кожен нотаріальний документ буде мати унікальний QR-код, який захищає документ від підробок.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Подробиці
«Сьогодні запустили перший етап масштабного проєкту Нота, над яким працювали разом з Мін’юстом та Нотаріальною палатою України. Відтепер довіреність, договір оренди авто та заява, на якій засвідчується справжність підпису, нотаріуси можуть формувати з QR-кодом. А для їх перевірки потрібно зчитати QR-код сканером у застосунку Дія», – заявив Федоров.
Як працює нотаріальний документ з QR-кодом
Якщо вам, наприклад, потрібно відкрити рахунок в банку через довірену людину:
- Довірена особа приходить в банк і надає довіреність з QR-кодом;
- співробітник/-ця зчитує код сканером у застосунку «Дія»;
- вам і довіреній особі надходить запит на передачу електронної копії документа банку. Хтось із вас має підтвердити його в «Дії»;
- працівник/-ця банку отримує електронну копію вашого документа, перевіряє її й одразу ж може відкрити рахунок.
Наразі наносити QR-код на документи можуть нотаріуси Києва. Згодом проєкт планують масштабувати.
У попередньому матеріалі ми розповідали, на які оновлення чекати українцям від Мінцифри.