Як використовують ШІ в українських компаніях – дослідження
На початку березня Projector AI Lab провели анкетування серед працівників 150 українських компаній щодо того, як саме вони використовують штучний інтелект у своїй роботі.
Результати
В анкетуванні взяли участь співробітники з понад 150 компаній розміром від 10 до понад 1500 співробітників у різних галузях: продуктові компанії, аутсорс та аутстаф, діджітал та рекламні агенції, медіа тощо.
- 42% опитаних відзначають високий вплив появи ШІ-інструментів на їхню галузь;
- 40% називають цей вплив помірним;
- 18% вважають, що ШІ матиме мінімальні наслідки для роботи.
Як часто використовують ШІ?
- 51% з опитаних час від часу;
- 22% – часто;
- 20% – рідко, або взагалі їх не використовують.
Які завдання делегують:
- 81% – написання чи редагування текстів;
- 63% – для аналізу текстів;
- 58% –для створення зображень інструментами генеративної графіки;
- 41% – використовують для перекладу.
15% опитаних використовують ШІ інструменти власної розробки, ще 24% компаній планують, або вже розробляють для себе такі сервіси. Понад половина опитаних (55%) не планують користуватися сервісами.
Хто найактивніше використовує ШІ:
- дизайнери (65%);
- копірайтери (52%);
- представники маркетингу та PR (49%);
- керівники команд (39%);
- інженери-розробники (21%).
Переваги та недоліки ШІ
Серед переваг ШІ:
- збільшення швидкості роботи – 44%,
- допомогу у творчості — 18%
- зменшення рутини – 9%.
Ризики впровадження і розповсюдження ШІ:
- 20% – помилки та неточності у відповідях;
- 11% – стурбовані питаннями загальної безпеки та приватності даних;
- 9% – вказують недоліком шаблонні результати та в цілому зниження якості результатів роботи;
- 8% – відзначили проблемою ймовірну втрату навички «думати своєю головою».
Лише 6% опитуваних зазначили у ризиках можливу втрату роботи.
Раніше ми розповідали, що ChatGPT вплине на 80% робочих місць працівників США.