Спецпроєкти

Зроблено в Україні: добірка крафтових солодощів


Ми пишаємось творчістю, наполегливістю та сумлінною працею всіх українців у ці непрості часи. Тому вирішили формувати тематичні добірки українських крафтових брендів різних категорій. 

Наша ціль – популяризувати та просувати український бізнес, який сьогодні відіграє важливу роль у підтримці економіки та створенні робочих місць. Також ми прагнемо висвітлювати унікальні аспекти нашої культури, традицій та майстерності. 

Віримо, що історії невеликих брендів зможуть надихати інших підприємців на творчість та розвиток. 

Сьогодні ми розповідаємо про соціально-відповідальні бренди солодощів. Їхні засновники й засновниці дбайливо відбирають продукти для десертів, а також волонтерять, зокрема передають частину прибутку на благодійні організації та ЗСУ. 

Myzo Chocolate 

Шоколад з Коста-Рики 

Ідея створення бренду з’явилася у період пандемії під час спонтанної поїздки на Коста-Рику. Співзасновник Myzo Chocolate Роман вирішив експортувати місцеві какао-боби в Україну та виготовляти з них шоколад. 

«При створенні бренду і дизайну пакувань ми намагалися передати колорит і насичену природу Коста-Рики. Саме тому в голосі бренду ми заграємо з іспанськими словами та виразами», – розповідає Роман. 

Першими кроками реалізації сімейного бізнесу були: 

  • доставка кількох кілограмів какао-бобів в Україну;
  • спроби виготовлення шоколаду крафтовим методом на кухні з родиною;
  • презентація бізнес-ідеї батькам, які мають великий досвід підприємницької діяльності у сфері харчових технологій. 

Мета бізнесу – реалізовувати в Україні концепцію шоколаду якості гурме та будувати позитивний екобренд. Myzo Chocolate прагне бути соціально-відповідальним виробником, тому спрямовує відсоток від прибутку на екологічні та ветеранські організації. 

Бренд  запустив продаж шоколаду наприкінці листопада 2021-го року. В перші місяці повномасштабної війни виробництво було призупинено.  Але, всупереч викликам воєнного часу, бізнес продовжував працювати та у 2023-му повністю відновив роботу.

За словами Романа, шоколад бренду відрізняється від масових виробників, унікальними смаковими якостями какао-бобів експортованих з одного регіону Центральної Америки. Ця місцевість знаходиться між гірським хребтом Таламанка та затокою Карибського моря. Це рідкісні види какао-бобів Кріоло та Тринітаріо (з них виготовляють 15-20% світового шоколаду), підвид яких має назву Матіна. Це як сорт вина, який росте тільки в одному регіоні.

Також у складі солодощів є мадагаскарська натуральна ваніль. Решта інгредієнтів українські  – цукор, сухе молоко, вівсяне толокно, сублімовані ягоди, горіхи. 

Наразі шоколад продається онлайн з доставкою по Україні та у  магазинах-партнерах у західних областях. Мета бренду – розширити присутність в інших містах і вийти на міжнародний ринок. 

Соціальна місія

«В нашій родині не заведено стояти осторонь важливих соціальних подій. Тому рідні служили в АТО, зараз служать в ЗСУ та активно волонтерять. Згодом ми б хотіли брати активну участь в ініціативах зі збереження та відновлення довкілля країни», – наголошує Роман. 

GoodMood Food

Хелсі-десерти 

Співзасновниці проєкту – подруги Оля і Діана, які після тривалих дієт прийшли до усвідомлення, що здоровий раціон – це про легкість, якість та задоволення від їжі. 

Історія бренду почалась у 2021-му зі створення десертів на кухні.

«Ми дегустували розробки у колі близьких та друзів. На основі зворотного зв’язку сформували перше меню та влаштовували студійну зйомку. Почали пропонувати десерти місцевим магазинам, закладам та відкрили невеликий кондитерський цех. Поступово об’єми росли, разом з ними росла наша команда», – розповідають партнерки. 

Влітку 2022-го переїхали в більше приміщення та втілили ідею власної хелсі-кондитерської з літнім кафе. У просторі почали проводити різні івенти для гостей – лекції з експертами, кулінарні майстер-класи, а також йога-тренування у поєднанні з бранчами на літній терасі.

Мета бренду  – популяризувати здоровий і свідомий спосіб життя в задоволення і об’єднувати людей навколо цієї ідеї, давати здорову і безпечну альтернативу солодощам, які є на полицях маркетів. 

«Ми віримо в те, що здорова нація – сильна нація. Тому щасливі щодня доставляти хелсі десерти у різні куточки України. На сьогодні маємо вже сотню партнерів, де можна придбати нашу продукцію», – розповідають засновниці. 

У GoodMood Food використовують виключно рослинні інгредієнти та природні підсолоджувачі. Замість звичайного молока у складі десертів кокосове молоко, рослинні вершки та крафтовий йогурт. Білий цукор замінюють сиропом агави, органічним кокосовим та нерафінованим тростниковим цукром. 

01/2

Також у десерти додають суперфуди – псиліум, соняшниковий лецитин, насіння чіа та льону. 

Наразі продукцію GoodMood Food можна скуштувати по всій Україні. Серед друзів-партнерів мережі – кафе «Ідеаліст» у Києві, Каферинок у Львові, магазини Еколавка і ще десятки кав‘ярень, кафе, маркетів у різних містах. Також продукцію можна замовити онлайн на сайті та у соцмережах  з доставкою по всій Україні. 

Соціальна місія

GoodMood Food є партнерами різних зборів на підтримку ЗСУ та благодійних ініціатив. 

ФронтМед

Корисні фруктові солодощі та медові десерти

Бренд заснований воїнами АТО у 2017-му році. Пріоритетом бізнесу є підтримка соціально-незахищених верств населення та захисників України. Наразі у команді працює шість внутрішньо переміщених осіб. 

У «ФронтМед» виробляють натуральні солодощі та формують персональні подарункові набори.

Подарунок можуть зробити з індивідуальним гравіюванням та брендуванням, враховуючи побажання замовників і отримувачів.

У складі солодощів немає цукру або штучних підсолоджувачів. Замість них розробники додають горіхи, фрукти, ягоди та натуральний мед. 

Бізнес проводить майстер-класи з формування ролів із пастили та виготовлення свічок для родин учасників російсько-української війни. 

«Такі заходи це можливість зняти емоційне напруження, провести час з рідними та зміцнити свій рівень стресостійкості», – кажуть в команді. 

Соціальна місія

«ФронтМед» разом з  ГО «Діти сонця» створили подарунковий набір «Україна була, є і буде!», прибуток з якого спрямовують на підтримку родин загиблих захисників і захисниць. Також проводять майстер-класи з виготовлення окопних свічок для ЗСУ.

Жу-жу shop 

Шоколад на меду

Засновниця бренду Оксана народилась у родині пасічників. Її родина щорічно  брала участь у місцевих ярмарках в Ніжині. Тоді їй спала на думку ідея виготовити на продаж кілька плиток шоколаду з медом. Їх розкупили за кілька хвилин, і наступного року Оксана зробила вже 30 плиток. 

«Це було моє хобі, яке переросло у сімейний бізнес. Вже п’ять років як я працюю шоколатьє. Працюючи вдома, я почала співпрацювати з різними київськими кав’ярнями», – розповідає Оксана. 

Велика ідея бренду – нагодувати всю країну корисними солодощами, щоб українці усвідомили, що корисне може бути і смачним.

Серед цінностей: 

– турбота про природу та довкілля;

– любов та повага до локальних продуктів. 

Інгредієнти для виробів обирають прискіпливо. У складі шоколаду –  терті какао-боби, какао-масло, мед з власної пасіки та натуральні барвники. Волоський горіх та фундук бренд закуповує на органічних фермах у Київській області.

В асортименті бренду також є позиції без молока, какао та кофеїну. 

За словами Оксани, у шоколаді Жу-жу зберігаються всі корисні властивості меду. Шоколад з вмістом 75% какао та медом смакує по-іншому, ніж шоколад з цукром: він не такий гіркий, має ніжний смак та тривалий післясмак.

На початку повномасштабного вторгнення Чернігівська область, де базується бренд, була під окупацією, та робота повністю зупинилась. З травня Оксана поступово почала відновлювати діяльність Жу-жу shop. Стало важче отримати сировину через логістичні затримки – але, попри виклики, бізнес розпочав співпрацю з «Лавкою традицій» від Сільпо, і у планах вже є нові партнерства. 

Соціальна місія

Наразі з усіх замовлень 5% прибутку бренд спрямовує на створення батончиків-шокоснеків або шоколаду для ЗСУ. Також на сайті є можливість придбати солодощі для військових по заниженій вартості. 

Sereda

Веганські торти та тістечка

Сімейний бізнес десертів розпочав свою історію в середу у 2017-му році з корнера площею чотири квадратних метри. Зараз Sereda Vegan Point – це київське кафе площею 60 кв.м., де можна замовити каву, інші напої та десерти, які готують без додавання продуктів тваринного походження.

Своєю метою автори проєкту бачать наближення веганського світу. 

«Ми вибудовуємо альтернативу і пропонуємо торт як найсмачніший аргумент в діалозі  про веганство», – розповідає  засновниця бренду Анастасія.

У Sereda також піклуються про екології не використовують одноразовий посуд. За підрахунками бренду, завдяки екологічному підходу за сім років існування вони не створили близько 12 фур сміття з пластиком. 

«Серед цінностей бренду – етичність, екологічність та веселощі. Може здатися дивним останнє поняття поруч із такими серйозними, але на нашу думку нам інколи не вистачає сприйняття бізнесу, як  певної гри», – зазначає Анастасія.

Склад десертів повністю рослинний, без продуктів тваринного походження. Бренд іноді вводить опції безглютенового борошна та не додає в частину десертів білий цукор. 

«Коли в тебе невелике виробництво, легше створювати новинки і запускати їх в продаж, бо це відбувається доволі швидко, без бюрократичних етапів», – наголошує Анастасія. 

«Повномасштабне вторгнення – це наша велика особиста трагедія, бо ми самі переселенці. Я з Донецька, чоловік з Маріуполя. Перший час ми не працювали і повернулися лише на Великдень. З часом вдалося вийти в норму і навіть знайти можливість переїхати на нові локації та масштабувати бізнес», – розповідає Анастасія. 

Соціальна місія

Наразі у меню є доброчинні тістечка («Місто Троянд» та «Cоски Венери»), частину коштів з продажу яких бізнес спрямовує на жіночий ветеранський рух «Ветеранка» та актуальні військові збори (невеличких фондів/ знайомих у ЗСУ). 

Також у закладі Sereda проводять події з повністю або частково доброчинною складовою, кошти з яких відправляють на актуальні збори. Це тату-івенти, поп-апи, продаж сувенірної продукції та аксесуарів. 

У Києві заклад бренду розташований за адресою вул. Нижній Вал, 39. 

Honey House

Шоколад та сухофрукти з медом

Перші десерти засновники бізнесу почали робити сім років тому на домашній кухні, використовуючи мед із татової пасіки. 

«Спочатку була ідея продавати сортові меди у соцмережах. Згодом я спробувала зробити медові цукерки від кашлю, які не вийшли. Але я винайшла перший новий смак крем меду – пряний глінтвейн. Так і почалася наша історія», – розповідає засновниця бренду Марія.  

Місія бренду – змінити ставлення споживачів до меду як до солодкого, що можна їсти не тільки під час хвороби. Також у Honey House відроджують старі рецепти та додають ружу у солодощі. За словами Марії, наші прабабусі перетирали ружу саме з медом, а не з цукром.

Солодощі бренду не тільки натуральні, але виготовлені за стандартами HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point).

У складі виробів: 

  • крем-мед з власної пасіки  або пасіки бджолярів-партнерів;
  • сорти шоколаду найкращої якості з трьох компонентів – тертого какао, масло какао та меду;
  • сухофрукти та сублімати. 

У Honey House  створюють індивідуальні та корпоративні замовлення із унікальним дизайном. 

На початку повномасштабної війни бізнес разом із волонтерами почав виробляти батончики для ЗСУ. 

«За 4 години волонтери принесли мені кілограми сировини і ми у шість рук зробили перші 400 штук. Тоді і почалася дорога довжиною у 2 місяці», – згадує  Марія.

Соціальна місія

«Батончики для ЗСУ – це наша допомога хлопцям та дівчатам на фронті. Ми допомагаємо багатьом благодійним фондам, адже вони часто хочуть передати військовим із обладнанням та дронами, щось солоденьке, щоб підняти настрій та бойовий дух», – розповідає  Марія.

Кожен покупець має можливість додати батончики для ЗСУ до кошика під час оформлення замовлення. 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram