Як (і чи справді) український бізнес відмовляється від російських CRM-систем: дослідження Ringostat
Платформа Ringostat (входить у Netpeak Group) поділилась результатами дослідження про те, чи відмовляється український бізнес від російських CRM-систем.
В основі дослідження — дані 12 664 компаній за 2021-2024 роки. Також статистикою поділилися розробники та інтегратори українських CRM-систем.
З 2021 року частка компаній, які використовують CRM-системи рф, впала більш ніж у чотири рази (з 73% у 2021 році до 17% у 2024 році). Водночас частка запитів щодо українських CRM прогнозовано зросла — майже у 8 разів з 2021 року.
Причина тенденції — небажання бізнесу працювати з ворожим софтом та спонсорувати країну-агресора. До того ж суттєво зросла якість платформ. Через масову міграцію розробники зрозуміли, чого не вистачає в їх CRM-системах, та змогли значно покращити свої рішення.
Частка кастомних CRM (самостійно розроблених компаніями для себе) зменшилася втричі, а CRM з інших країн зросла майже у пʼять разів, проте зростання дещо сповільнилося в останні роки. Розширені результати дослідження опубліковані на блозі платформи.
За статистикою інтеграторів* (спеціалістів, які підключають та налаштовують CRM для компаній), запити на встановлення російських систем зменшилися з 72% у 2021 році до 14% у 2024. На українські CRM — попит зріс з 5% до 53%, а на системи інших країн — з 23% до 33%.
«Закордонні рішення залишаються популярними через гнучкість та широту функціонала. Тому близько чверті українських компаній обирають саме їх, а не українські аналоги. З іншого боку, вітчизняні системи в кілька разів дешевше, ніж західні, що є їх ринковою перевагою. Вони мають український інтерфейс, враховують особливості місцевого ринку, а їх техпідтримка зазвичай працює швидше. Тому навряд чи доля іноземних CRM колись перебільшить долю українських CRM», – зазначають у Ringostat.
В десятку найпопулярніших українських CRM увійшли: Creatio, Dr. Eleks, G-PLUS, KeepinCRM, KeyCRM, NetHunt, Onebox, RealtSoft, SalesDrive, Uspacy. Чотири системи з топу є галузевими та представляють рішення для медичних закладів, забудовників, інтернет-магазинів та будівельних компаній.
Клієнти інтеграторів CRM-систем найчастіше наводять декілька причин, які зупиняють їх від переходу на українські систем:
- малий бізнес пояснює це нестачею ресурсу та грошей,
- леякі компанії мають складні системи, побудовані на базі російських систем, та остерігаються, що повторити налаштування на новому рішення буде важко,
- бізнес, який перемістився в інші країни, іноді обирає російські CRM, зареєстровані як «міжнародні» бренди.
*Дані для дослідження надали компанії-інтегратори CRM-систем CRM EXPERTS, CRM Solutions та CRMiUM.
Раніше ми повідомляли, що monobank запустив новий продукт для підприємців.