Натхненні природою: еко принципи Yves Rocher та Nasivanky у дії
Природа — це не лише наш дім, але й джерело невичерпної енергії та краси. Вона надихає на великі звершення та нагадує, що ми є частиною чогось більшого. Сьогодні задля відновлення подекуди втраченого зв’язку мусимо ставити повагу до навколишнього світу та екологічну свідомість в центрі своєї діяльності.
«Останні роки тема дбайливого ставлення до навколишнього середовища – green is a new black – стала однією з основних для світових бізнесів. Проте бренд Yves Rocher сповідував екологічні цінності ще 65 років тому та проніс свою філософію через десятиліття», — розповідає Анна Запталова, директорка Yves Rocher Ukraine.
У компанії впевнені: тільки в контакті з навколишнім середовищем людина може жити якісне та гармонійне життя. Саме з глибокої поваги до природи, вивчення рослин та розкриття їх властивостей для турботи про красу жінки розпочалася історія створення французького бренду рослинної косметики Yves Rocher.
Засновник компанії – Ів Роше – з дитинства мандрував рідним регіоном Бретань (Франція), вивчав його природу і згодом почав досліджувати властивості рослин. «Природа – це найбільша лабораторія, з якою працюють люди», – часто говорив він. Отримані знання та експертизу він втілив в розвиток компанії, яка й досі вирощує на власних полях у Бретані ключові рослинні інгредієнти для свого виробництва, дотримуючись принципів агроекології, що дозволяє зберегти біологічне різноманіття та підвищувати родючість ґрунтів.
Reconnect people to nature
За ці роки змінилося чимало, сьогодні бренд представлений по всьому світу, впроваджуються інноваційні рішення та винаходяться нові ефективні формули. Проте незмінною залишається філософія — любов до природи, повага до біорізноманіття та унікальне бачення краси. У всій своїй діяльності бренд незмінно слідує місії – Reconnect people to nature («Возз’єднання людини з природою»).
Саме таку філософію сповідує і проєкт Іванни Білоус Nasivanky, який нещодавно отримав спеціальну відзнаку від Yves Rocher Ukraine у премії «Створено жінками» – всеукраїнському конкурсі, що заснований за ініціативи комітету бізнес леді Франко-української торгово-промислової палати (CCIFU) та відбувається вже 6-й рік поспіль. Премія має на меті підтримку та розвиток жіночого підприємництва в Україні, просування ґендерної рівності та сприяння сталому економічному зростанню.
Проєкт Nasivanky відгукнувся бренду своїми цінностями – глибокою повагою до природи та впровадженням екологічних принципів задля збереження навколишнього середовища. Його засновниця у власному невеличкому господарстві на Хмельниччині вирощує рослини за принципом агроекології, збирає та зберігає унікальне автентичне українське насіння. Саме повага до землі та природи, захоплення та любов до її дарів є ключовими в її діяльності.
«Nasivanky — це проєкт про важливе. Про возз’єднання людини та природи, про відновлення такого життєдайного, але в сучасному світі іноді втраченого контакту. Цінності, які транслює Іванна, близькі команді Yves Rocher. Адже наш бренд також щодня прокладає шлях від рослин — до вашої шкіри. А Іванна прокладає шлях від насіння — до вашого столу. Водночас її проєкт зберігає автентику української агрокультури. І, що не менш важливо, дає методи та знання екологічного вирощування. Виділяючи грант, ми хочемо, аби, завдяки Іванні, ще більше людей відкривали безмежні можливості природи та навчалися ставитись до землі з повагою і турботою», — говорить Анна Запталова.
На розвиток проєкту Іванна Білоус одержала від Yves Rocher грант 100 тис грн. Гроші майстриня спрямує на підвищення екологічності виробництва – встановить теплові акумулятори, які довше зберігають тепло. Завдяки цьому, буде зменшено використання дров для обігріву теплиць, що, в свою чергу, дозволить скоротити викиди в атмосферу.
«Для невеличких крафтових господарств дуже важлива підтримка, в тому числі й грантова. Це дає можливість значно прискоритись в розвиткові. Також дуже важливо, що мій проєкт зі збереження насіння та вирощування їжі природообережними методами отримав високе визнання саме від Yves Rocher. Бренду, який вже багато десятиліть не лише турбується про жінку та її красу, але й сповідує екологічне вирощування на своїх полях та активно популяризує бережне ставлення до природи», – ділиться Іванна.
Зберегти та примножити
Цінності Yves Rocher поєднують турботу про планету з піклуванням про красу, втілюючись у принципах етичного виробництва, використання біорозкладних формул та натуральних інгредієнтів, які не порушують природних процесів.
В Ла-Гасії, де народився і розвивається бренд, науковці, експерти, ботаніки з надзвичайною любов’ю до всього живого досліджують та вирощують понад 1500 видів рослин. Дотримання принципів органічного сільського господарства дозволяє зберігати біологічне різноманіття та підвищувати родючість ґрунтів, даючи при цьому простір для створення найкращих рослинних інгредієнтів для косметики бренду.
«Під час будівництва фабрики Yves Rocher експерти порахували кількість видів комах, які проживали на цій території. Повторне вимірювання за 10 років показало, що за цей час різноманіття видів зросло у декілька разів. Це яскравий приклад утілення ДНК бренду та ключового принципу – не лише зберегти навколишнє середовище, але й покращити його», — зазначає Анна.
Подібного підходу до ведення господарства дотримується й Іванна Білоус. Її Nasivanky – це про культуру екологічного вирощування рослин, концепція якого полягає у створенні на сільськогосподарській ділянці сталої екосистеми, де всі тварини, рослини, комахи спільно працюють на результат. Ідея такого господарства натхненна самою природою, адже такий підхід передбачає споглядання за природними умовами та перенесення цих патернів на власне господарство. При вирощуванні рослин не використовуються ані хімічні добрива, ані засоби захисту. Натомість застосовуються природні процеси, здатні виконати цю функцію без шкоди для довкілля.
«Я навчаю людей не тільки вирощувати власні рослини, але й збирати насіння самостійно, щоб воно з року в рік відтворювало материнські ознаки. Це про свідоме споживання, про відтворення та збереження біологічного, а також історичного біорізноманіття України. У моїй колекції є “Збережені сорти реліквій» — насіння сортів рослин, яким вже 100 і більше років”, — розповідає Іванна.
Збереження біологічного різноманіття — одна із ключових цінностей, які поділяють Yves Rocher та Nasivanky. Дотримуючись їх в діяльності, Фонд Yves Rocher є донором масштабних міжнародних проєктів, що дбають про поліпшення екологічної ситуації у світі. Один із наймасштабніших екопроєктів Фонду – це програма Plant for life, яка реалізується з 2007 року по всьому світу. Мета програми – висадка лісів в екологічно постраждалих регіонах. На сьогодні в межах Plant for life в 35 країнах висаджено понад 120 млн дерев.
З 2012 року в Україні за програмою Plant for Life висаджено понад 700 тисяч дерев, зокрема на територіях, які постраждали внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС.
Екологічність в усьому: виростити, виготовити, запакувати
Екологічні підходи до вирощування, виробництва та реалізації продукції – основа філософії компанії у всіх напрямках та сферах діяльності, в тому числі й до паковання готової продукції. Сьогодні компанія використовує паковання «0-пластик» для багатьох продуктів, а для виробництва флаконів та баночок застосовує вторинну сировину пластику і паперу, відмовляється від слюди та значно зменшує об’єм паперу й пластику в пакованні.
«Ми маємо амбітну мету — до 2030 року скоротити використання пластику до найнеобхіднішого та на 100% перейти на паковання, виготовлене з перероблених матеріалів. Це непростий процес, але ми йдемо до цілі. Разом з тим, активно працюємо над розвитком культури ековідповідальності своїх споживачів», — додає Анна Запталова.
Для Nasivanky розробка біорозкладного паковання стала одним із найбільших викликів у роботі. Попри це, їй це вдалося. Пакунки для насіння виготовляються з переробленого паперу, їх можна використовувати повторно. І, разом з тим, пакунок, потрапляючи на смітник, швидко й безболісно для природи пройде процес розкладання, і навіть може слугувати в якості компосту.
Почни з себе
Планета – наш спільний дім. Сьогодні ми мусимо змінювати неконтрольований споживацький підхід до природних ресурсів, замінити його уважним та бережним ставленням до живого. І, перш за все, потрібно усвідомити, – турбота про довкілля починається з себе, з власного усвідомлення важливості цього питання.
«Компанія Yves Rocher слідує заклику свого засновника: ми повинні залишити Планету нашим дітям в тому ж стані, в якому отримали її від наших батьків. Але перед нашим поколінням стоїть ще більш амбітне завдання – покращити довкілля та навчити наших дітей усвідомленої еко відповідальності», – підсумувала Анна Запталова.