Чому каршеринг – новий тренд і до чого тут диджиталізація
Під час нещодавнього Diia Summit 2022 команда Мінцифри презентувала нові онлайн-послуги, серед яких і шеринг документів. Подія зібрала експертів у різних сферах, які активно впроваджують диджиталізацію у свою роботу. Ми – не виняток, адже саме цифровізація дозволила каршерингу стати новим трендом. Сучасні технології повністю змінили формат оренди автомобіля. Якщо раніше необхідно було прийти до пункту прокату, звернутися до спеціаліста й оформити документи, а потім повернути машину, то сьогодні все можна зробити набагато швидше та зручніше тільки за допомогою смартфона – ніякого офісу, менеджера, паперового договору.
Чому майбутнє за диджитал-інструментами?
Якщо говорити загалом про ринок каршерингу у світі, то диджиталізація ширша прийшла завдяки кільком факторам. Зупинюся на кожному з них детальніше.
1. Телематичне обладнання
Розвиненіше обладнання з програмним забезпеченням дає змогу здобувати інформацію про автомобіль у реальному часі, що гарантує контроль і безпеку. Йдеться не тільки про місце перебування авто, а й про дані щодо його стану, необхідності заправки, проведення огляду, ремонту тощо. Хоча на сьогодні з боку автовиробників усе ще залишається дуже багато закритої інформації, яка пов’язана з безпекою автомобіля.
2. Розвиток інтернету
3G, а потім 4G, 5G-інтернет надав можливість мати високошвидкісний мобільний доступ до мережі, що забезпечує набагато швидший обмін даними між машиною, сервером, телефоном.
3. Поширення смартфонів
Саме завдяки сучасним мобільним телефонам каршеринг ще більше диджиталізувався та перемістився з вулиць у руки користувачів. До цього були певні спроби це зробити, але вони все ж обмежувалися використанням спеціальних карток для каршерингу та відкривання автомобілів. Смартфони та мобільний інтернет високої швидкості дозволили значно спростити користування каршерингом та отримати авто буквально в кілька кліків.
Каршеринг – це свобода нового формату
4. Нова ера споживання
Кожне нове покоління користувачів диктує нові умови. Facebook, потім Instagram, а тепер TikTok усе більше змінюють патерни поведінки, що стосуються споживання та отримання послуг. Усе має бути «тут і зараз»: просто, швидко, інтуїтивно зрозуміло, без зайвих клопотів і людського фактора. Саме тому взяти авто в Getmancar максимально просто: встановити застосунок, зареєструватися, вибрати собі машину – і вже їхати.
Жодних телефонних дзвінків, очікувань на лінії, спілкування з менеджером та ін. Це ж стосується і завершення поїздки – не треба повертати машину в офіс, водій просто залишає її в зоні завершення. Крім того, каршеринг пропонує велику кількість авто, що дозволяє спробувати себе за кермом різних марок машин, відчути різницю й вибрати для себе те, що підходить саме тобі. Наш сервіс дає змогу взяти авто в оренду навіть на хвилину.
Власне авто все ж таки прив’язує людину до себе: заправка, мийка, техогляд, паркування, страхування, ремонт, заміна масла, шин, сигналізація, розв’язання питання, де залишати машину на ніч і т. д. У каршерингу водію не треба про це піклуватися – це контролює та сплачує сервіс. Так людина отримує більше свободи. Економічно також вигідніше використовувати каршеринг, адже на купівлю авто необхідно мати кошти або брати кредит, що не кожен може собі дозволити.
Каршеринг дає фору й таксі, і це стосується не тільки вартості, а й зручності: адже клієнт не має чекати, поки знайдеться машина, або виявити повідомлення типу «У вашому районі немає машин». Також одна справа, коли ти сам вибрав машину згідно зі своїм запитом, а інша – коли приїхало авто, яке не відповідає твоїм очікуванням. Ну і, знову ж таки, людський фактор – таксисти бувають різні. У кожного з нас є історія про те, як водій підсів на вуха, поїхав не тим маршрутом, слухав шансон чи в салоні тхнуло тютюном. Каршеринг це виключає – ти сам собі капітан.
5. Здешевлення грошей у світі
Ця тенденція дає змогу інвестувати в каршеринг й отримувати прибуток. Каршеринг – інноваційна ідея, тому він постійно зростає та фінансується. Диверсифікація та освоєння нових ринків продажів дають змогу інвестувати в більшому об’ємі з позиції захоплення ринку, щоб надалі отримати більшу долю, прибуток чи зростання вартості компанії. Для інвесторів це високоліквідний бізнес, з якого можна вийти в будь-який момент, навіть під час кризи, адже машина продається в будь-якому стані: цілою, розібраною, навіть шматками… Термін окупності становить близько трьох років, якщо говорити мовою відсотків, то це 30–33% річних.
Загалом я б назвав відмову від власних авто на користь каршерингу новим трендом, адже це дозволяє бути мобільнішим, економити власний бюджет і раціонально використовувати свої ресурси. Впевнений, що цей бізнес і надалі буде розвиватися та ще більше диджиталізуватися.
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.