Портрет Діани, лімузини та бургери без булок. Міфи й правда про райдери артистів
АвторкиІлона Пашкевич, Валерія Коваль |
компанія Nice2CU (NK – Настя Каменських), Chief Executive Team |
Райдери артистів були темою для обговорення. Усім хотілося дізнатися, що такого екзотичного вимагає артист? Багато зірок дійсно дивували своїми вимогами, про які ходили справжні легенди. Усе це створило навколо райдерів особливий ореол надмірної розкоші та дивацтв. І хоча сьогодні запити артистів стали скромнішими, ми все одно чекаємо від них чогось епатажного. Наскільки вони виправдовують ці очікування?
Легендарні артисти та їхні райдери
У чомусь, безумовно, виправдовують. Наприклад, «Червоне вино» – не тільки мегахіт NK)) За даними ЗМІ, райдер Адель у турі «Адель 21» включав дві пляшки каліфорнійського червоного вина й пляшку каліфорнійського білого охолодженого Sauvignon Blanc.
Джастін Бібер вказував у райдері 10 седанів преміумкласу, масажний стіл та приватний літак у режимі очікування. А в райдері Бейонсе була запечена курка з каєнським перцем та обов’язкова температура 24 градуси в гримерці та на сцені. Її чоловік Jay-Z просив такий самий температурний режим, а також сім гримерних, а з меню – арахісове масло, желе та сендвічі.
Тейлор Свіфт просила до 11 ранку доставити їй велике карамельне лате із замінником цукру, велике американо із соєвим молоком та скибочку гарбузового хліба. А Ріанна під час її світового турне «Остання дівчина на Землі» у 2010 році вимагала в номер великий хутряний килим із тваринним принтом, щоб вона могла ходити босоніж, плюс глухі штори на всіх вікнах.
Джастін Тімберлейк вимагав дезінфікувати дверні ручки приміщень за лаштунками та в готелі кожні дві години. До речі, у готелі вимагав виділити йому цілий поверх. Дженніфер Лопес любить, щоб усі предмети в її номері, від фіранок до свічок, мали ніжний кремовий відтінок. Одна з вимог у райдері Мераї Кері – асистент, який викидатиме її жуйки.
Брітні Спірс під час виступу на лондонській арені O2 Спірс попросила повісити в її гримерці фотографію принцеси Діани в рамці. А також попросила чизбургери з МакДональдзу, але без булочок. А ось Пол Маккартні очікувано просить виключити будь-які предмети тваринного походження. Водночас м’ясо та м’ясопродукти заборонено подавати скрізь: у гримерках, офісах та інших приміщеннях за лаштунками. Примітно, що Лана Дель Рей виявилася дуже невибагливою. Вона просить чайник, воду та імбир. І, можливо, піцу))
А що в Україні про райдери зірок?
Українські зірки значно скромніші у своїх вимогах. Не так, звичайно, як Лана Дель Рей, але все ж таки. Знайти їхні райдери не так уже й складно, майже всі вони є на офіційних сайтах. Зазвичай побутовий райдер українського артиста включає умови переїзду (поїздом, літаком, на автобусі та автомобілі), умови проживання в готелі (клас готелів та номерів), харчування або добові, а також облаштування гримерок. І, звичайно, охорону.
Усі намагаються створити максимально комфортні умови логістики – окремий прохід в аеропорту, адже це дуже заощаджує час у щільному гастрольному графіку. Відсутність не членів команди під час трансферу, у готелі та гримерних. Серед особливих вимог трапляються медикаменти, лейкопластирі, шкарпетки та рушники. NK просить переконатися, що в готелі є фітнес-зал, адже спорт є невіддільною (частина/ознака) частиною її життя. Хоча іноді тренування відбуваються і безпосередньо в готельному номері.
До речі, побутовий райдер NK є в нас на сайті, і він більш ніж скромний, ви можете завантажити його та переконатися самі. Це мінімальний набір вимог, який забезпечить побут великої команди, а побут, як завжди в дорозі, дається непросто. Цьогоріч NK мала великий тур Україною, ми об’їхали десятки міст. І згадали всі «принади» концертного життя: 20 тисяч кілометрів на шляху за тиждень, ночі в автобусі, обіди «із собою». Але кайф від виступів це окупає з лишком. Усі секрети українського туру розкрито в нашому фільмі із залаштунків – NK Road Movie.
Головні вимоги – не побутові
Головний секрет полягає в тому, що побутовий райдер не такий важливий, як райдер технічний. У ньому докладно описано необхідні вимоги до звуку, світлового обладнання тощо. Саме від дотримання технічного райдера залежить, наскільки глибоким буде враження слухачів від виступу артиста.
Навіщо докладно прописувати технічні вимоги? Звичайно, якщо ви виступаєте на великому фестивалі, ви можете розраховувати на те, що з технічного боку все буде чудово, сцена оснащена всім необхідним для якісного виступу. Але якщо ви їдете в тур, то умови в різних містах можуть бути різними. І на особливий комфорт не завжди доводиться розраховувати, як і на повну готовність майданчика.
Наша команда готова розгорнути звук і світло в екстремальних умовах, але на це може знадобитися більше часу, який ми закладаємо у своєму графіку. Ба більше, NK виступає зі складом «живих» музикантів, що забезпечує відмінні враження глядачеві, але підвищує вимоги до майданчика.
Не будемо засмучувати вас тим, як часто буває, що навіть мінімальні вимоги ігноруються. Якщо, як кажуть, ПДР написані кров’ю, то райдери – болем, потом і сльозами команди артиста та технічної команди))
Це ілюструє історія гурту Van Halen, який «зашив» у технічний райдер вимогу надати вазу з M&M’s, до того ж без драже коричневого кольору. Те, що може здатися капризом, є індикатором готовності майданчика. Адже якщо цей пункт не виконано, то й технічні вимоги організатори виконали несумлінно. Якось це врятувало групу: побачивши у вазі коричневе драже, вони вирішили протестувати сцену перед виступом, і вона впала під час випробувань. Організаторам це вийшло в копієчку, проте врятувало музикантів та глядача.
Артисти використовують й інші хитрощі для контролю за виконанням райдера. Наприклад, вказують на вимоги наявність рушників нестандартного розміру. Купити готові рушники таких параметрів нема де, їх доведеться робити на замовлення. Тому якщо організатор, отримавши райдер, не зателефонує, то райдер він не читав.
Здавалося б, виступ триває від 45 до 90 хвилин. Але для того, щоб він був успішним, потрібна робота концертної команди у 15 осіб лише з боку артиста.
На одному з недавніх наших концертів саунд-чек і підготовка сцени та техніки становила 13 годин упродовж 2-х днів з огляду на технічну особливість майданчика щодо розміщення звукових та світлових приладів. Виступ на сцені – це лише верхівка айсберга, уже фінальний результат багатоденних репетицій та багатогодинної роботи на майданчику. Водночас будь-який технічний промах позначається лише на особистій репутації артиста.
Відстоюючи техрайдер, менеджер артиста може бути категоричним та різким. Легенди про чварних менеджерів народжуються якраз у таких випадках, коли йде битва за якість. Але від цього залежить не лише враження глядачів, а і їхня безпека.
І насамкінець 10 висновків від Nice2CU про те, що важливо в райдерах під час підготовки концерту.
- Тримайте руку на пульсі щодо погодження техрайдера з безпосереднім організатором концерту. Технічні підрядники та рентали можуть формувати сетап та бюджет на техрайдер, виходячи зі своєї позиції та погляду, адже безпосередній замовник не завжди залучений до всіх тонкощів технічних питань та специфікації обладнання. Ваше завдання – пояснити, у яких питаннях компроміс можливий, а в яких – ні.
- Закладайте більше часу на саундчек. Якщо закінчите раніше – чудово. Але якщо майданчик не готовий, і звукорежисеру доведеться щось «докручувати», то технічна команда скаже вам спасибі.
- Контролюйте промо. Іноді буває, що «забули» показати вам макети афіш, і все місто милуватиметься постерами, які створені не за гайдлайнами та фірмовим стилем.
- Складіть план роботи зі ЗМІ. З більшістю з них ви можете поспілкуватися заздалегідь та побудувати графік підходів.
- Продумуйте детально всю логістику. Може зміщуватися графік, бувають форс-мажори та затримки рейсів, можуть змінитися плани, з’явитися нові ідеї – ви повинні бути готові швидко їх реалізувати.
- Закладіть у графік час для короткого відпочинку, адже час налаштуватися та акумулювати енергію перед виходом до багатотисячної авдиторії дуже важливий.
- Будьте гнучкими, але принциповими. Щодо деяких питань справді можна піти замовнику назустріч. Щоб усі розуміли одне одного й не було дискомунікації, створіть із замовником та підрядниками окрему групу в месенджері або чат у Telegram.
- Дізнайтеся, де поблизу є затишна студія, у якій можна попрацювати навіть уночі. Раптом саме в цій поїздці артист відчуває натхнення та запише новий суперхіт? Один із таких випадків у нас стався, наприклад, під час знімання реаліті «Девочки рулят».
- Завжди знімайте на відео все, що відбувається. Слухачам дуже цікаво знати, як живе та працює артист. Можливо, такий контент не стане вам у пригоді відразу, але коли він буде дійсно потрібен, зняти його спеціально буде не так вже й просто.
- Створюйте максимально дружню та затишну атмосферу в команді, продумайте обіди/вечері/екскурсії, що об’єднують одне одного – адже артист, музиканти, балет, технічний та адміністративний департамент, менеджмент артиста – усі вони разом дарують настрій тисячам глядачів. Тому настрій у команді та шанобливе ставлення до кожного її члена неймовірно важливі.
Пам’ятайте, що концерти та тури – це завжди пригоди. Якщо складати райдери грамотно, то ці пригоди будуть лише приємними.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторок колонки.