Що спільного між солоними огірками, суперзірками та сферою продажів?
Автор
Андрій Крупкін |
засновник консалтингової компанії «Бюро продажів» |
Учні, яких ми працевлаштували через Академію продажів, часто говорять, що вони дуже відрізняються від тих, хто працює в компанії.
Основний колектив працює в тепличних умовах: міняти нічого не хочуть, вчитися – теж, і взагалі «не чіпайте нас». А от наші випускники Академії продажів – це люди з іншим емоційним та ментальним настроєм. І я зараз не граю у хвалькуватого шефа. Так насправді все і є.
Напишу кілька тез та коментарів про це.
1. Люди, які пройшли Академію продажів, усвідомлені щодо себе та свого ремесла. Наші випускники – «орли», і вони дуже швидко помічають «качок» та «черепашок».
2. «Теорія солоних огірків». Якщо свіжий огірок покласти в банку із солоними огірками, то незабаром він також стане солоним. Суть теорії в тому, що ваше оточення дуже впливає на ваше життя.
Якщо більшість співробітників у вашій компанії рівно сидять на попі та нічого не хочуть робити, «пливуть за течією» – не буде справи. Оновлюй, не оновлюй колектив якісними кадрами – без пуття.
3️. «Риба гниє з голови». Перш ніж оцінювати ефективність своїх співробітників, оцініть себе. Дисципліну, цінності, пунктуальність, здатність до навчання, працездатність. Усі відповіді на запитання «Чому в мене така команда?» ви точно знайдете в собі.
4️. Є така категорія співробітників як «суперзірки» (СЗ). Про них нам говорять так: «Андрію, я хочу працювати тільки з найкращими, допоможіть знайти найкращого менеджера / керівника».
Так ось, «СЗ» з невеликою ймовірністю працюватимуть у слабких командах, де люди – «амеби». СЗ подивиться на все, що відбувається у вас у бізнесі, і піде далі. Їм важливе постійне зростання та здорова конкуренція. А з ким конкурувати, якщо люди нічого не хочуть робити?
5️. Умови. Хочете працювати з найкращими – створюйте умови. Якщо ви розумієте, що нинішня команда – не те, що ви хочете бачити: змінюйтеся та створюйте умови.
Під умовами я маю на увазі не лише зручності в офісі, а й:
- нові цілі компанії;
- нові напрямки;
- нові інструменти для роботи;
- амбітні плани з продажу;
- підтримку нових людей у команді та ін.
6️. «Лідер здорової компанії». Під час оновлення команди завжди формується кілька лідерів.
Конструктивний лідер – він за зростання, навчання, зміни, результат, швидкість та якість роботи.
Деструктивний лідер – це люди, дар лідерства яких націлений на руйнацію.
Ці два типи лідера можуть одночасно існувати у вас у компанії. Зрозумійте, хто є хто. Й ухвалюйте рішення, з ким залишатися.
Найгірше, коли ці два типи лідерства є серед засновників. Один створює – інший руйнує.
7️. Знайомство з командою. Не втрачайте такого важливого етапу адаптації нового співробітника, як знайомство з командою. Не лише командою відділу продажів, а й усією командою. Людині набагато легше проходити адаптацію та розуміти, хто є хто.
Бажаю вам гарних, цілеспрямованих та творчих команд у компанії, які готові рости та розвиватися. Постійно, а не тільки після того, як отримують «на горіхи».
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.