20 простих порад, як ефективно покращити текст в інтерфейсі
Щодня ми взаємодіємо з десятками сайтів та застосунків. Деякими з них користуватися легко й просто, а інші потребують часу та в результаті викликають бажання покинути їх. Щоб цього уникнути, потрібно приділяти увагу не тільки дизайну інтерфейсу, а й копірайтингу.
Що потрібно знати про копірайтинг, орієнтований на користувача, та як зробити навіть спливні вікна привабливими?
Правильно написані тексти роблять взаємодію з інтерфейсом максимально зручною. Може здатися, що короткі повідомлення на сайті, на кнопках, слогани та повідомлення про помилку не відіграють глобальної ролі. Але насправді вони є важливим аспектом, який значно впливає на конверсію, успішність та привабливість продукту.
Пропоную розібратися, як писати тексти лаконічно та ефективно.
1. Будьте зрозумілими та прямолінійними
Ясність – це найважливіше. Навіть найкоротші написи мають бути наповнені змістом. Замість стандартних «ОК» та «Скасувати» вкажіть, що саме роблять ці кнопки. Чим точніше сформульовані тексти – тим менше ментального навантаження отримує користувач. Замість того, щоб намагатися розібратися в інтерфейсі, він зможе зосередитися на контенті та на своїх враженнях від нього.
2. Приберіть зайві слова
Стислість важлива, коли ви хочете допомогти користувачеві виконати конкретну дію, задля якої він прийшов. Не втягуйте користувачів у ваші складні вербальні конструкції. Якщо якісь частини інтерфейсу потребують довших описів, розділіть довгий текст на окремі частини. Наприклад, додайте візуальні підказки для полегшення сприйняття. Пам’ятайте, less is more.
3. Пишіть для користувачів, а не для пошукових систем
Інколи можна захопитися використанням ключових слів, наче це конкретна формула, якої можна дотримуватися, аби отримати кращий рейтинг у пошуковій видачі. Звісно, ключові слова дуже важливі. Але вони не повинні негативно впливати на досвід користувача. Уявіть, що ви розповідаєте як користуватися продуктом своєму другу, коли пишете. Будьте простими та чіткими у визначеннях. Ставте користувачів на перше місце.
4. Визначте вашу аудиторію
Проте навіть для професійної аудиторії пишіть короткими висловами, легкими для сприйняття. Nielsen Norman Group, світові лідери в дослідженні користувацького досвіду, провели та опублікували дослідження, що підтверджує думку: професіоналам теж потрібна чітка, лаконічна інформація, позбавлена жаргону або складних термінів.
5. Виділяйте найголовніше
Згідно з дослідженнями, більшість користувачів сайтів не читають усі слова. Вони лише бігло переглядають тексти, звертаючи увагу на заголовки, виділені слова, марковані списки та посилання. Користуйтеся цим знанням і робіть заголовки та підзаголовки максимально змістовними й помітними. Використовуйте марковані списки та інфографіку, – це полегшить сприйняття інформації.
6. Використовуйте цифри замість написання цифр у текстовій формі
Це дослідження підтверджує, що цифри часто зупиняють блукальний погляд, навіть якщо вони розташовані в однорідному текстовому блоці. Форма групи цифр візуально відрізняється від форми букв та чіпляє периферійний зір користувача. Тож цифра 2415 має значно виразніший вигляд серед тексту, ніж напис «дві тисячі чотириста п’ятнадцять».
7. Використовуйте слова «сьогодні», «вчора» та «завтра» замість дат всюди, де це можливо
Людина може не пам’ятати, яке сьогодні число, і дати у форматі 05/05/2022 нічого не скажуть. А «сьогодні» чи «завтра» – зрозуміліші визначення.
8. Слідкуйте за послідовністю подачі інформації
Вам треба переконатися, що загальна структура вашого інтерфейсу послідовна, і користувачеві не доводиться перестрибувати інформаційні блоки в пошуках інформації, яка має розкриватися зрозуміло.
9. Подумайте, як користувачі будуть пересуватися і вивчати інтерфейс
Що саме ви хочете, щоб користувач прочитав першим? Як йому найшвидше дістатися ключової частини інтерфейсу? Яку інформацію він не має пропустити, навіть якщо передивляється сторінки на ходу?
10. Вдосконалюйте копірайтинг під час дизайн-процесу
Ви можете підготувати та написати тексти заздалегідь, але їх все одно потрібно буде ітеративно покращувати упродовж усієї роботи над прототипом. Робіть короткі написи ще влучнішими, а довгі тексти розбивайте ілюстраціями чи інфографікою.
11. Ніколи не використовуйте Lorem ipsum
На етапі проєктування краще використовувати невідредаговані, швидко написані, але актуальні тексти. Інакше у вас буде нерелевантний макет. Якісну типографіку можна зробити тільки працюючи з релевантними даними.
12. Подбайте про тексти, які знизять рівень розгубленості
Інколи варто під кнопками «Забронювати», «Оплатити», «Підписатись» додати уточнювальний коментар, що саме відбудеться після натискання. Чи накладе це якісь зобов’язання? Чи можна буде скасувати дію та за яких умов? Чи приведе ця кнопка до внутрішньої сторінки з детальною інформацією? Це має бути ще до натискання.
13. Спробуйте використовувати питання в заголовках
Наприклад, замість заголовка «Оберіть страву» ви можете написати «Чим ви хочете сьогодні поснідати?». «Книги» → «Що б ви хотіли прочитати наступним?». Погодьтеся «Чи хочете ви продовжити далі?» звучить приємніше, ніж «Продовжуйте». Будьте доброзичливими до ваших користувачів.
14. Будьте послідовними в термінології
Визначте терміни, якими ви будете визначати головні якості свого продукту та як буде звучати ваш головний заклик до цільової дії. Усюди використовуйте однакові уніфіковані формулювання. Наприклад, слова «Реєстрація», «Зареєструватися», «Приєднатись до ком’юніті» можуть означати одну й ту саму дію, але краще на сайті використовувати лише один (будь-який) із цих варіантів, щоб не заплутувати глядача.
15. Будьте життєствердними
Акцентуйте на тому, що саме користувач зможе отримати завдяки використанню сайту або застосунку та як це поліпшить його життя. Постарайтеся зробити все, щоб між користувачем і його метою було якнайменше перешкод.
16. Не використовуйте пасивний стан
«Ми встановимо вам вікна» звучить набагато переконливіше, ніж «Ваші вікна будуть встановлені». Активний стан дієслів зробить ваші речення чіткішими та закличе до дії.
17. Продумайте всі можливі помилки
Важливо продумати інтерфейс так, щоб майже неможливо було зробити помилку. Але вони все одно трапляються. Наприклад, якщо людина зробила помилку, заповнюючи форму, підкажіть, як це виправити. Якщо вона потрапила на більш глобальний екран із помилкою, напишіть, чому це сталося і що треба робити, щоб розв’язати проблему. Тексти на цих екранах мають бути ввічливими, точними та конструктивними.
18. Перевіряйте та переперевіряйте ваші тексти
Дуже допомагає перечитувати тексти вголос. Так можна знайти та виправити купу невідповідностей.
19. Обов’язково тестуйте ваш інтерфейс
Усе, що стосується зручності та зрозумілості у використанні, потрібно тестувати на реальних користувачах. Це єдиний спосіб перевірити життєздатність вашого проєкту. Почніть тестувати якомога раніше.
20. Залучайте реальних користувачів для тестування
Забудьте про інсайдерське тестування. Вам потрібні реальні люди, які бачать ваш сайт чи застосунок уперше. Вони ще не знайомі з продуктом і можуть протестувати його на зручність, зрозумілість та ясність.
Будьте уважні до формулювань і, дотримуючись цих порад, ви можете значно покращити користувацький досвід вашого продукту.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.