Cпецпроєкти

Як бодипозитив змінив модельний світ і чому світ моди відкритий для кожного?

Упродовж останніх років модельні стандарти змінилися до невпізнаваності. Важко повірити в те, що культ «кокаїнової худорлявості» та «мішків під очима» відійшов у минуле, а звичні анорексичні типажі моделей уже не в тренді. Раніше ми й уявити не могли, що моделлю може стати не дівчина тринадцяти років вагою 40 кілограмів.  

У сучасному світі про моделей пишуть як про людей, народжених із красивою зовнішністю, яким пощастило опинитися в потрібному місці і їхнє життя перетворилося на казку. Та в нашу епоху стандарти змінилися – тепер дівчина-модель асоціюється з розкішним життям і безтурботними буднями, але мало хто знає, як воно насправді:  участь у численних кастингах, постійні «ні» від журі конкурсів, виснаження дієтами й недосипання. 

Гонитва за худобою вже не в тренді, адже з’явився запит на нові параметри моделей. Як і раніше, щоб стати успішною у фешн-індустрії, потрібно стежити за своєю зовнішністю, зокрема за шкірою обличчя й тіла, доглядати за волоссям, а також займатися спортом. Наприклад, у Нігерії, якщо вага дівчини становить менш ніж 100 кілограмів, її вважають неповноцінною. Якщо дівчинка народилася худорлявою, її спеціально будуть відгодовувати, тому що вага – це показник її значущості та стабільності в суспільстві.

Нині замовникам більше не цікаві худі моделі, які не мають здорового вигляду через виснаження худобою. Тож агентства надають перевагу типажам здорових фігур і створюють окремі групи моделей «із формами». Тепер усі мають шанс пройтися по подіуму й продемонструвати свої можливості. Це дає змогу поринути в світ моди кожній жінці. 

Такий процес набагато швидше відбувається в Америці, адже там стали популяризувати в магазинах одяг для жінок плюс-сайз. За словами деяких відвідувачок, почуваються вони не зовсім комфортно через це, адже, на їхнє переконання, відбувається поділ жіночої краси і створюється другосортність. 

Справжній фурор викликала обкладинка британського випуску журналу Cosmopolitan. На рожевому тлі з усмішкою позує в асані йоги дівчина-модель плюс-сайз у рожевому костюмі, який ще більше підкреслює її форми. Багатьох читачів обурила безвідповідальна пропаганда ожиріння, і редакцію почали критикувати, але є й ті, хто оцінив позитивно. Редакція на закиди користувачів мережі відповідала, що не пропагує ожиріння. За словами журналістів, обкладинкою хотіли показати, що жінка з будь-якою вагою може бути щасливою. Ба більше, багатьом чоловікам подобаються жінки у вазі.

Сам бодипозитив виник під гаслом «моє тіло – моя справа» як рух протесту проти ставлення до жінки як до товару. Засновники цього руху хотіли відійти від вузького еталону краси, донести, що зайвий догляд за собою не обов’язковий і зовсім не потрібно змінювати щось у своїй зовнішності нескінченно, щоб вписатися в параметри краси. Пізніше прихильники бодипозитиву й зовсім перестали стежити за своїм зовнішнім виглядом і підтримувати здорову масу тіла.

Нещодавно Всесвітня організація охорони здоров’я заявила про те, що ожиріння значно посилює ризики тяжкого перебігу коронавірусної хвороби. Водночас лікарі про занадто худих моделей упевнено стверджують, що таким пора в клініку лягати, щоб виснаження не почало погіршувати здоров’я.

Серед іншого італійський журнал Vogue опублікував відверті знімки моделі Х-сайз і покровительки бодипозитиву Ешлі Ґрем. Жінка знялася разом з іншими манекенницями плюс-сайз у білизні і верхньому одязі. Пізніше вона виставила пост у своєму профілі в Instagram:

«Яка честь бути частиною цієї неймовірної зйомки з цими прекрасними дамами. Двадцять один рік я спостерігала, як ця галузь змінювалася на моїх очах, і я так пишаюся, що, перебуваючи в колі цих трьох жінок, можу думати про майбутнє покоління, яке бачитиме в нас своє відображення»

Отже, мода нині руйнує звичні уявлення про красу й вітає тих, хто виходить за межі звичного. Не важливо, скільки тобі років і яка твоя вага – ти зможеш потрапити по той бік подіуму. Незмінним залишається одне, щоб зовнішність не відвертала уваги глядача від одягу.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Олександр Борняков
заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT
Дар'я Сьома
керівниця PMHUB
Ольга Бульбах
засновниця агенції стратегічного маркетингу Mazer
Катя Костенко
трендвотчерка
Ми в Телеграмі
підписуйтесь