Спецпроєкти

Укрзалізниця плакала б: 4 швидкісні потяги, якими давно користується світ


Для того щоб назавжди незлюбити подорожі потягом по Україні, іноді вистачає одного нічного переїзду.

Не будемо вкотре перераховувати усі «родзинки» такого виду мандрівок, бо кожного найбільше зачіпає щось своє. Натомість поглянемо, як виглядають звичайні пасажирські експреси за кордоном.

Sunrise Express

У Японії особливою популярністю користуються подорожі нічним експресом Sunrise, який прямує з Токіо до Такамацу та Ідзумо. В залежності від кінцевого місця призначення мандрівка займає від 9 до 12 годин. Потяг включає одиничні та двомісні купе звичайного або покращеного класу. Але найцікавішим є аналог нашого плацкарту, який називають «нобі нобі». Він представляє собою вагон, поділений на окремі вкриті килимовим покриттям платформи, на яких можна сидіти чи лежати. Довжина однієї – 220 см, тому навіть високі люди почуваються тут комфортно.

Платформи розділені невеликими перегородками, що не надто сприяє приватності. Але місця «нобі нобі» користуються неабияким попитом серед місцевого населення через свою дешевизну. Ще однією характерною рисою цього експреса є наявність у ньому душових кабін та відсутність кафе на борту. Тому постійні користувачі потяга завжди беруть із собою обід, з’їсти який можна в спеціальному вагоні з панорамними вікнами.

Glacier Express

Цей пасажирський потяг складно назвати швидким у буквальному розумінні цього слова, адже шлях у 291 км від Церматта до Санкт-Моріца він долає аж за 8 годин. Причиною цього є дорога, що пролягає через швейцарські Альпи і включає численні тунелі, мости та перевал Оберальп. Перший «Льодовиковий експрес» вирушив у дорогу ще в далекому 1930-му і до 1982-го експлуатувався лише влітку через те, що взимку частина шляху була повністю вкрита снігом. Протягом наступних кількох років було витрачено понад 40 мільйонів швейцарських франків на будівництво 18 нових панорамних вагонів першого класу, що значно збільшило туристичний потік.

На сьогодні експрес складається з вагонів першого та другого класів, а також вагона-ресторана, де можна відвідати місцеві страви. Особливою популярністю серед туристів користується спеціальний келих на похилій ніжці, який дає змогу прослідкувати стрімкість окремих ділянок маршруту. Його, як і багато інших сувенірів, починаючи з павербанка у вигляді вагона до іграшкової залізничної дороги, можна придбати протягом мандрівки.

TGV

TGV – французька мережа швидкісних електропотягів, яка сполучає Париж з іншими містами як в межах країни, так і за кордоном. Перша лінія була відкрита в 1981 році між Парижем і Ліоном. Потяги TGV здатні розвивати швидкість до 320 км/год, через що потреба в нічних переїздах по країні практично повністю відпала.

Усередині вагон нагадує “Інтерсіті”: численні сидіння одне навпроти одного з невеликим столиком посередині. При проектуванні експреса розробники керувалися думкою, що їхньою основною аудиторією стануть бізнесмени, змушені ледь не щодня у справах долати великі відстані. Але TGV прийшлися до душі значно більшій кількості пасажирів: цей потяг швидший за звичайний, за автобус і навіть за літак з урахуванням усіх мір безпеки, які варто пройти перед посадкою. Через кілька років у інших країнах Європи з’явилися свої аналоги експреса, що дозволило сполучити їхні лінії і мандрувати ще швидше. Так, із Парижа до Лондона можна дістатися за 2 години 15 хвилин, а з Лондона до Брюсселя – за 1 годину 51 хвилину.

Eurostar

Аналогом французького TGV у Великобританії є швидкісний потяг Eurostar. По всім напрямкам, а це ще й Франція і Бельгія, він вирушає з вокзалу St. Pancras International. Потяг розвиває швидкість до 300 км/год. Так, у французьке містечко Ліль можна доїхати менше ніж за півтори години, а дорога до Ліверпуля забере до двох із половиною годин.

Потяг включає вагони трьох класів: стандарт, стандарт-прем’єр та бізнес-прем’єр. Якщо ви купуєте білет у першому з них, то повинні прийти на реєстрацію рейсу за 30 хвилин до відправлення й очікувати у спільній залі. Харчування у вартість не включене, зате є два бари-буфети з широким вибором снеків і напоїв. Білет у бізнес-клас передбачає можливу реєстрацію всього за 10 хвилин до відправлення, спеціальні VIP-зали очікування з безкоштовною пресою та закусками, персональну розетку біля кожного крісла та обід із трьох страв.

Бронювати квитки можна на півроку вперед. Також подорож цим експресом має додаткову приємну опцію: один проїзний квиток можна обміняти на два у ряд місцевих музеїв і галерей Лондона, Парижа та Брюсселя, перелік яких можна знайти на офіційному сайті.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь