Спецпроєкти

Пиши, плануй: історія SunDays Planner


3
Редакція bit.ua спільно з Unlimit Ukraine by the European Business Association починає серію матеріалів, яка покликана допомогти мікро- та малому бізнесу. Ми розповідаємо історії про перемоги та факапи тих, хто не побоявся і створив свою справу, в надії, що вони допоможуть новим героям на ринку розвивати бізнес і суспільство.

Сьогодні ми познайомимо вас з компанією, яка створює пленери, стильні дизайнерські щоденники для планування найціннішого – нашого з вами часу. А також з головним гуру та ідейним натхненником бренду, його власницею та творцем Катериною Стретович.

Катерино, чому саме пленери?

Ще в дитинстві мама вчила мене лікувати книжечки. Коли ми з сестрою були маленькі і випадково рвали книжки, мама говорила: «Ось ти зробила книжечці боляче, треба її полікувати». Може, тому і лікарем свого часу хотіла стати (сміється). І ми лікували, заклеювали сторінки скотчем; якщо вилітав розворот, ми проклеювали розворот тканиною. У нас всі підручники були обгорнуті в папір і в поліетилен. Купували також стрічки різні, робили їх закладками. Вчителі дивувалися. Я не думала, що у мене до цього згодом буде лежати душа, я просто це робила. І протягом життя мені подобалося робити щось своїми руками. Я дуже любила малювати. Потім я завагітніла і в декреті зайнялася скрапбукінгом (вид рукоділля. – Прим. авт.). Народилася дочка, і мені потрібно було зробити дитячий альбом для різних дрібниць. І якось в Інтернеті на іноземному сайті натрапила на смешбуки (тематичні журнали або блокноти, створені для зберігання пам’ятних речей, вирізок, статей, фотографій, чеків, квитків. – Прим. авт.). Смешбуки для мене були в новинку – у нас такого тоді не було. Я собі захотіла, але вони коштували дорого. І я вирішила замовити декілька і тут їх продати, щоб трохи відбити вартість. Так почався мій перший бізнес. Несподівано для мене самої. Магазин живе і зараз. Все намагаюся з цим зав’язати (сміється), але це так цікаво, що поки не виходить. Я вийшла з декрету на основну роботу. Магазин жив, замовлень мені вистачало. Я працювала в своє задоволення.

А тобі твій інтернет-магазин не заважав працювати на основній роботі?

Ні, не заважав. Але в якийсь момент я прийняла рішення піти з компанії.

Піти кудись на нову роботу?

Ні, піти в нікуди.

Ти, наскільки я знаю, працювала в крутому місці на хорошій посаді, була юристом. В Україні такі кадри цінуються. Тебе ніхто не намагався зупинити? І чи не було страху, що можеш залишитися, грубо кажучи, коло розбитого корита?

Я йшла свідомо. На це було кілька причин. Перше і основне – я розуміла, що юриспруденція не моє, я хочу займатися творчістю. Плюс я хотіла більше проводити часу з дитиною. І, що важливо, у мене було якесь відчуття «камінг сун» (чогось, що насувається, чогось хорошого. – Прим. авт.). Я не знала, що це буде, але я розуміла, що щось буде точно. Прямо відчуття тотального щастя (сміється). Тому я не боялася йти з офісної роботи.

І все-таки, як ти прийшла до пленерів?

Мені завжди було цікаве все, що мотивує. А багато хто черпає ідеї, дивлячись гарні картинки. Я гортала черговий раз сторінки Pinterest (соціальний фотосервіс. – Прим. авт.) і побачила красиві пленери. Вирішила завозити їх теж. Але пленер коштує близько 50 доларів. Для українського споживача це дорого, і я вирішила робити свої.

Це серйозний крок. Купувати і перепродувати – одна справа, а робити своє – потрібна велика сміливість. Ти юрист, не знаєш друкарської справи, невже прямо сама-сама була готова все робити?

Я зустрілася зі своєю подружкою, поділилася з нею своїм задумом. Вона каже, мовляв, я вмію працювати в необхідних програмах. Давай разом? Я погодилась. Ми збиралися два рази на тиждень і за 4 місяці був готовий перший пленер.

Ви використовували чийсь досвід або все робили так, як бачили?

Спиралися на чужий досвід, так. Я подивилася багато різних пленерів і зібрала з них все найкраще. Я дуже хотіла зробити пленер найкращим. Ми вклали гроші. Перший внесок був 15 тисяч гривень. Надрукували пробник.

А де ти береш малюнки?

Взагалі ми використовуємо стокові малюнки. Скоро буде дитячий планувальник, над яким буде працювати дитячий художник.

А ти ж малюєш. Ти не хочеш використовувати свої малюнки в пленерах?

Я вже. У США є п’ятсот пленерів. На двохстах примірниках є обкладинки за моїми малюнками.

А як ти наповнюєш свій пленер? Чому саме такі розділи в ньому?

У моєму випадку попит народжує пропозицію. Я питаю у своїх клієнтів, чого б їм ще хотілося. І намагаюся все це додавати, щоб вони були задоволені.

А як народилася назва SunDays Planner?

Я дуже люблю місто Відень. У Відні, на тікет-карті (проїзному на метро на 8 днів) неділя – це Sunday, сонечко намальоване і day. Мені дуже це сподобалося. І у нас неділя – це сонечко. Зміст такий – кожен день, як неділя.

Processed with VSCO with s2 preset

Чи є в асортименті чоловічі пленери?

Поки що ні, але ми плануємо. Я собі поставила це в план на рік. Проблема в тому, що чоловіки не використовують пленер. Вони користуються телефоном. Тобто пленер, який отримає чоловік, буде обраний і подарований жінкою. Розумієш, у чому цікавість?

Коли ти думала, чим наповнювати пленер, чим ти керувалася? Ось, наприклад, чому ти вирішила, що тут у тебе повинен бути такий конвертик? Це тобі в голову прийшло або ти підгледіла в когось?

З конвертиком цікаво вийшло. Спочатку був куточок, як в старих анкетах, пам’ятаєш? Потім ми стали думати, для чого він повинен бути. А що може бути таким секретним? Паролі. У нас цей конвертик передбачає паролі.

У тебе в пленері дуже багато цікавих задумок, штучок. Ось, наприклад, 5 досягнень, або 5 хороших справ. Це що таке і для чого це потрібно писати?

Ти пишеш свої досягнення за минулий місяць. Щоб усвідомити, що ти зробив доброго. І внутрішньо себе похвалити. А ще це означає, що в наступному місяці цей список уже вказати не можна. Досягнення також потрібно писати, щоб усвідомлювати, наскільки ти для себе продуктивний.

А ось 5 Good deeds (5 добрих справ. – Прим. авт.), New habit (нова звичка. – Прим. авт.).

5 добрих справ, які ти зробила за минулий місяць. А це ось з позитивного тайм-менеджменту. Щоб навчитися мислити позитивно і знаходити щось хороше в кожній ситуації, ти повинен кожен вечір перед сном сідати і писати, що хорошого з тобою трапилося за день. Коли ти мислиш позитивно, тобі це допомагає у всіх сферах життя. А ми робимо продукт, який суперпозитивний, який повинен дресирувати людей на щастя (автор у захваті від цієї цитати). Взагалі хочу хепі-менеджментом займатися. У мене це з дитинства – у всьому бачу позитив. А щодо нової звички, ти можеш виробити нову звичку. Тут 21 квадратик. 21 день формується нова звичка. І кожен день потрібно ставити галочку в квадратику. Насправді, всі ці можливості в моєму пленері не дарма. Я займаюся з бізнес-коучем 8 місяців. Прийшла до нього, коли ще продавала смешбуки. Я хотіла розуміти, куди мені рухатися, на що звернути увагу. І я усвідомлюю тепер цінність пленеру. Є «досягнення», «справи», «звички», «челендж» і заохочення за те, що ти зробив, чого досяг. Раніше ці можливості були, тому що я бачила їх в інших пленерах, а тепер я розумію, як це працює. Ось розберемо на моєму прикладі. Я активно займаюся з коучем, хочу поставити цілі, тому що це обов’язково планувати. Рік, місяць, тиждень, день. Дуже важливо планувати день. Щоб, коли ти прокинувся, ти вже розумів, що тобі робити, куди бігти. Давай ми зараз відкриємо сторінку пленеру. У пленері є цілі на рік. Три категорії ми даємо – освіта, краса, здоров’я, а три ти вигадуєш сам. Ці ж сфери переносяться на 5 і на 10 років. Через 10 років мені буде сорок, а я не думала на папері, де я буду через 10 років. Мені дуже подобається китайське прислів’я: «Найслабше чорнило сильніше самої твердої пам’яті». Все, що в тебе в голові, вважай, його немає. А коли ти записуєш – інша справа.

Що для тебе твоя справа?

Усе. Мені хочеться, щоб мій пленер приносив щастя. Інакше мені не підходить. Якщо до мене підходять і кажуть, наприклад, що незручна пружина, я поміняю її. Тому що я хочу, щоб людині подобався мій пленер. І якщо він вам подобається і ви будете його любити, а по-іншому я не згодна, я зроблю вам знижку, навіть і велику. Головне – щоб він був ВАШ і ви його любили (з любов’ю дивиться на свій пленер і посміхається). Я люблю прикрашати свій пленер. (Катя гортає сторінки, показує щось, демонструє мільйон наклейок). У кожному примірнику моя душа.

Тут купа мудрих фраз у тебе. Як ти їх обирала? Що вони означають?

Я їх вибирала сама і ретельно. Вони мені всі імпонують. Це про мене.

Чи були помилки у веденні бізнесу?

Я їх тільки зараз роблю, свої помилки. Великий урок для мене – момент сезонності. Мій сезон – це Новий рік. До нього готуватися потрібно було в червні. А ми почали у вересні. Були з цим проблеми. Як ужалені готувалися до Нового року. На даний момент – це моя найбільша помилка.

А поділися, будь ласка, які твої плани?

З прикладного. Я хочу виходити на міжнародні ринки. Америка є, потрібна Європа. Також ми починаємо виходити на B2B-ринок і робити пленери для працівників великих компаній, особливі, з їх політиками і принципами. Ми це можемо і бачимо, що на це є попит. А взагалі ти знаєш, я зрозуміла: в цьому житті немає нічого неможливого. Потрібно не боятися ставити цілі, планувати. І потрібно якомога більше писати, писати, писати свої плани. Наприклад, на початку року, працюючи з коучем, я повинна була сформулювати і записати свою найбільшу бізнес-мету. Коуч сказала так: «Напиши свою мету. Але пиши з урахуванням, що немає нічого неможливого. Пиши щось дуже глобальне, не бійся». Уяви, я могла написати взагалі що завгодно. І з висоти своїх страхів я написала unreal штуку, як мені здавалося. Так ось, щоб ти розуміла, вона збулася за 4 місяці. Просто пиши, пиши, пиши і плануй.

Команда Unlimit Ukraine отримала величезне задоволення від інтерв’ю з нашою героїнею. Катерино, ми щиро бажаємо тобі успіху, підкорення нових висот, іще більше натхнення, хоча ми бачимо, що в тебе його стільки, що ти можеш ділитися ним з іншими.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь