Cпецпроекти

«Ми вам зателефонуємо»: 5 лайфхаків для крутої співбесіди


0 2444 0

Разом з експертами магістерської програми «Агрокебети» ми підготували 5 порад усім, хто хоче отримати роботу в компанії своєї мрії або й зовсім змінити спеціальність.

Підготувати відповіді на стандартні запитання

Перше правило підготовки до співбесіди: до неї дійсно потрібно готуватися. Це допоможе не лише отримати бажану роботу, але й заспокоїтися.

Не полінуйтеся перед співбесідою прочитати інформацію про компанію, підготуйте та завчіть відповіді на передбачувані запитання. Зазвичай у перші 20 хвилин співбесіди вони стандартні: вас точно попросять розповісти про себе, свій досвід, сильні та слабкі сторони, а також про те, чому ви хочете працювати саме в цій компанії. Список стандартних запитань легко знайти в інтернеті. Запишіть свої відповіді та вивчіть їх.

Світлана Тищенко,
HR-бізнес-партнер аграрного підрозділу ТОВ «Байєр»:

Пам’ятайте, що ви прийшли заради того, щоб роботодавець більше дізнався про вас, а ви більше дізналися про компанію. Слухайте уважно запитання та відповідайте. Слідкуйте за інтерв’юером і робіть короткі паузи, щоб вам могли поставити уточнюючі запитання. Дотримуйтеся балансу, не треба давати занадто детальні відповіді. Якщо знадобляться додаткові деталі, вас про них запитають.

Підготуватися до найгіршого

Подолати хвилювання допоможе такий психологічний прийом: подумайте, що найгірше може статися на співбесіді, і уявіть, що ви це вже пережили. Усі зрозуміють, який ви некомпетентний чувак? Не візьмуть на роботу? І що? Кінця світу точно не трапиться. Зазвичай розуміння того, що нічого страшного не станеться, допомагає розслабитись і не накручувати себе.

Щоб не додавати собі паніки в день співбесіди, постарайтеся не спізнитися. Заздалегідь продумайте маршрут до місця зустрічі. З’ясуйте, скільки вам знадобиться часу, і вийдіть на півгодини раніше – на випадок заторів чи інших несподіванок. 

Пам’ятайте, що хвилюватися на співбесіді нормально. Усі це роблять. І ейчар це знає, він до цього готовий. Його завдання – у найкоротший термін зрозуміти, відповідаєте ви зазначеній посаді чи ні, а не налякати чи принизити вас. А ваше – зрозуміти, підходить вам ця робота чи ні. Ви в однакових умовах.

Світлана Тищенко,
HR-бізнес-партнер аграрного підрозділу ТОВ «Байєр»:

Інколи людині потрібно більше часу, щоб перестати нервувати та розкритися на співбесіді. Робити висновки з перших хвилин не варто. Під час зустрічі крім професійних навичок ми дивимось і на соціальні компетенції, навички міжособистісного спілкування, наскільки людині буде комфортно в нашій культурі та з нашими цінностями і наскільки це відповідає вимогам посади. Ми також розповідаємо про компанію та про посаду, відповідаємо на запитання. Співбесіда – це двосторонній вибір.

«Грати на рівних» з роботодавцем 

Пам’ятайте: якщо ви знавець своєї справи, крута робота хоче вас не менше, ніж ви її. Не вдавайтеся до підлабузництва, не підлещуйтеся до майбутнього роботодавця. Ваша головна зброя – ваші навички, і саме їх оцінюють успішні та сучасні компанії. 

Маргарита Бобик,
head of recruitment МХП:
Слід просто бути самим собою. Залежно від того, на яку позицію претендує людина, який попередній досвід роботи має, її поведінка відрізнятиметься. У будь-якому разі під час співбесіди потрібно робити акценти виключно на власному досвіді та тих навичках, які має кандидат.

Сформулювати свої запитання до роботодавця

Готуючись до співбесіди, важливо не лише «продати себе» якнайшвидше, але й зробити це на взаємовигідних умовах. Ще раз: взаємовигідних. Тому подумайте, що важливо в цій роботі саме для вас, й обговоріть це на співбесіді: зарплату, графік роботи, відпустки та лікарняні, перспективи та потенційне підвищення. Можливо, ви вже запланували подорож через кілька місяців і купили квитки – повідомте про це заздалегідь. Зазвичай роботодавець адекватно реагує на подібні запитання й готовий піти назустріч, якщо кандидат дійсно цікавий компанії.

Заповнити прогалини у знаннях заздалегідь

Найбільшу впевненість на співбесіді дають знання та досвід. Якщо зараз їх не вистачає, можливо, варто виправити ситуацію, перш ніж влаштовуватися на нову роботу. Зараз є можливість швидко навчитися будь-чого було б бажання.

Анастасія Сень,
начальник адміністративного відділу аграрної компанії ІМК:

Якщо брати аграрну сферу, то наявність вищої або професійної освіти ще досі вважається перевагою. Водночас наша компанія також потерпає від відірваності теоретичної та практичної підготовки фахівців, які щойно вийшли з навчального закладу, тому ми самі ініціюємо додаткові курси для початківців і набуття досвіду на наших підприємствах під час стажування.

Якщо ви шукаєте роботу в одній з найперспективніших галузей країни – агроменеджементі, – вам допоможуть «Агрокебети», магістерська програма на базі факультету аграрного менеджменту НУБіП України.

Це програма підготовки фахівців широкого профілю, які знатимуть основи агротехнологій, успішно орієнтуватимуться в інструментах менеджменту, управлінні бізнес-процесами, а також здобудуть навички для особистої результативності й ефективності. 

Це також перейняття досвіду  в найкращих лекторів України та світу, прослуховування гостьових лекцій від «зірок бізнесу» — людей, які є в списку найуспішніших персон країни.

І велика приємність: ніякого ейджизму, сексизму й інших обмежень для студентів! Незалежно від віку, статі та професійного досвіду всі учні на однакових умовах  розбиратимуть кейси найуспішніших агрокомпаній України та перейматимуть досвід відомих спікерів.

Стриматися і не брехати

Нещодавно експерти опитали понад 1 тис. респондентів щодо того, чи вдавалися вони до прикрашання якихось пунктів зі своїх CV. Більше 85 % відповіли, що ніколи не брехали в резюме, 9 % – що мали намір, але так і не зробили цього, а 5–6 % зізналися, що трохи прибріхували. Особливо часто брешуть у резюме молоді люди з невеликим досвідом роботи, що, з одного боку, здається навіть зрозумілим і нешкідливим, якщо не брати до уваги той факт, що це все-таки брехня і вона розкриється.

Наприклад, у вас була перерва в кар’єрі довжиною в рік. Або ви не маєте необхідного  досвіду, навичок чи компетенцій. Говорити роботодавцю про це треба відкрито. Це лише збільшить його довіру до вас. Експерти радять акцентувати увагу на тому, що дав вам «упущений рік» у плані особистісного розвитку, що ви готові зробити для поліпшення власних навичок уже на місці. Також не варто приховувати, якщо ви не можете виконувати якусь роботу за станом здоров’я. Більшість роботодавців не звертають уваги на подібні «мінуси». А от якщо ви набрешете і це стане очевидним, навряд чи з вами захочуть співпрацювати далі.

Маргарита Бобик,
head of recruitment МХП:
Якщо співбесіду проводить досвідчений рекрутер, він у будь-якому разі виявить брехню. Це, звісно, не піде на користь кандидатові та його працевлаштуванню. Не треба перебільшувати свої попередні посадові обов’язки. Буває, кандидати розповідають, що обіймали більш високі посади. Окрім того, часто говорять неправду щодо досвіду роботи або трудової перерви. Усі ці факти можна перевірити. Однак, навіть якщо це складно чи неможливо зробити, брехню завжди помітять.

Відверто розпитати про зарплату

Найчастіший страх, що стосується зарплати: кандидат боїться, що попросить занадто багато і через це йому відмовлять у роботі, тому спеціально занижує свої фінансові вимоги. Не варто так робити. Дізнайтеся середньоринкову зарплату для вашої посади і, якщо ви відповідаєте всім вимогам, орієнтуйтеся на неї. Фахівці з великим досвідом роботи і реальними досягненнями можуть просити більше, аргументуючи суму конкретними прикладами того, як саме вони можуть принести компанії прибуток. Якщо ж ваш послужний список поки не такий яскравий, як в Ілона Маска, можна домовитися про конкретні KPI, які ви беретеся виконати, щоб отримати бажаний оклад.

Маргарита Бобик,
head of recruitment МХП:
Питання про заробітну плату слід вирішувати відразу. Про це треба запитати у рекрутера задля того, щоб знати ситуацію на ринку праці, щоб сам рекрутер розумів, чи співпадає бажання кандидата з бюджетом компанії щодо цієї вакансії та, нарешті, чи відповідає кандидат тому фінансовому рівню, на який він сподівається.

Анастасія Сень,
начальник адміністративного відділу аграрної компании ІМК:

Якщо кандидат не запитає про зарплату, роботодавець все одно попросить висловити побажання щодо неї. Порада: ніколи не бійтеся запитувати про те, що для вас важливо. А розмір матеріальної винагороди – це важливо завжди.

«Агрокебети» – магістерська програма на базі факультету аграрного менеджменту НУБіП України. На учнів чекають лекції від підприємців, які мають успішні кейси в агробізнесі, а також інших інфлюенсерів. Учасники навчання отримають знання з основ агротехнологій, менеджменту, управління бізнес-процесами, а також здобудуть навички для особистої результативності та ефективності. Ідею створення проекту підтримали провідні аграрні компанії України: Corteva Agriscience, МХП, New Holland, IMMER Group, Agroprosperis, ІМК, Bayer, Cygnet, «Галс Агро», Kernel, LNZ Group, «Агрейн», «Лімагрейн Україна», HORSCH, AgroHub та SmartFarming.

Наша Facebook-страница
Підписуйтесь на нас в Facebook

Прокоментувати

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: