Спецпроєкти

Як будувати глобальні бізнеси в Україні: рецепт Ярослава Ажнюка, засновника PetCube


Якщо в кінці дня ви обертаєтесь і не можете зрозуміти, як так швидко збігає час, то це ви ще не звертали уваги на те, як блискавично змінюється світ. Як говорить відомий мем, «Сучасні проблеми вимагають сучасних рішень». Саме це і зумовлює пошук нових підходів у комунікації, маркетингу чи бізнесі. Щоб краще оцінити, наскільки змінюються правила гри, ми вирушили на Future Lab – одну з найбільших конференцій в Україні, присвячених маркетингу, комунікаціям та медіа. Тема ювілейної, десятої конференції – Lead. Link. Learn. Спікери говорили про технології, інновації та рішення, які розвивають комунікаційний ринок. Конференція проводиться щорічно з 2011 року. Організовує її міжнародна комунікаційна група Dentsu Aegis Network Ukraine. Цьогоріч bit.ua є медійним партнером заходу.

Окремо варто відзначити, що питання створення і розвитку великого бізнесу в Україні стоїть дуже гостро. Адже якщо такі процеси не відбуваються, то наслідки відчуває на собі практично кожен українець. Точніше, відсутність позитивних наслідків. Оскільки якщо такі бізнеси в Україні будуть, то вони стануть ліками для нашої ненайздоровішої економіки, що, своєю чергою, зумовить підвищення рівня життя у нашій державі. Так чи інакше, поліпшення бізнес-клімату в Україні – наше майбутнє. І яким воно буде, залежить від сьогоднішніх рішень.

Тим більше що в нас є подібні приклади, коли українські компанії стають широко знаними у світі. Один з них – сервіс для догляду за домашніми тваринами PetСube. Його дуже добре знають у світі, особливо в Штатах, і високо цінують інновативні рішення від української компанії. На Future LAB X ми відвідали виступ СЕО Ярослава Ажнюка. Він розповів, як будувати глобальні бізнеси в Україні.

Почав Ярослав з того, чи потрібне взагалі самим українцям подібне співробітництво. На його думку, глобальні бізнеси в Україні допоможуть перш за все національній обороні країни та підживлять економіку. Також не варто забувати, що успішні кейси позитивно впливають на суспільні настрої українців. Кожен, хто будує великий успішний бізнес, може стати прикладом для наслідування, створювати рольову модель для інших: «Ти можеш бути успішним і самореалізованим, створюючи хороший продукт. Щоб це зробити, потрібно сумлінно вчитись і багато працювати», – впевнений Ажнюк.

Але окрім бажання вчитись та працювати Ярослав відзначає й сприятливий клімат для створення великих компаній саме в нашій країні. «Я абсолютно впевнений, що Україна – одне з найкращих місць у світі, щоб будувати технологічну компанію», – заявив підприємець і одразу ж підтвердив свої тезиси фактами.

Він виокремив три основні чинники, які підтверджують його переконання. Перший – велика кількість високоосвічених спеціалістів. Варто додати, що багато експертів індустрії зазначають високий рівень знань, зокрема, українських IT-фахівців. А за даними платформи цифрових платежів Payoneer, завдяки зайнятості українських представників ІТ-сфери ми займаємо пʼятий рядок у рейтингу країн, де швидше за все зростають доходи фрілансерів.

Другою причиною будувати бізнес в Україні є славнозвісне співвідношення оплати праці та рівня життя. Жити в Україні дешевше, аніж в інших розвинених країнах, але при цьому наша країна не є відсталою, рівень життя освіченого працівника досить високий. Такий парадокс забезпечує одну з найнижчих у світі вартостей роботи освічених спеціалістів.

«І третє – у нас є покоління, яке хоче довести, на що воно здатне. У нашій країні 30 років не було державності, і тепер ми її отримали, заплативши високу ціну. Ми скромні, фантастичні, нами захоплюється світ», – переконаний Ярослав.

На думку спеціаліста, стратегія для України – це план перемоги, який базується на нашій описаній унікальній ситуації. В Україні можна будувати мегапроекти з прицілом на глобальні ринки, використовуючи переваги нашої країни. Зокрема, ідеї та креативність українців, які є надзвичайно важливими у процесі створення будь-чого.

Як приклади для нових бізнесів в Україні Ярослав Ажнюк називає важку промисловість, сільськогосподарські технології, індустрію розваг, меблі, текстиль та фармакологію, галузь навчання та освіти, харчові технології, медійні проекти та фестивалі.

Втім не все так безхмарно, як може здатися на перший погляд, адже будівництво глобального бізнесу в Україні окрім переваг має ще й певні ризики. Їх творець PetСube поділив на чотири категорії: геополітичні, корупційні, управлінські ризики та огріхи у баченні розвитку компаній. Якщо від перших вберегтися важче, адже мало хто може точно спрогнозувати природне лихо чи ядерну війну, то корупційні ризики в Україні відомі, і їх можна побороти. Але допоки вони є, про них варто пам’ятати.

Резюмуючи, Ярослав висловив впевненість у тому, що в наступні 15–20 років в Україні мають з’явитися компанії з капіталізацією більше одного мільярда. Але це відбудеться, якщо співпадуть декілька чинників. Зокрема, українська влада має давати бізнесу чіткі сигнали та стимулювати творчий клас населення. Своєю чергою, інвестори мають спростити процес інвестування в українські підприємства, налагодити цей процес, що зумовить наявність третього чинника – інвестицій з усього світу. Адже зараз, за словами Ажнюка, найкращий час для інвестицій – «поки недорого».

«Що прошу в медіа і лідерів думок? Говоріть про те, наскільки склянка повна», – підсумував Ажнюк, натякнувши на те, що треба не критикувати ще не зовсім ідеальну інвестиційну політику, а сприяти її покращенню.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь