День суцільного добра! Що таке #Щедрий Вівторок і як його святкують в Україні?
Традиція влаштовувати сімейну вечерю, та дякувати за все хороше, що сталося в його житті за рік на День Подяки — традиція, яка жива і досі, і яку американці люблять не менше за Різдво. У 2012 році до списку додалася ще одна добра традиція: Giving Tuesday, по-нашому — Щедрий Вівторок.
В Україні #ЩедрийВівторок святкують з 2018 року: ми стали 154-ю країною, яка долучилась до ініціативи. Акція завжди проходить у наступний вівторок після Дня подяки, цього року він припадає на 3 грудня.
Ідея вівторку логічна: спочатку наступає чорна п’ятниця, потім кіберпонеділок з онлайн-знижками, а після — Щедрий Вівторок: день, коли частину заощадженного у п’ятницю та понеділок можна інвестувати в добрі справи.
Найкрутіша річ це те, що допомагати не обов’язково грошима: можна ділитися здібностями, речами, знаннями або часом, стати волонтером, фандрейзером (тобто збирати гроші для організації) чи придбати щось корисне і таким чином зробити внесок у всесвітній рух добра.
Що можу я?
Варіантів безліч, і креативність у #ЩедрийВівторок вітається.
Наприклад, можна долучитися до акції від ЗдайБлад та КПІ 4 грудня і стати донором, або доповнити гардероб супердобрими шкарпетками і таким чином підтримати людей з порушенням слуху.
Поціновувачі мистецтва можуть розпочати власну арт-колекцію та придбати витвір мистецтва за привабливою ціною. Всі кошти підуть на підтримку фонду “Кожен може”, який опікується дітками з діагнозом дитячий церебральний параліч.
Список активностей можна знайти на Карті добра. Кожен може долучитися до існуючої ініціативи чи створити власну. Якщо хочете зробити добру справу, але не знаєте, яку саме, можете пройти наш тест і визначитися з ідеями.
А що у світі?
Є чимало кейсів про дружбу креативності і благодійності, дивлячись на які хочеться сказати: «Чому це придумав не я?!». Багато з них виникло саме через #GivingTuesday.
Відома кампанія #GivingShoesDay ініційована організацією Dress for Success. Кожна може віддати на благодійність пару ділового взуття у хорошому стані, щоб жінка, що шукає роботу, мала в чому прийти на співбесіду.
У 2018 році у США рух підтримав Tinder: користувачі з американським громадянством могли поставити хештег #imavailable і таким чином показати, що готові допомогти комусь переїхати, зробити покупки тощо. За кожного, хто підтверджував бажання зробити добру справу хештегом #imavailable 28 листопада Tinder перерахував $100 на благочинність.
#ЩедрийВівторок — це не день календаря, а люди, які роблять добрі справи: займаються фандрейзингом, вигадують акції та долучаються до ініціативи. Ця традиція доводить, що добро — це мова, яка єднає світ, а володіти нею і приємно, і корисно.