Спецпроєкти

70% проданих книжок – книги Instagram-поетів. Як соціальні мережі допомагають молодим письменникам?


У 2018 році на канадських поетів, які активно використовують Інстаграм, припадало 70% від усіх проданих поетичних книжок за кількістю примірників. В усьому світі відзначається стрімке зростання продажів творчості інстаграм-письменників. Розбираємо новий культурний феномен мережевої літератури та чому він став таким популярним.

Соціальні мережі змінюють мову, культуру, економіку, соціальну структуру, сприйняття людьми світу. Вони все частіше стають платформами для творчості, сприяють самовираженню, задають тренди та витворюють феномени.

Тепер кожний, хто користується такими платформами як Instagram, Facebook, Youtube, Telegram, Bloglovin, може поділитись своїми творчими здобутками – літературними творами, короткометражними фільмами, чи іншими відео-історіями, художніми полотнами… Це безкоштовно, швидко, і з можливістю отримати моментальний фідбек.

Це мистецтво, що твориться для інтернету і яке, почасти, існує в інтернеті. Таким чином, витворився феномен мережевої літератури – текстів, що народились на межі мережі та літератури; текстів , що народились в інтернеті, а після, можливо, знайшли матеріальний вияв – книжки.

Звідси і вкрай популярні зараз Instagram поети; ютубери-письменники зі своїми історіями успіху. Зазвичай, це молоді письменники та письменниці, які раніше ніколи не публікували свої твори.Через літературні форми вони проговорюють різні проблеми, які присутні так чи інакше у житті кожної молодої людини – прийняття себе, відповідальності, важливості ментального здоров’я, здорових стосунків. Так, автор централізовано комунікує із цільовою аудиторією свого тексту.

Мережева література переважно характеризується фрагментарністю, стислістю, мінімалістичним оформленням, акцентом на візуальному оформленні. Поезія, наприклад, за своїм стилем мінімалістична – важливий посил вміщений у лаконічну форму. Ідеально для інформаційно перевантаженого суспільства, яке може тримати фокус лише 6 секунд.

Так, соціальні мережі відіграють значну роль у популяризації літератури. Адже це допомогає у просуванні молодих письменників: їм достатньо мати аккаунт у соц. мережі. Їхня аудиторія і буде числом потенційних покупців книги.

Отже, пропонуємо вашій увазі представників, які репрезентують сучасну мережеву літературу:

1. Рупі Каур (Rupi Kaur)

Найбільш цитованою та популярною інстаграм-поеткою є 26-річна канадсько-пенджабська поетеса Рупі Каур, у якої понад 3,8 млн.підписників у Instagram.

У 2013 році поетеса почала ділитися своєю творчістю під власним ім’ям на Tumblr., пізніше перейшла в Instagram і почала додавати ілюстрації. Її дебютна книга, збірка віршів та прози під назвою «Молоко та Мед» (Milk and Honey) 2014 року, перекладена на більш ніж 35 мов, випередила за продажами «Одіссею» Гомера (перевидання 2016р.) і понад 100 тижнів поспіль значилася у списку бестселерів The New York Times. Друга книга «Сонце та її квіти» The Sun and Her Flowers у 2017 році була продана мільйонним тиражем протягом перших трьох місяців після виходу.

2. Вілл Дарбішир  (Will Darbyshire )

Однією з характерних рис мережевої літературної творчості є залучення читачів. Наприклад, шляхом краудсорсингу, коли спільними зусиллями твориться книга на певну тему. Охочі діляться своїми історіями, автором укладається книга.

Вперше таку книгу уклав та видав 25-літній Вілл Дарбішир, влогер та ютубер з Англії, який на своєму Youtube-каналі попросив своїх підписників відповісти на питання, що стосувалися теми романтичних стосунків – «Що б ви зараз сказали своєму колишньому/колишній без осуду?». Далі протягом шести місяців Вілл задавав різноманітні запитання, які стосувались почуттів та просив підписників поділитись власним романтичним досвідом у вигляді рукописних листів, віршів, фотографій та електронних листів.

Шляхом компіляції понад 15 тисяч історій з близько ста країн світу він уклав книгу «Це сучасне кохання» This modern love (2016), авторами яких стали користувачі соціальних мереж, підписники Вілла.

«Я зібрав усю колекцію надходжень, щоб укласти, як я сподіваюсь, ціле зібрання про кохання 21 століття, яке побудоване за структурою початку, середини та закінчення стосунків», – ідеться у анотації до книги.

3. Юлія Сливка

У грудні минулого року вийшла перша в Україні інстаграм-книга львів’янки Юлії Сливки «#Чуєш, коли приїдеш додому?», збірка інтернет-новел. Книга постала із дописів в інстаграмі авторки, які містять історії про життя у селі #КраснеЯсне. Це історії про бабу Богдану, і діда Богдана, про Любов, сільське дитинство авторки й різні дорослі досвіди, а часто навіть про Бога і смерть, що не часто зустрінеш у Instagram. Але чи знаємо ми напевне що доречно писати і соціальній мережі, а про що ні?

Життєві історії про бабу з дідом Юлії викликали велике зацікавлення у 25 тисяч підписників Юлії, які вони чекали як нової серії свого улюбленого серіалу.

4. Ольга Котрус

Ольга Котрус – авторка текстів та блога Spirit of Paris, яикй розповідає про чотири роки життя в Парижі, про art de vivre істинних парижан. Повернувшись до Києва у 2017 році вона випустила свою першу книгу «Город, который меня съел». У книзі Оля Котрус розповідає про враження, внутрішні переживання, яке їй подарувало місто, яке її і «з’їло». Частково, це своєрідний путівник улюбленими місцями міста, частково – те, у що якраз переріс її блог.

Це своєрідна книжка-емоція, у якій Котрус знайомить своїх підписників з її особистим Парижем, її почуттями та емоціями від цього міста, звуками, ароматами і пейзажами, якими переповнені паризькі вулички і дворики. Історія чотирьох років у Парижі, історія переїзду, та історія вражень від міста.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь