Cпецпроекти

Netflix по-українськи: навіщо «наші» почали знімати веб-серіали


Шість років тому світ охопив бум вебсеріалів – все завдяки платформі Netflix, що випустила «Картковий будинок». Цей проєкт став популярним і завдяки гострополітичній темі, і інсайтам, які транслював, і завдяки шляху до глядача. «Картковий будинок» не демонструвався по серії на тиждень, як слід би за канонами телебачення. Netflix здійснила справжню революцію – залила на свою платформу всі серії в один день! Відтоді стрімінговий сервіс створив 50 вебсеріалів, а вислів «нетфліксівський серіал» вживається як прізвисько.  

У нашій країні поки немає чітких асоціацій із поняттям вебсеріалу. Справа в тому, що цей жанр загалом не має чітких стильових обмежень. Сталим є одне – це місце трансляції. Як правило, це короткі ролики до 10 хвилин, які об’єднані лінійним сюжетом або спільною темою та  розміщуються на інтернет-платформах. 

В Україні такий формат лише починає розвиватися. З прикладів можна назвати минулорічний проєкт компанії Київстар – молодіжний вебсеріал про блогера-початківця «Київська Зірка», що виходив на YouTube. А цього місяця на цій же платформі відбулася прем’єра проєкту «Вільні Гроші», автором ідеї якого став Борис Цомая. 

Борис Цомая

автор проєкту і маркетинг-директор компанії Фрідом Фінанс Україна

 

Серіал знятий на замовлення компанії «Фрідом Фінанс Україна» і розповідає про світ інвестування та фінансових операцій. Його каст склався з Остапа Ступки, Аліни Коваленко («Кріпосна», «Захар Беркут»), Олени Курти («Школа») та інших. Знятий . Про місію серіалу, процес створення, перспективи нетфліксівського формату в Україні ми поговорили з Борисом Цомая. 

Про формат та місію «Вільних грошей»

Коли виникла ідея створення серіалу, в нас, звичайно, були сумніви щодо формату. Але кейс Netflix дав надію, що все вдасться. Адже наш глядач розвивається, прогресує і, власне, дивиться проєкти згаданої платформи. То чому б не створювати український контент у такому форматі? До того ж, люди втомилися від шаблонних рекламних проявів, і ми, компанія Фрідом Фінанс Україна ,  вирішили створити справжню історію – з людьми, долями та цікавими життєвими ситуаціями. 

«Вільні Гроші» – це маркетинговий проєкт, і ми цього не приховуємо. Але тут ви не побачите явного продакт-плейсменту, адже це серіал про нашу компанію, про наш бренд і наші продукти. Звичайно, в кадрі може з’являтися логотип Фрідом Фінанс Україна   на якихось носіях, але помірно, у межах формату.  

Чому саме такий формат? Бо ми живемо з прицілом на майбутнє. А активна молода аудиторія все більше надає перевагу мережі. Тим паче це найкращий спосіб швидкого поширення інформації. 

Основна місія проєкту – це загальне підвищення фінансової грамотності населення. Отримавши перші відгуки, ми дізналися, що для людей ця тема складна для усвідомлення . Сподіваємося, що крізь призму драматургії вона ставатиме більш зрозумілою! Ми в жодному разі не ставили за мету отримати якусь пряму конверсію у продажі. Визначення ефективності – це насамперед кількість переглядів та підписок на ютуб-канал компанії Фрідом Фінанс Україна  #investtalk, який є складовою нашої діджитал-кампанії. Адже там вже міститься і буде ще багато корисного контенту на фінансову тему. Приміром, опубліковано багато роликів, де ведучий доступно розповідає про фінансові операції, біржі та інвестування. Друга складова – це, звісно, популяризація нашого бренду. 

Одним з найуспішніших світових кейсів вебсеріалу як складової маркетингової кампанії можна назвати серіал «Марго проти Лілі» на замовлення компанії Nike, що транслювався на каналі NikeWomen. У центрі сюжету – дві абсолютно протилежні сестри, що закладають парі. Одна повинна завести успішний фітнес-блог, а інша знайти реальних друзів. Під кожною серію додавалося посилання на відео з тренуваннями.

Про створення та творчий процес

Головним завданням було об’єднати суху конкретику бізнесу та драматургію. Ми багато дискутували та сперечалися щодо сценарію, адже розуміли, що спробу маємо лише одну. 

Сценарій ми писали два місяці, переписували близько 15 разів, але на знімальному майданчику все одно вносилися корективи. Завдяки автору сценарію Валерію Примосту історія одразу «лягла на папір» і стала влучною. Людям мало бути зрозуміло та цікаво. Ми намагалися максимально все спростити та скоротити кількість фінансових термінів. Бо інколи навіть актори з першого разу не все могли вимовити та запам’ятати. Ми, безумовно, проводили невеликі  лекції, щоб вони розуміли, про що йдеться у їхніх репліках, а не просто виголошували в кадрі завчений текст.

Спочатку ми мали деякі запитання до сюжету. По ходу серіалу наш герой проходить певний шлях від рецепшн-боя до інвестиційного консультанта. Так, не нова історія. Але нас все-таки переконали, що вигадувати велосипед у драматургії немає сенсу. Є сім базових «скелетів» розвитку подій. А «історія Попелюшки» – один із прийомів, що викликає найбільшу емпатію у глядача. Крім того, паралельно ця лінія містить інші інтриги. Тому передбачуваним сюжет точно не буде. 

Ми багато вклали в картинку! Нам дуже пощастило з режисеркою Іриною Петрикей. Вона перфекціоністка, і кожен дубль у неї має бути досконалим. Загалом у нас дуже крута команда. Завдяки їм влучним вийшло все: і побудова кадру, і монтаж, і костюми героїв. 

Треба віддати належне команді, бо вони великі оптимізатори. Якщо конвертувати всі витрати, то отримаємо три якісні рекламні ролики з ротацією на телебаченні. Для серіалу це дуже адекватна ціна. 

01/3

Про відгуки та другий сезон 

Нас вразив результат, який перевищив усі наші сподівання. Пів мільона переглядів за перший тиждень – це дуже круто для нас. Цікаво, що ми не мали чіткої цільової аудиторії, бо коли створюєш новий продукт, не хочеться думати про якісь обмеження. І така розрахованість на всіх – одна з найвагоміших переваг вебформату! Відгуки різні, але переважно хороші: пишуть, зокрема, про дуже виграшну картинку та колоритність героїв.

Ми, звичайно, плануємо адаптувати матеріал для головного офісу в Казахстані та зробити титри! Із більш глобальних бажань – зйомки другого сезону. Сподіваємося, що все вдасться, адже фінал першого сезону вийшов цікавим та з можливістю подальшого розвитку подій.

Я думаю, вебформат – це про майбутнє українського кіно. По-перше, можна створювати контент з мінімальним бюджетом. Якщо є класна історія, то навіть сучасні смартфони дають змогу створювати непогану картинку. 

По-друге, немає обмежень. Не потрібно нічого погоджувати, немає жодної цензури. Повна свобода слова та творчих фантазій. Реалізувати себе як актор, режисер чи автор може кожен, хто має бажання!

Якщо зараз вебсеріали – це поки новий вид маркетингових комунікацій, то, можливо, згодом це стане поштовхом для розвитку формату загалом. Все-таки майже півмільйона  тисяч переглядів за тиждень – перспективний результат. 

01/4
#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: