Cпецпроекти

Історія дейтингу. Як люди шукали свою долю до появи Тіндера


Тіндер – не перший дейтинг-помічник. Протягом всієї історії людство використовувало доступні і актуальні  медіуми, щоб знайти собі пару на все життя або одну ніч.

На стінах античних міст у Римській імперії писали оголошення про пошук коханки. Навіть досі в Помпеях, місті, що  чудово збереглося під шарами вулканічного попелу, можна знайти оголошення гетер для юнаків, охочих до проплаченого кохання. «Анкета» містила інформацію, де і коли можна зустрітися з красунею.

Думаєте, тільки міленіали гортають фото людей на сайтах знайомств? О ні. Знатні особи в період Ренесансу висилали один одному портрети, безумовно, прикрашені. Існує легенда,  що Людовик XV отримав 99 портретів жінок, перед тим як прийняв остаточне рішення щодо одруження. Марія Лещинська, яка врешті-решт стала королевою, хоч і була обрана з об’єктивних політичних причин, але також долучилася до «флешмобу» портретів.   

Коли в повну міць запрацював станок Гутенберга і друковані видання увірвалися в повсякдення, з’явилися шлюбні оголошення в газетах. У нашій країні роль сучасних сайтів знайомств до революції 17-го року успішно виконували спеціалізовані газети, які виходило майже в усіх великих містах.  Найчастіше на їхніх сторінках люди шукали утриманку або утриманця, хоча офіційно називали це шлюбом або коханням, нахвалювали свої моральні якості та  зовнішність або описували незліченні багатства і, звичайно ж, намагалися жартувати або бути оригінальними. Оскільки основною важливою інформацією була сума капіталу, часто в оголошеннях вказували, що ні зовнішність, ні віросповідання, ні вік значення не мають. Але були й ті, хто не відповідав на листи без вкладених фотокарток: згодом їх необхідно було повернути, бо вони дорого коштували – на всіх претендентів могло не вистачити. 

Новий час – новий медіум. З 90-х років минулого сторіччя вся комунікація стала переходити в інтернет.  Тут ми зробимо паузу в хронології. До появи інтернету найчастіше протягом останніх сорока років люди знайомилися в школі та університеті, через друзів і родичів,  сусідів, на роботі та в ресторанах. Але з появою інтернету ситуація різко змінюється. І до 2010 року знайомства, що сталися за допомогою інтернету, майже зрівнялися в кількості з тими, що сталися за сприяння друзів-«купідонів».

Онлайн-дейтинг бере свій початок у неспеціалізованих  чатах. Тільки з’явилися ці майданчики, їх одразу почали використовувати для знайомств. Пригадуєте історію про стіну в Помпеях? Тепер згадайте Gala чат – ресурс, користовачі якого призначали одне одному зустріч і вимагали побачення, не знаючи, який на вигляд той/та, кого запрошено. Цілком можливо, що люди з ніками «_БагиРРа_в_ночи_»  та «дeвceнникXOceкca» утворили щасливу сім’ю.

Bizzare, Gala і Bigmir – перші чати, заради спілкування в яких українці платили чималі гроші за інтернет. Тому що там можна було познайомитися з цікавою людиною, завести роман або віртуально випити вина з незнайомцем. Користувачі уявляли інтернет як простір для реалізації власних бажань. Тому перші популярні українські чати були наповнені сексуальними пропозиціями та взаємними образами. Відчуваючи  безкарність і ховаючись за монітор, люди на всю матюкалися та пропонували незнайомцям віртуальний секс.

Історія професійно організованого онлайн-дейтингу починається в 1995 році з появи американського сервісу Match.com.  По суті, він став шлюбним онлайн-агентством. Сервіс не тільки брав щомісячну плату за доступ, але й вимагав від користувачів значних зусиль: велика анкета, виснажливий пошук пари, довгий період комунікації… Не зважаючи на це, Match активно набирав аудиторію, заманюючи користувачів надією на ідеальний підбір кандидатів для побачення і, можливо, серйозні стосунки, що завершаться шлюбом. Сайт не мав популярности в країнах СНД, оскільки доступ до нього був платним, а в бентежні 90-ті гроші витрачали на серйозніші речі.

У відповідь на платний Match.com з’явилася російськомовна Мамба. Жодної абонентської плати за доступ, але щоб ваш профайл привертав до себе увагу,  необхідно було платити. Мамба стала відповіддю на Match.com, змінивши тільки ідеологію знайомства. Це був у ті часи найпопулярніший сайт знайомств для російськомовної аудиторії. 

До 2009 року з’явилося так багато смартфонів, що вони склали серйозну конкуренцією ПК.  Відповідно, розробники доклали зусиль до створення незліченної кількости мобільних додатків, що стосувалися всіх сфер нашого життя. І тут сталося дещо цікаве. 

Поява інтернету вплинула на  те, як знайомляться гомосексуальні пари. Інтернет спростив для людей нетрадиційної орієнтації пошук партнера. Ба більше, після 2000-го року знайомства в інтернеті почали стрімко випереджати всі інші. 

Розробники мобільних додатків для знайомств не змогли проігнорувати такий обсяг ринку, і це стало поштовхом до створення Grindr – додатка для гей-знайомств, який здобув неймовірний успіх у цільової аудиторії. З його переваг – простота і використання геолокації. Запускаєте, реєструєтесь і дивитесь, де поблизу є потенційний партнер, який вам цікавий. Технології розвиваються, життя спрощується, і сервіси знайомств вимагають спрощення також.

Повністю скопіювавши модель Grindr, у 2012 з’явився Тіндер. Нам вже не пропонували заповнювати анкети або відповідати на однотипні запитання. Все автоматично завантажується з Facebook і на екрані смартфона з’являються сотні фотографій потенційних кандидатів. Процес пошуку пари зведений до одного свайпу.  Ми можемо робити це в черзі або під час прогулянки – будь-де і як завгодно. 

Так за якихось 25 років людство пройшло шлях від великих сервісів з довгими анкетами і платним доступом до мобільних додатків, суть яких зводиться тільки до двох дій – лайк або дизлайк. Рішення приймається за секунду, темп пришвидшується.  Тіндер змінив те, як ми зав’язуємо стосунки з новими людьми і навіть вплинув на міцність шлюбних зв’язків. 

Стежимо, що буде далі.

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Drink and travel. Чому варто поїхати до Харкова
35

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: