Cпецпроекти

Про що мовчать в автошколах: гайд для водіїв-початківців


59

Правила дорожнього руху вивчені, практика складена, права отримані – здається, цього достатньо, щоб стати драйвером. Проте страх перед педаллю газу триває, на кожному перехресті тобі сигналять, в автосервісі знову продали непотрібну послугу, а відкрити капот для тебе – надскладне завдання. Та все ок: всім потрібен час на набуття досвіду. А щоб це відбулося швидше, тримай наш конспект для драйверів-початківців з першої лекції автошколи Easy Drive за підтримки компанії Liqui Moly Україна. Ми послухали поради та лайфхаки Ігоря Білоуса, технічного координатора Liqui Moly Україна, і вже готові ділитися з тобою інсайтами.  

Що потрібно знати про мотор?

Дизельні мотори

Переваги:

– не такі примхливі, як ваші нові замшеві чобітки (витрата пального на дизелі значно менша, ніж у бензинових моторів);
– їм не потрібна довга прелюдія (у них чудова розгінна динаміка з місця);
– потужніші.

Недоліки:

– дорогі, як тюльпани перед восьмим березня (значно дорожчі від бензинових);
– трохи підтуплюють;
– холодні, як серце вашої колишньої (солярка замерзає взимку, і потрібні спеціальні рідини, які не дають їй замерзнути);
– галасливі, як ваш сусід згори під час ремонту (при згорянні палива дизельні мотори дають більше шуму і вібрацій).

Бензинові мотори

Переваги:

– на відміну від дизельного, бензиновий агрегат менш вибагливий і більш стійкий до палива низької якости;
– значно дешевший від свого дизельного побратима як у купівлі, так і в обслуговуванні;
– мотор, що працює на бензині, стійкий до низьких температур. Можете подорожувати хоч до Ісландії!

Недоліки:

– гарячі, як тропікана-женщіна (підвищена вибухонебезпечність);
– несамостійні (якщо в дизелі займання палива відбувається завдяки підвищеному тиску і температурі в циліндрі, то в бензинових моторах для цього служать свічки запалювання і високовольтні котушки, тому система запалювання вимагає ретельнішої уваги при обслуговуванні).

Як доглядати за двигуном?

Свого вірного коня потрібно «годувати» хорошим пальним, обирати якісну моторну оливу,  вчасно її міняти і регулярно проходити ТО. Це головне. А тепер про те, чого робити не треба:

– не слід крутити туди-сюди ключем при запалюванні (не мучте свій стартер);
– не тиснути на газ одразу, краще прогріти спочатку мотор (не забуваємо про прелюдію);
– не стартувати швидко, а проїхати на невисокій швидкості деякий час, перед тим як втопити педаль у підлогу. Коротше, все як у сексі;
– не перевозити на легковій автівці тонни будівельних матеріалів для дачі – краще викликати доставку.

Порада покупцю б/у автівки: машини з короткими пробігами часто не найкраще рішення. Якщо власник автівки проїжджав менше 15 000 км на рік, скоріш за все, це ні про що добре не говорить. Якщо понад 60 000 км – він дальнобійник, а авто, яке він хоче тобі впарити, бачило більше, ніж твоя прабабця. 

«Я цією автівкою майже не користувався, вона в гаражі стояла» читайте як «Скоро у вас полетять всі деталі із задубілої гуми».

Що необхідно знати про трансмісію?

Основне завдання трансмісії – передавати момент обертання від мотора до коліс. 

Елементи трансмісії: зчеплення (з’єднує або розділяє трансмісію з двигуном), коробка передач (вибір режиму їзди), кардан, карданна передача (передає момент руху на провідну вісь), диференціал (розподіл моменту між колесами провідної осі). А ще є коробка передач (ви маєте бути в курсі) і роздавальна коробка (її ще називають «роздатка»), що служить для розподілу крутного моменту на осі автомобіля.

А тепер про те, за що вам «дякую» не скажуть. Уяви, що ти застряг у лісі, твій автомобіль забуксував, а виїхати ти не можеш:

– не варто буксувати «до останнього» – ризикуєш “закопатися” ще глибше, що значно ускладнить ситуацію. Заспокойся, видихни, а потім або виклич буксир, або зателефонуй друзям із проханням допомогти;
– не викручуй кермо (якщо ти не дріфтер);
– не примушуй мотор довго працювати надарма;
– стеж за рівнем оливи в автомобілі і май із собою «запаску» (додаткову каністру оливи, бажано – того ж виробника, що у тебе залите або ж схожого на нього за в’язкістю).

Ось ти вже трохи більше знаєш про свій автомобіль. Можеш обрати ідеальну автівку, розібратися з тим, що відбувається під кришкою капота, возиш із собою каністру високоякісної оливи в багажнику, а «карета допомоги залізним коням» стоїть на швидкому наборі. Це вже немало! Тепер пропонуємо психологічно налаштуватися на успіх на дорогах мегаполіса й відкинути всі страхи завдяки теорії Франкла.

Як почуватись впевнено за кермом?

 

Через стадію водія-новичка приходять усі. Серед нас, на жаль, не так багато геніїв, які після іспиту одразу спокійно сідають за кермо. Перші тижні або навіть місяці можуть бути не дуже приємними, але досвід тут вирішує все. Директорка школи Easy Drive Аня Кушнарьова має декілька порад, які допоможуть почуватися впевненіше і спокійніше за кермом у перший час.

Одягайте зручний одяг і взуття

Порада стосується не лише дівчат – «змінка» в машині допоможе всім водіям-початківцям. 

Плануйте маршрути 

Google Maps – ваш найкращий друг та товарищ. Прокладіть маршрут від пункту А в пункт Б. Далі «пройдіться», щоб зрозуміти, в якому ряді треба буде їхати або на яку вулицю повернути. GPS-навігатор також не буде зайвим, навіть, якщо ви знаєте місто краще за таксистів. 

Продумайте план «Б»

Навіть дуже відповідальні водії можуть потрапити в халепу. На цей випадок завжди тримайте при собі аптечку (і вмійте користуватися тим, що в ній), а також майте під рукою номер телефону евакуатора.

Зосередитися на дорозі 

Одна із головних помилок новачка – боятися дороги і забувати навіть те, що знав раніше. Підігнати сидіння під себе, пристебнутися, перевірити, що позаду/спереду машини не йдуть пішоходи – ось те, що недосвічені водії можуть забути. На перший час варто позбутися відволікань: не підвозити надто балакучих друзів, не вмикати музику або аудіокнижки і в жодному разі не брати до рук телефон. Ну і пам’ятайте: обмеження швидкости придумані не просто так. 60 кілометрів на годину – це часом навіть багато для водія-початківця .

А ще Анна переконана: максимальної впевнености за кермом додасть інформація. Багато відбірної і корисної інформації. «Для мене важливо, щоб автошколи випускали відповідальних водіїв. Зі свого боку ми робимо для цього все можливе – прагнемо, щоб студенти не просто зазубрювали правила, а розуміли їх. У будь-якому з курсів учні отримують двадцять практичних занять по півтори години. Ми проводимо додаткові лекції для майбутніх водіїв та завжди шукаємо однодумців. Колаборація з Liqui Moly Ukraine для нас дуже логічна та потрібна. Бренд зі свого боку теж говорить про відповідальність водіїв, але вже щодо правильного ставлення до свого авто», – додає вона. 

Лекції Liqui Moly Ukraine та Easy Drive проходитимуть регулярно. Слідкуй за оновленнями на сайті автошколи, аби не пропустити! 

Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine
Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine
01/6
Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine

Звісно, до стрітрейсера ще потрібно чимало, але перші кроки ти вже зробив. Тепер підсумуємо. Для того щоб вільно почуватися за кермом, тобі потрібно пройти декілька важливих пунктів. По-перше, знайти школу, яка дасть знання, що допоможуть не тільки в теорії, а й на практиці. По-друге, все ж таки вивчити всі правила дорожнього руху. По-третє, подолати свій страх. Виконав усі пункти?  Вітаємо, ти готовий підкоряти дороги!

Анна Кушнарьова, директорка автошколы Easy Drive
Анна Кушнарьова, директорка автошколы Easy Drive
Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine
Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine
01/5
Анна Кушнарьова, директорка автошколы Easy Drive
Ігор Білоус, технічний координатор Liqui Moly Ukraine
#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: