Спецпроєкти

Пропозиція стосовно догляду за пацієнтами, що перенесли тяжку форму захворювання COVID-19 

Разом проти коронавірусу: збираємо 1 000 000 грн на захисні костюми для лікарів. Твій внесок важливий!

Щоб знизити поширення інфекційних захворювань та зменшити навантаження на місцеві лікарні невідкладної допомоги, районні клініки та служби швидкої медичної допомоги, необхідно вжити заходів щодо безпеки медичного персоналу.

Втручання 

  1. Початкова фаза: персонал спеціальних закладів з надання медичної допомоги, який пройшов навчання зі збору аналізів, тестує всіх резидентів і працівників, які мають симптоми захворювання. 
  2. Відстрочена фаза: оскільки випадки захворювання можуть виникнути після тестування, навчання персоналу інфекційному контролю, надання протоколів і витратних матеріалів мають здійснюватися в міру необхідности. 
  3. Фаза сплеску: у разі спалаху захворювання спеціальна команда проводитиме подальше тестування і надаватиме невідкладну, серйознішу медичну допомогу за необхідности. 

Порядок дій на початковій фазі 

1. Система охорони здоров’я/лікарня/окружний департамент громадської охорони здоров’я/Міністерство охорони здоров’я повідомлять про план проведення загального тестування резидентів та співробітників медичного закладу. 

2. Спеціальний заклад для надання медичної допомоги забезпечує таке: 

  • Інформацію про кількість резидентів і персоналу, які мають симптоми захворювання і потребують обстеження.  
  • Ім’я та контактну інформацію фізичної особи в медичному закладі, яка буде основною контактною особою протягом дня тестування.
  • Інформацію про наявність матеріалів, необхідних для обстеження. Якщо матеріалів немає, спеціальна команда привезе експрес-тести для діагностики COVID-19, тампони для збору носоглоткового мазка, пакети для біологічно небезпечних матеріалів, ЗІЗ, етикетки. 

3. Система охорони здоров’я/лікарня повинна працювати зі спеціальним закладом для надання медичної допомоги, щоб визначити дати й час навчання, доставки необхідних матеріалів і надання необхідної додаткової допомоги. Система охорони здоров’я/лікарня повинні координувати свої дії зі спеціальним закладом для надання медичної допомоги, щоб встановити графік/час прийому для тестування персоналу, який має симптоми захворювання. Спеціальний заклад для надання медичної допомоги має визначити приміщення для проведення тестування. 

4. Визначання робочого процесу тестування, який найкраще підходить місцевій спільноті (наприклад, замовлення, кур’єр, результат). 

5. Спеціальна команда прибуває у спеціальний заклад для надання медичної допомоги у визначену дату/час із необхідними матеріалами, ЗІЗ, етикетками. Медсестра спеціальної команди навчає призначений персонал медичного закладу брати носоглотковий мазок і допомагає проводити тестування резидентів та персоналу, який має симптоми. Зразки спеціальна команда відносить у первинну лабораторію, щоб пришвидшити обробку. 

6. Результати повідомляють місцевим органам громадської охорони здоров’я, спеціальним закладам для надання медичної допомоги і пацієнтам. 

Етапи процесу відстроченої фази (основну увагу приділяють профілактиці, стримуванню і клінічній допомозі) 

План щодо навчання 

1. Навчання всього медичного персоналу: 

  • Основні заходи інфекційного контролю 
  • Типи засобів індивідуального захисту (далі ЗІЗ) для COVID-19 
  • Належне використання ЗІЗ  
  • Симптоми захворювання 

2. Заходи інфекційного контролю на рівні адміністрації: 

  • Спостереження та оцінка на місцях: 
    • Оцінка попередніх практик у закладі та забезпечення зворотного зв’язку (зауваження та пропозиції)  
    • Планування та забезпечення ізоляції потенційно інфікованих та підтверджених інфікованих пацієнтів  
    • Планування майбутніх візитів (регулярних та за необхідности) 
    • Моніторинг загальноінституційних заходів інфекційного контролю та зворотній зв’язок 
    • Провести навчання вибраної групи медичних працівників з відділів сестринського догляду (денна/нічна зміни) із забирання проби (мазка) з носоглотки 

2. Медичний персонал (лікар, головна медсестра, фельдшер, медичні брати/сестри, санітарки): 

  • Протоколи посиленого спостереження за пацієнтами із симптомами 
  • Протоколи узгодженого трансферу пацієнтів (між відділами)

Підтримка персоналу 

  • Тестування на симптоми персоналу відділу 
  • Допомога у відстеженні ланцюжка контактів працівників відділу, за наявности симптомів 
  • ЗІЗ для персоналу, який збирає проби/мазки  
  • Призначення клінічного персоналу для пов’язаних конфіденційних проблем зі здоров’ям

Клінічні протоколи та ведення пацієнта 

  • Впровадження протоколів клінічного ведення пацієнта: 
    • Посилене планове спостереження пацієнта (життєві показники, клінічні оцінки) 
    • Наявність одиниць для ескалації медичної допомоги (доступ до крапельниць та препаратів) 
    • Лікар-практик за вимогою 
  • План розширених заходів у разі ідентифікації позитивних пацієнтів: 
    • Залучення спеціалістів з тестування та оцінки 
    • Переведення управління в режим надзвичайних ситуацій 
    • Запровадження критеріїв тестування SARS-CoV-2 (COVID-19) 
    • Ведення переліку витратних матеріалів та послуг, щоб за можливости все необхідне було в наявності 
    • Клінічне ведення пацієнтів за допомогою телемедицини  

Необхідні ресурси 

Ресурси   Коментарі  
Фахівці з інфекційного контролю   Потрібні для здійснення інфекційного контролю 
ЗІЗ  Потрібен перелік працівниківякі відповідатимуть за збір проб для тестування, а також за інвентаризацію ЗІЗ  
Клінічний персонал: інструктори для лікарів та медичних сестер   Знайомство медичного персоналу з протоколами; рекомендації щодо інфекційного контролю; навчання техніці забору проб з носоглотки 
Адміністрація   Координація та узгодження дій 
Клінічна група   Розглянути можливість залучення волонтерів 
ІТ   Листування  

Порядок дій на фазі сплеску 

1. Система охорони здоров’я/лікарня/окружний департамент громадської охорони здоров’я/Міністерство охорони здоров’я повідомляє про спалах хвороби та необхідність підтримки спеціальних груп для широкої оцінки та тестування. 

2. Спеціальний заклад для надання медичної допомоги забезпечує: 

  • Інформацію про кількість резидентів і персонал, які мають симптоми захворювання і потребують обстеження. 
  • Ім’я та контактну інформацію фізичної особи в медичному закладі, яка буде основною контактною особою протягом дня 
  • Інформацію про наявність витратних матеріалів, необхідних для тестування, а якщо витратних матеріалів немає, то  спеціальна команда має привезти експрестести для діагностики COVID-19, тампони для збору носоглоткового мазку, пакети для біологічно небезпечних матеріалів, ЗІЗ, етикетки. 

3. Спеціальна команда (лікарі та медсестри – чисельність команди залежить від потенційної кількости людей, які потребують обстеження) прибуває до медичного закладу із ЗІЗ та етикетками, працює з визначеним координатором, проводить тестування людей. 

4. Спеціальна команда буде співпрацювати з головою сестринського відділу медичного закладу або з іншим визначеним персоналом для надання допомоги в зборі аналізів. 

5. Зразки спеціальна команда забирає в первинну лабораторію, щоб пришвидшити обробку. 

6. Лікар спеціальної команди проводить оцінку та надає першу медичну допомогу, співпрацює з робітниками екстреної медичної допомоги для транспортування за необхідности.  

7. Повідомлення про результати отримує місцева громадська установа з охорони здоров’я, медичного закладу, пацієнта та лікарні для пацієнтів, які потребують невідкладної допомоги. 

Необхідні ресурси 

Ресурс  Коментар 
Фахівці з інфекційного контролю  Будуть необхідні для інфекційного контролю 
ЗІЗ (засоби індивідуального захисту)  Якщо спеціальні заклади для надання медичної допомоги не матимуть відповідних ЗІЗ для тестування, спеціальна команда повинна прибути з необхідним обладнанням. 
Медична група: лікарі, медсестри  Оцінка спеціальної командинадання першої медичної допомогидопомога в догляді за хворими пацієнтами в разі низького кадрового забезпечення спеціальних закладів з надання медичної допомоги. Можна залучити волонтерів. 
Контактний центр  Реєстрація пацієнтів для маркування зразків і відстеження. 
Адміністрація  Координація зусиль різних центрів з догляду за пацієнтами, які перенесли тяжку форму захворювання, відділів невідкладної допомоги, лабораторії, охорони здоров’я. 
Працівник з питань інформації  Інформування громадськости, пацієнтів та сімей. 
Екстрена медична допомога  Координація транспортування пацієнтів за необхідности. 

 

Переклад: Яна Лаухіна
Джерело: UW Medicine COVID-19

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь