«Факап з рекламою»: як Opti зробили сексистський ролик і вижили
Реклама, яка чіпляє, та вдала реклама – не завжди тотожні речі. Бурхливу реакцію викликає і провокативна нетолерантна реклама, від якої бренди стараються триматися подалі.
Минулого року розгорівся скандал навколо сексистської реклами пельменів. Фрази «Тільки не на обличчя – ці слова можна забути, коли насолоджуєшся фірмовими пельменями» та «Б’є – значить, любить?» з відповідними ілюстраціями змусили писати обурливі коментарі навіть фанатів П.Пельмені. Врешті-решт у компанії виправдалися тим, що насправді хотіли привернути увагу до проблеми сексизму, тож опублікували ролик, у якому про це йдеться. Та користувачі помітили невідповідності між попередніми світлинами та роликом, припустивши, що відеовиправдання робили нашвидкуруч вже після скандалу.
На жаль, у суспільстві досі знаходиться місце дискримінаційній рекламі. На щастя, є бренди, які розуміють власні помилки, публічно визнають їх та вибачаються.
Розповідаємо про факап зі щасливим фіналом на прикладі кейса Opti.
У межах рекламної кампанії команда Opti планувала зняти кілька гумористичних роликів тривалістю 6-15 секунд. Уже після першого, опублікованого в соцмережах, компанію звинуватили у фетшеймінгу. Користувачі писали, що професіонали не зробили б ролик з таким посилом – і це були найввічливіші коментарі.
Що зробила команда? Видалила відео з усіх майданчиків та написала докладний пост із вибаченнями. Уже за тиждень у мережах опублікували новий ролик – з тим самим сценарієм, акторами та декораціями, просто помінявши головних героїв ролями. І підписали «Ми все виправили, так краще?»
Ролик можна подивитися тут:
Визнання помилок та вибачення спрацювали. І залучили нову авдиторію: якщо до цього рекламні ролики Opti набирали не більше 1500-2000 переглядів з рекламою, ролик-відповідь усього за один день подивилися 70 тисяч разів. І це без реклами!
Завдяки репостам та сторіз у блогерів ролик незабаром отримав близько 100 тисяч переглядів. Крім того, на різних майданчиках реклама отримала понад 1500 коментарів.
Коментарі команди
PR-директор Opti Артур Маліновський:
Ми перетворили локальну ідею на національний кейс. Важливо підкреслити, що ми ще збираємо аналітику, дивимося на реакцію людей. Підписок більше, ніж відписок – це теж результат, адже ми очікували на масовий анфоловінг. І вже можна сказати, що ця рекламна кампанія перевищила наші очікування. Ну а ми цьому дуже раді.
Head of Marketing Opti Олександр Машинцев:
Страху не було абсолютно. Ми зробили все органічно та спокійно. Я поважаю колег та максимально довіряю їхньому професіоналізму. У цьому кейсі ми працювали командно, і все вдалося. Хоча, якщо говорити чесно, з дедлайнами ми прогоріли, бо відео мали вийти трошки раніше. Та після його випуску і бурхливого обговорення онлайн на нас посипалося багато пропозицій. Досі надсилають ідеї – і до речі, незабаром ви побачите новий великий проєкт!