Добро, що змінить світ. Як благодійність в Україні стає доступною кожному?
«Українська Біржа Благодійності» вже дев’ять років адресно допомагає людям і реалізує різні благодійні проєкти. Нещодавно фонд запустив інноваційну платформу dobro.ua. Розповідаємо про її сутність і як вона змінить підхід до благодійності в Україні.
Що це за платформа?
dobro.ua – місце, де зібрано сотні благодійних проектів від 120 перевірених організацій (щоби не сумніватися, чи є певний фонд прозорим).
На сайті можна відслідковувати хід збору коштів на проекти у різних сферах життя: від медицини до підтримки ініціатив місцевих громад. Подивитися, скільки коштів зібрано зараз, можна в будь-який час доби.
Команда зробила все, аби платформа відповідала всім вимогам користувачів – була простою, зручною та сучасною. А ще – щоби вона давала можливість допомагати моментально, при цьому не переживаючи, що твої кошти не потраплять до адресата.
Особливості платформи
Особистий кабінет
Можливість зареєструватися на сайті існувала і раніше, і це зробили понад 50 тисяч користувачів. Наступним кроком було створення особистого кабінету як окремого розділу для максимальної зручності сервісу.
Що дозволяє отримати особистий кабінет:
- доступ до статистичної інформації особистих внесків
- історію оплат
- деталі підтриманих проєктів та хід їх реалізації
- фінансові документи
- персоналізовані нагадування та листи зі звітами
«У нас багато анонімних та зареєстрованих донорів, які можуть швидко зібрати проєкт одразу після публікації, – каже Ірина Гуцал. – Ми бачимо їхні неймовірні вчинки, але не знаємо, хто ці люди. Наприклад, є донор Георгий Георгий – за три роки він пожертвував понад два з половиною мільйони гривень і закрив понад півтори сотні проєктів — операції, ліки, їжа, обладнання в лікарні тощо. Ми просто зобов’язані звітувати таким людям про кожне життя, яке вони рятують, про кожну долю, яка змінюється завдяки їхній участі. Особистий кабінет автоматично збиратиме цю всю інформацію».
Кампанії
Останніми роками набув популярності благодійний день народження: іменинники просять привітати їх, підтримавши соціальний проєкт. За 4 роки завдяки таким проханням вдалося зібрати на благодійність 6 887 264 грн.
Наприклад, на свій день народження засновниця київського фестивалю «Кураж» Альона Гудкова попросила подарувати їй ліфт для людей з інвалідністю і зібрала на нього мільйон гривен.
Заступниця міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Світлана Панаіотіді вже четвертий рік поспіль на свій день народження збирає сотні тисяч гривень. Вона врятувала дівчинку з хворим серцем, допомогла придбати медичне обладнання в лікарні та оплатила пів року роботи творчої майстерні для людей з інвалідністю.
Якщо ви теж хочете створити свою кампанію, та не знали, як це робити – зробіть це на на dobro.ua за допомогою особистого кабінету. Приводом може стати не тільки день народження, а й будь-яке інше свято – ви врятуєте комусь життя, і це день стане для вас ще більш особливим.
Заходи
Задля збору коштів на благодійнсть часто проводяться концерти, лекції, тренінги та змагання. Засновниця піар-агенства Gres Todorchuk PR Ярослава Гресь підтримує фонд допомоги онкохворим дітям «Запорука», що будує центр «Дача» – присвячує їм дні народження та влаштовує розіграші подарунків на їхню користь. Також вона разом з Олександром Тодорчуком організувала тренінг, де ділилася досвідом піару та комунікацій. Його відвідали майже 200 людей, і на будівництво «Дачі» вдалося зібрати 100 тисяч гривень.
Наступним кроком на новому сайті dobro.uа запуститься спеціальний розділ, на якому власний захід тепер може влаштувати будь-хто бажаючий. Майте на увазі, якщо давно плекаєте мрію організувати благодійну акцію.
«Ми завжди радо допоможемо порадами з вибором актуального проєкту допомоги та відзвітуємо за зібрані кошти, – каже Ірина Гуцал. – Ми створили ефективний інструмент для тих, хто хоче допомагати іншим і кому бракує інформації та довіри до прохань про допомогу від незнайомців. Наша мета – розвивати культуру масової благодійності в Україні, впроваджувати світові стандарти прозорої та підзвітної благодійності, навчити людей відстежувати, на що витрачаються їхні благодійні кошти».