Cпецпроекти

Даша Шаповалова запустила перший онлайн-магазин цифрового одягу. Навіщо і як він працює?


Зараз ми купуємо більше одягу, ніж будь-коли, і так само легко від нього позбуваємося. Не тому, що він втрачає свою форму і рветься, – частіше речі нам просто набридають або ж просто виходять з моди.

Щороку модна індустрія виробляє понад 100 мільярдів предметів одягу по всьому світу, три з п’яти яких опиняються на сміттєзвалищах одразу за кілька місяців після покупки.

Соціальні мережі підсилюють наше бажання купувати більше одягу, щоби викладати фото з різними луками. Приблизно десята частина покупців зізнається – вони оновлюють гардероб тільки для контенту в соцмережах. 

Швидка мода негативно впливає на екологію – вона забруднює планету, збільшує споживання води і викидів CO2. Щороку тільки на британських звалищах осідає 300 тонн одягу. Якщо брати локальніші приклади – тільки до київського благодійного магазину «Ласка» щомісяця віддають від 9 до 13 тонн непотрібних речей.

Який вихід?

Про усвідомлене споживання – відмову від хаотичної купівлі нового одягу, подовження використання того, який вже є, – говорять постійно, та проблема все одно залишається. Вирішити її швидко та привчити мільйони та мільярди людей до звички споживати усвідомлено навряд чи вдасться. Зараз потрібно розробляти нові рішення, які допоможуть купувати менше непотрібного одягу.

Українська журналістка, засновниця та креативна директорка міжнародного тижня моди Mercedes-Benz Kiev Fashion Days Дарія Шаповалова запустила першу у світі міжнародну платформу Dress-X, де продається  цифровий одяг.

На платформі можна обрати як оцифрований одяг традиційних дизайнерів, так і одяг 3D-дизайнерів і зібрати собі цілком або частково діджитал-лук.

Команда Dress-X пропонує одяг для створення контенту в соцмережах, щоби можна було зробити класні фотографії в новому вбранні, не купуючи справжній одяг.

Цифрові речі цілком виключають відходи, вуглецевий слід та хімікати під час виробництва, на вигляд – ефектніші та не захаращують і без того забиту шафу.

«Ми віримо, що кількість виробленого сьогодні одягу набагато перевищує потреби людства. Ми поділяємо красу і залученість, яку створює фізична мода, але вважаємо, що є способи виробляти менше, виробляти етичніше, а іноді замінити виробництво деякої частини одягу її діджиталізацією», – розповідає Даша.

«Що це дасть користувачам? Можливість одягати речі для контенту, “приміряти” одяг, який ви навряд би одягнули в житті, адже його ціна у фізичному світі зазвичай набагато дорожча від тієї, що у віртуальному. Загалом ми абсолютно впевнені, що частина одягу точно може існувати тільки в цифровій її версії. Однак це з майбутнього. Хоча, як ми знаємо, “воно ж уже настало – просто ще нерівномірно розподілене”», – додає засновниця Dress-X.

У майбутньому практично кожна реальна річ матиме додатковий віртуальний шар, кажуть тренд-хантери.

View this post on Instagram

Subscribe to @dressxcom to be among the first to wear our digital clothes. This dress is from next @paskalclothes collection, not produced yet – but available to be dressed digitally. As of now dress-x.com is launched in beta but you all can apply for the password to check it. Let’s build the future of fashion together! Don’t shop less, shop digital clothes! #love #dressxcom #digitalfashion Простите, что не успеваю отвечать на все комментарии по поводу нашего нового онлайн продукта @dressxcom. Сейчас сайт доступен в бета версии, и каждый может оставить нам имейл, а мы пришлём код доступа. Там вы найдёте много цифровых вещей, которые можно уже сейчас надеть на себя (смотрите мой предыдущий пост). Dress-X – это первая платформа, которая объединяет традиционных дизайнеров, чьи вещи мы оцифровываем, и одежду 3D дизайнеров. Дальше – больше! Фантастическое платье @paskalclothes by @dressxcom

A post shared by Daria Shapovalova (@moredaria) on

1% доходів від продажів платформа віддаватиме організації No More Plastic foundation, яка бореться проти забруднення планети пластиком і займається розробкою інноваційних альтернатив використання одноразових пластикових виробів.

Як працює магазин?

Спершу покупець вибирає вподобане вбрання (набір речей постійно поповнюється) на сайті і оплачує його. Потім надсилає на сайт свою фотографію з хорошим світлом та в обтислому одязі, де річ приміряють на світлину покупця і повернуть фото з новим луком.

На сайті можна знайти одяг таких брендів і дизайнерів, як Ophelica, Nina Doll та інших, які створили свої перші цифрові колекції одягу. У клієнтів є унікальна можливість стати першими у світі власниками 3D-речей.

Ціна цифрового одягу – від 30 до 60 доларів.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: