Cпецпроекти

10 мітів про догляд за автівкою: що може нашкодити вашій машині


Як тим, хто нещодавно придбав автівку, так і досвідченим автомобілістам варто пам’ятати, що за своїм авто необхідно ретельно доглядати. Це стосується не тільки зовнішнього вигляду машини. Важливу роль у догляді за автомобілем грає його внутрішня гігієна. Насамперед – підбір і вчасна заміна оливи, необхідної для правильної роботи двигуна, а також захисту механічних деталей від зносу і корозії. bit.ua разом з переможцями в рейтингу «Українська народна премія» в номінації «Моторна олива 2020 року» компанією LIQUI MOLY Україна вирішили спростувати найпоширеніші міти, які існують в автоіндустрії, а також розповісти вам про найголовніші чинники в догляді за автівкою. 

 

МІТ: Не можна промивати двигун перед заміною оливи.

Реальність: гігієна важлива. Навіть найякісніша олива зношується та втрачає свої мийні властивості наприкінці терміну експлуатації. Як результат – у двигуні накопичуються бруд та осади, і витрачати свій ресурс на боротьбу з ними доведеться вже новій оливі.

Промивка оливної системи двигуна перед заміною відпрацьованої оливи на свіжу  допомагає старій оливі «прибрати за собою». Особливо це важливо, якщо автомобіль експлуатувався в непростих умовах: затори, спека, перепади температур, часті зупинки і розгони, робота в таксі або доставці, перевантаження, перегріви.

Промивка здатна відмити деталі двигуна від забруднень, розчинити шлак і відкладення та вивести їх з мотора при заміні. 

Саме тому промивки перед заміною старої оливи – ознака турботи про автівку. 

 

МІТ: Присадки – зайва витрата грошей.

Реальність: погані дороги, тривалі зимові періоди, смог, низька якість палива напряму впливають на справність двигуна. Звісно, присадки не зможуть повернути до життя вже зламану автівку, але вони цілком ефективні на початкових етапах проблеми. Тільки для початку потрібно розуміти причину проблеми, її локалізацію, а вже потім шукати рішення і підбирати потрібну присадку. 

Радимо не займатися «самолікуванням» та «народною медициною», а одразу звертатися до спеціалістів.

МІТ: Уся та олива з однієї бочки, тож навіщо платити більше?

Реальність: існує думка, що оливи відрізняються лише за упаковкою, а характеристики в усіх однакові. Насправді ж оливи, вироблені на різних заводах, у різних регіонах, різними компаніями, можуть мати дуже схожий зовнішній вигляд і подібні характеристики на папері. Однак насправді різниця між ними – в надійності, стабільності характеристик і запасі властивостей. 

Якщо гнатися лише за низькою ціною, то можна отримати оливу, яка не здатна витримати навіть звичайні умови експлуатації, вже не кажучи про автівки жителів міст-мільйонників, які щодня стоять у величезних заторах. Оливи від відомих європейських брендів, таких як LIQUI MOLY, відповідають запитам найвибагливіших європейських автовласників і перевищують вимоги автовиробників. Сьогодні моторна олива є невід’ємною частиною автівки, рідкою запчастиною, тому підбирати її необхідно якомога ретельніше та під конкретний двигун.

 

МІТ: Молібден не можна використовувати в сучасному двигуні, тому що заб’є масляний фільтр.

Реальність: як показали численні випробування, моторна олива з дисульфідом молібдену MoS2 чудово працює у двигунах будь-якого типу. Незалежно від того, нові вони чи старі, бензинові, дизельні чи газові, з турбонаддувом чи каталізатором або без них.

Щодо масляного фільтру, частинки MoS2 мають розмір приблизно 0,2-0,3 мікрона і насправді ніяк не можуть заблокувати масляний фільтр, маслоканали або компоненти газорозподілу, оскільки отвори, наприклад, у найтонших фільтрувальних елементах більші в 50-100 разів. А діаметри маслоканалів більші в тисячі разів.

Окрім цього, дисульфід молібдену, який залишився на поверхні деталей двигуна після заміни оливи, легко змивається будь-яким розчинником, навіть бензином. Тому подальша обробка поверхонь проводиться як зазвичай. 

Ну і темно-сірий колір та непрозорість оливи з MoS2 ніяк не впливають на роботу мотора й будь-яких його систем. До того ж у звичайних автомобільних моторах немає вузлів, які контролюють колір або прозорість оливи.

МІТ: Заливай лише той бренд оливи, який рекомендує виробник твого авто.

Реальність: насправді, рекомендуючи той чи той сорт оливи для конкретної моделі двигуна, всі автовиробники спираються на набір стандартних параметрів:

– в’язкість SAE;

– вимоги класифікацій API, ACEA, ILSAC, JASO тощо;

– внутрішні стандарти, які називаються допусками.

Цими даними і потрібно керуватися, вибираючи правильну оливу для двигуна.

Деякі автовиробники можуть вказувати в інструкції до автомобіля або в сервісній книжці конкретний бренд оливи, а іноді й конкретний сорт оливи. Часом логотип або назву  бренду можна знайти і під капотом автомобіля: на наклейках або кришці заливної горловини. Однак такі згадки не стосуються технічних характеристик оливи і є нічим іншим, як рекламою конкретного бренду.

До речі,  найчастіше під капотом можна знайти рекламну наліпку одного виробника олив, а на заводі в цей двигун заливають оливу іншої компанії. Тому радимо довіряти підбір моторної оливи спеціалістам, які точно знають, що необхідно вашому транспорту.

 

МІТ: Заливай оригінальну оливу, яку виробляють автомобільні бренди.

Реальність: виробники автомобілів не займаються створенням паливно-мастильних матеріалів для своїх авто, і це загальносвітова практика. Адже витрати на будівництво та утримання  таких виробництв просто величезні. Тому автовиробники укладають договори на виробництво оливи у своїй фірмовій упаковці з різними компаніями. Вибирають тих, хто запропонує найвигіднішу ціну, найкращу логістику і підтримку. Подробиці таких угод практично ніколи не розголошуються, тому дізнатися, яка компанія виробила оливу в оригінальній упаковці, неможливо. Виробники таких «фірмових» олив доволі часто змінюються, але є одна річ, яка їх усіх об’єднує, – серйозне ставлення до якости, наявність заводів у різних частинах світу і хороші логістичні можливості. 

Для поставки фірмових олив у сервісні центри автовиробника на різних континентах можуть використовуватися різні заводи, що належать різним компаніям. Тому в каністрі з логотипом автовиробника «ХХХ» в Америці, Азії та Європі буде залита олива від різних виробників.

Саме тому про унікальну брендову оливу не йдеться. І якщо ви хочете бути на 100% впевненими в якості, краще підбирати оливу в перевірених часом брендів на кшталт LIQUI MOLY

 

МІТ: Хочеш їздити більше, ніж регламентовано – просто заливай хорошу моторну оливу.

Реальність: якою «крутою» не була б моторна олива, в жодному разі не можна перевищувати рекомендований пробіг! Регламент обслуговування автомобіля і вимоги до мастильних матеріалів висувають автовиробники. Ці дані потрібно шукати в інструкції до автомобіля або в сервісній книжці. Зазвичай автозавод вказує максимально допустимі інтервали зміни оливи.

Якщо машина використовується у важких умовах (затори, короткі поїздки, перепади температур, спека, холод, високі швидкості і навантаження), то ці інтервали необхідно скорочувати іноді вдвічі, але не збільшувати.

Звісно, якщо ви обізнаний водій і добре розбираєтеся в оливах, стандартах і допусках, то зможете забезпечити догляд найвищого рівня. Утім, навіть з найкращою оливою не можна перевищувати рекомендованих пробігів.

Дослухаючись до простих правил заміни оливи, ви забезпечите кращий захист автівці та  довгострокову надійність.

МІТ: Після пробігу 100 тис. км потрібно переходити на густішу оливу, а після пробігу 200 тис. км потрібно лити тільки напівсинтетику.

Реальність: деякі сьогоднішні міти дійшли  до нас з далеких  70–80-х років, коли загальна надійність двигунів та їхніх деталей була доволі низька і, звичайно, вже до 100 тис. км пробігу двигун був уже помітно зношений. У ті часи збільшені зазори в циліндро-поршневій групі можна було частково компенсувати моторною оливою з вищою в’язкістю і таким чином протягнути якийсь період до капітального ремонту двигуна. Проте тепер завдяки прогресу в конструюванні моторів і розробці мастильних матеріалів, у сучасних двигунах значно знизилося зношення ЦПГ. 

Дуже часто сучасні двигуни з пробігом 300–400 тис. км продовжують без шкоди використовувати оливу з «оригінальною» в’язкістю, проте переходити на оливу з в’язкістю вищою, ніж рекомендував автовиробник, варто тільки після глибокої і ретельної оцінки стану двигуна. Якщо діагностика показала, що зазори в ЦПГ вийшли за заводські допуски і компресія нижче норми, то перехід на в’язкішу оливу може трохи поліпшити ситуацію та на якийсь нетривалий час допоможе двигуну працювати, але точно не поверне колишню молодість і жвавість.

Щодо необхідности переходити на напівсинтетику після 100, 150 або 200 тис. км: якщо стан двигуна в нормі, немає зайвих стукотів, шумів, вібрацій, мотор нормально розвиває потужність і споживає штатну кількість палива – залишайтеся на оливі, рекомендованій у документації.

 

МІТ: Оливу потрібно міняти кожні 15 000 км.

Реальність: регламент обслуговування автомобіля і вимоги до мастильних матеріалів висуває виробник автомобіля. Ці дані потрібно шукати в інструкції до автомобіля або в сервісній книжці.

Тобто звичайний алгоритм дії користувача доволі простий: читаємо документацію до машини або запитуємо інформацію в офіційного дилера, вибираємо оливу згідно з вимогами і міняємо не рідше, ніж вказав автовиробник.  

Зазвичай автозавод вказує максимально допустимі інтервали заміни оливи. Насправді ж умови експлуатації наших автівок далекі від найкращих. Постійні затори, перепади температур, високі швидкості та навантаження негативно впливають на загальний стан і справність автівки.

Тому інтервали заміни оливи варто скорочувати іноді вдвічі і не чекати позначки 15 000 км.

 

МІТ: Якщо через 1000 км олива почорніла – це означає, що вона неякісна!

Реальність: колір оливи не є показником її якостіякости. Якщо через 1000 км ви помітили, що вона змінила колір, спершу варто звернути увагу на чистоту двигуна, оскільки саме брудний двигун є ознакою такої різкої зміни кольору нової оливи.

01/6

Отже, ми спростували десять найпопулярніших мітів про догляд за авто, які ви могли чути від родичів, друзів чи знайомих. Насправді ж їх набагато більше. І важливо пам’ятати, що, по-перше, довіряти варто тільки професіоналам. А по-друге, необхідно використовувати лише якісні засоби для догляду за автівкою. Адже легше попередити проблему, ніж потім виправляти її.

 
ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Тест. Яка твоя суперсила?

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: