Cпецпроекти

Лейбли, шоукейси, заробіток та юридичні питання: в Україні провели величезне дослідження музичної індустрії


В Україні вперше ґрунтовно дослідили музичний ринок. У проєкті проаналізували основні сфери української музики та зібрали цифри та дані.

Дослідження провела агенція музичного консалтингу Soundbuzz за грантової підтримки Українського культурного фонду.

Що за дослідження?

Команда проаналізувала основних гравців музичного ринку, їхні взаємозв’язки, а також – експортний потенціал української музики. У кожному з розділів наприкінці подані рекомендації для виявленої проблематики. Дослідження складається із семи розділів:

  • Екосистема музичної індустрії України
  • Автори та виконавці
  • Музичний продакшн
  • Музичний менеджмент
  • Концертна індустрія
  • Музичні лейбли, видавництво і дистрибуція
  • Експортний потенціал музичної індустрії.

Для цього провели понад 25 глибинних інтерв’ю з представниками ринку та опитали понад 600 респондентів у найбільших містах України. Також у роботі описані окремі кейси відомих музикантів та проєктів, як-от фестивалю електронної музики Strichka чи реперки аlyona аlyona.

5 найцікавіших фактів

Факт 1. Українська музична індустрія – переважно чоловіча галузь

Жінок в індустрії лише 29,3%, однак ситуація в Україні краща, ніж, наприклад, у Великобританії (19,69% жінок) чи США (21,7%). В Україні ⅔ виконавців – чоловіки, половина артистів мають вік до 35 років, а більшість працює у столиці.

Факт 2. Українські артисти мало обізнані в юридичних аспектах своєї діяльності та здебільшого працюють на довірі

69,3% авторів/виконавців пісень в Україні не є юридично оформленими, тобто працюють в тіні і не платять податки. 74,7% респондентів не укладають договори з будь-якими учасниками музичного ринку. У цьому полягає один з головних парадоксів індустрії – масова робота «на довірі», попри відсутність довіри одне до одного. І такий формат «співпраці» притаманний всім учасникам ринку.

Факт 3. 69,6% артистів заробляють переважно концертами

У часи пандемії основна частина артистів залишилася без доходу. За результатами опитування, 94% представників концертної індустрії України засвідчили катастрофічне (якщо порівняти з їхніми річними доходами) падіння прибутку протягом перших чотирьох місяців карантину. Більше чверті респондентів недоотримали понад пів мільйона гривень прибутку. Крім фінансових втрат в індустрії, помітною стала проблема прихованого безробіття та тіньової зайнятости.

Факт 4. Українські артисти думають, що лейбли – це жахливо, але все одно хочуть з ними працювати

64% артистів оцінюють роботу лейблів як жахливу, проте 60% все ж хотіли б з ними співпрацювати. Така ситуація пов’язана з невідповідністю очікувань і знанням реальних функцій, які виконують лейбли. Сьогодні на українському ринку є три музичні компанії, що їх більшість опитаних вважають великими лейблами: Mamamusic, MOZGI Entertainment, Secret Service. І хоча всі вони займаються просуванням артистів, не всі є лейблами у звичному розумінні. Серед незалежних лейблів представники галузі виділяють Masterskaya – симбіоз лейблу, освітнього центру, студії та точки збору артистів, об’єднаних спільнотою.

Факт 5. Кількість українських виконавців на європейських шоукейсах зросла втричі (із 7 у 2018 році до 21 у 2019 році)

До пандемії українські артисти почали активно їздити на такі галузеві заходи. Цьому сприяло підвищення поінформованости завдяки першим успіхам українських артистів на таких заходах та проведення локальних шоукейс-фестивалів (Music Conference Ukraine, Kyiv Music Days та інші). Також вплинув безвізовий режим, що спростив підготовку до поїздок і самі поїздки. Сприяло й фінансування та менеджмент-підтримка з боку державних та приватних інституцій. Наразі цю місію виконують Український інститут та незалежна ініціатива Music Export Ukraine.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: