Інфлюенсери майбутнього. Як віртуальні моделі захоплюють Instagram і чому в них так багато прихильників
Однією з перших графічних інфлюенсерок нульових є Міку Хацуне – 16-річна віртуальна японська співачка, створена Crypton Future Media у 2007 році. Голос Міку – це синтез вокалу справжньої співачки з використанням програми Vocaloid, а зовнішність – результат роботи японського ілюстратора KEI Garou.
Пісні Хацуне посідали перші місця в японських чартах, вона давала живі концерти (завдяки проєкції моделі на напівпрозорий екран) і виконувала партію у виступі Японського Філармонійного оркестру. Віртуальна співачка не зникала з екранів ТБ, знімалася в рекламі, ставала персонажкою ігор, і її фанбаза лише зростала.
Зараз графічні інфлюенсери/-ки – явище вже звичне. Вони мають безліч підписників у соцмережах та навіть відбирають хліб у блогерів/-ок реальних: деякі провідні рекламодавці надають перевагу саме акаунтам 3D-моделей. Розповідаємо, як графічні інфлюенсери захоплюють соцмережі і до чого це може призвести.
Хто такі графічні інфлюенсери і як їх створюють?
Графічні/віртуальні блогери/-ки – це персонажі/-ки з власною історією та вигаданим життєвим бекграундом. Вони активно ведуть акаунти в соцмережах, співпрацюють з відомими брендами, а багато з них позиціонуються як модні інфлюенсери/-ки.
Віртуальні моделі, як і звичайні інстаграм-зірки, можуть навіть ворогувати між собою, викликаючи інтерес широкої громадськости, яка заглиблюється у віртуальну драму.
Над створенням кожної моделі працює ціла команда художників та аніматорів. Щоби моделі були схожі на реальних людей, використовуються технології захоплення руху. Цю ж технологію застосовують у створенні ігор.
Історія та поведінка віртуальних інфлюенсерів також докладно пропрацьована: персонаж/-ка повинна мати риси та особливості, які приваблюватимуть певну цільову авдиторію. Ідеальний/-а діджитал-інфлюенсерка наділена якостями, що ЦА сприймає як позитивні, не забуває про своїх прихильників/-ць і водночас має переваги, завдяки яким на неї хочеться рівнятися.
Одна з найпопулярніших нині віртуальних знаменитостей – Lil Miquela, створена учасниками лос-анджелеського стартапу Brud у 2016 році. Мікела – це образ дівчини з іспано-бразильським корінням, яка мешкає в Лос-Анджелесі та знімається в рекламі.
Зараз у профіля Мікели майже 3 мільйони підписників. Вона з’являлася на сторінках журналів Vogue та Wonderland, виступаючи за права ЛГБТКІ та важливість голосування. Віртуальна модель використовує свою платформу для підтримки соціальних проєктів, як-от «Black Lives Matter», і підтримує організацію під назвою «Black Girls Code», що просуває технологічні тренінги для дівчат. Діяльність діджитал-інфлюенсерки стирає межі між реальністю та віртуальним світом, у якому вона, здавалося б, мешкає.
Інші діджитал-знаменитості:
Шуду вважають першою цифровою супермоделлю. Її автором є фотограф Кемерон-Джеймс Вілсон, якому спало на думку створити модель з ідеальною зовнішністю.
Фотограф створив і сторінку Шиду в інстаграмі, де регулярно публікував пости від її імені.
На один пост Шуду потрібно приблизно два-три дні. Фотограф прагне досягти максимальної схожости діджитал-моделі на реальну дівчину, тож ретельно пропрацьовує деталі її зовнішности: волосся, фактуру шкіри, мейк-ап, позу тощо.
Модель вже співпрацювала з Fenty Beauty, Tiffany & Co і має всі шанси на розширення комерційної співпраці з брендами.
Крім захоплених відгуків, на адресу Вілсона і його творіння лунає і критика: так, деякі користувачі мережі звинуватили його у створенні віртуальної темношкірої моделі замість гідної оплати роботи справжніх моделей. У відповідь фотограф зазначив, що він у захваті від темношкірих жінок, і Шуду – це результат його натхнення реальними людьми.
Про саме створення діджитал-моделей Камерон-Джеймс Вілсон каже:
«Моделювання цих персонажів насправді захопливе заняття. Завдяки 3D можна краще зрозуміти власну поведінку в мережі, а віртуальні персонажі певною мірою позбавляють від ілюзій. Вони насправді менше шкодять людям, ніж ретуш реальних моделей. Коли ви дивитеся на 3D-модель, ви розумієте, що перед вами – квінтесенція фантазії, просто образ»
KFC та Colonel Sanders
9 квітня 2019 року мережа ресторанів KFC представила новий образ полковника Сандерса – засновника і особи компанії. Оновлений полковник – це реалістично намальована віртуальна модель.
У його біографії в інстаграмі сказано, що він «йде за мрією», а різні публікації на сторінці KFC показують його життя.
У полковника в Кентуккі навіть є своя дівчина – діджитал-модель на ім’я Даґні.
Створення викликало багато емоцій у фоловерів, зокрема й негативних. Збентеження користувачів мереж зрозуміле: засновник Kentucky Fried Chicken звичніший в образі добродушного старого з відерцем смаженої курки, але ніяк не підтягнутого адепта здорового способу життя з модною зачіскою.
Ця цифрова модель була створена токійською компанією ModelingCafe Inc.
На всіх світлинах у профілі ми бачимо ідеальні пропорції, бездоганну шкіру, пастельно-рожеве волосся – все, що потрібно для привернення уваги фоловерів та залучення пропозицій про співпрацю від відомих брендів.
Імма полюбляє селфі, фотографії біля автомобілів, приміряти одяг та блукати вулицями Токіо. Дехто може навіть не здогадатися, що ця модель не є справжньою людиною. І ми їх розуміємо.
Ця 3D-модель створена завдяки зібраному ідеалу глядачів порносайту xHamsters. Образ виявився таким: 25-річна бісексуальна дівчина з блакитними очима, широкими стегнами та довгим темним волоссям.
Деякі користувачі мережі критикують створення Shy. Вони вважають, що цей образ є підтвердженням того, що панує у світі: сексуальної об’єктивізації, дискримінації та стигматизації жінки.
У своєму профілі дівчина ділиться відвертими публікаціями з напівоголеними світлинами та підтримує ЛГБТКі-спільноту.
20-річна модель, яка має 365 тисяч підписників. Вона співпрацює з найбільшими брендами модної індустрії та живе в Парижі. Творцем цифрового персонажа є Йорг Цубер зі своїм творчим агентством Opium Effect.
Посмотреть эту публикацию в InstagramAlways follow your ? @kimkardashian happy birthday my muse #KimKardashian
Ця модель має соціальну місію та змінює своїх підписників на краще. Вона вегетаріанка, не носить хутра і пропагує екологічний спосіб життя. Нунурі домоглася того, про що мріють багато хто з її однолітків, проте вона існує тільки в мережі.
Як на діджитал-інфлюенсерів реагує суспільство
Усередині спільноти соціальних мереж реакція на таких інфлюенсерів була неоднозначною. У коментарях їх публікацій в інстаграмі часто можна побачити сутички різних поглядів та думок. Деякі ставляться до віртуальних моделей, як до будь-яких інших користувачів, деякі займаються тролінгом, деякі вважають створення таких інфлюенсерів черговим проявом фальшивости соціальних мереж. Проте більшість просто цікавиться, чи справжні люди, яких вони бачать на фото.
Іноді інтерес до вигаданих особистостей на екрані може стати занадто фанатичним. Підписники починають занадто часто стежити за життям моделей та навіть у них закохуватися.
Поки користувачі інстаграму фантазують та прагнуть бути схожими на них, брендам не потрібно витрачати гроші на візажистів, студії або транспорт, як це відбувається зі звичайними моделями. І немає ризику, що критична життєва подія або глобальна пандемія вплине на доступність віртуальної моделі.
Керівник та директор маркетплейсу OnBuy, Кас Патон, розповідає: «Хоча концепція впливових роботів ще перебуває в зародковому стані, є ті, хто не згоден з її потенціалом та розвитком віртуального світу.
На мою думку, якщо ці моделі у тренді, захоплюють і якось впливають на реальність в інстаграмі, люди хотітимуть за ними стежити і надалі. Унікальна нелюдяність навіть додає їм привабливости».
Згідно з дослідженням Influencer Marketing Hub, деякі впливові 3D моделі можуть заробляти від 1000 до 6000 фунтів стерлінгів за одну публікацію в інстаграмі.
Це може здатися сюжетом однієї із серій «Чорного дзеркала» від Netflix, проте експерти стверджують – бездоганні роботи можуть стати майбутнім маркетингу та реклами.
Компанії, що працюють із цими впливовими особами, та їхні творці отримують користь від шаленої популярности моделей у соцмережах. Такі проєкти цікаві та інноваційні, адже залучають ресурси та креативність багатьох людей. Шалені суми заробітку однієї моделі можуть забезпечити життя багатьом, хто працює над проєктом.
Є і зворотний бік медалі: люди висловлюють занепокоєння щодо впливу фізично досконалих персонажів на вразливих молодих людей.
Графічні дизайнери та аніматори створюють моделей, які завжди мають ідеальний вигляд, не мають поганого настрою та проблем на роботі чи у стосунках. Молодь, яка стежить за такими особистостями, може несвідомо переймати ці образи на себе та порівнювати їх зі своїм життям. І тут є ризик зіткнення з фрустрацією, комплексами та низькою самооцінкою – адже реальне життя суперечливе та далеке від ідеалів.
Саме тому популярність уявних людей з ідеальними параметрами краще не приміряти на своє життя. Варто пам’ятати – за формулою успіху однієї 3D-особистости стоїть команда професіоналів, яка формує збірний образ, і це доволі опосередковано стосується реальности.