Заморожений пудинг та рожеві пластівці: популярна в минулому їжа, якої більше не існує
Фаворити на полицях супермаркетів постійно змінюються. Проте класика завжди залишається в пам’яті та серцях споживачів.
Створили добірку популярних продуктів, які були популярними, але вийшли з продажу.
Sugar Smacks
У 1953-ому на ринок американських сніданків вийшов виробник Kellogg’s із продуктом Sugar Smacks – пластівцями з пшеничної крупи.
У списку «10 найгірших дитячих злаків» від The Environment Working Group ця підсолоджена пшениця посіла 1 місце. Sugar Smacks містять у складі 55,6% цукру і ця цифра б’є рекорд Apple Jacks, Froot Loops (48%) та Sugar Corp Pops (46%).
Одна тарілка таких пластівців містить 20 г цукру, що майже цілком покриває денну норму для дорослої людини (25 г). ВООЗ застерігає, що надмірна кількість цукру в раціоні спричиняє залежність, підвищує ризик ожиріння, цукрового діабету та серцево-судинних захворювань.
Проте продукт користувався популярністю та подобався дітям. Посилював ефект маркетинг пластівців – у рекламі знімалися клоуни та персонажі мультфільмів.
Згодом виробники змінили рецептуру продукту та дали йому нове ім’я. 1980-го з’явилися Honey Smacks, проте назва не відповідала дійсності: головним інгрідієнтом сніданку все одно був цукор.
2018-го виробник пластівців потрапив у новий скандал. Управління з продовольства і медикаментів США (FDA) дослідили спалах інфекції Salmonella Mbandaka в декількох штатах. Постраждали 135 осіб, серед яких 34 людей госпіталізували.
Розслідування підтвердило, що причиною стали пластівці Honey Smacks. Центр з контролю та профілактики захворювань (CDC) порадив споживачам уникати вживання злаків.
Виробник зняв з продажу шкідливий продукт, проте повернув його на полиці в листопаді того ж року.
Pink Panther flakes
1972 року компанія Post Cereal стала спонсором ранкового дитячого шоу «Pink Panther». Кукурудзяні пластівці Pink Panther flakes були додатком програми, і в телевізійній рекламі злаків грав мотив з головної пісні шоу.
Post просував свої товари за допомогою улюблених персонажів дітей з «Флінстоунів» та «Смурфиків». У середині кожної коробки пластівців завжди була іграшка, а іноді навіть цілі дитячі набори.
Особливістю Pink Panther Flakes була цукрова глазур та рожевий колір. Пластівці покривали неякісним барвником, який миттєво розчинявся в молоці та перетворював вміст тарілки на вологий заміс.
Продукт зняли з виробництва за два десятиліття, але залишилися колекціонери, які готові віддати за коробку Pink Panther Flakes з іграшкою $ 2000.
Swanson TV Dinner
1945-го компанія Maxson Food Systems, Inc. створила перший напівфабрикат «Strato-Plates». Заморожені готові страви – зазвичай м’ясо, овочі та картопля – були призначені для пасажирів військових і цивільних літаків. Однак через смерть засновника та фінансові проблеми компанії продукт так і не надійшов у роздрібний продаж.
Трохи згодом концепція замороженої їжі все-таки реалізувалася завдяки компанії Swanson. Виробник запустив масштабну рекламну кампанію продукту та перетворив споживання напівфабрикатів на культ.
Журналістка Кей Бартлетт розповідає: «1954-го року телебачення було новим і захопливим явищем, особливо для дітей. Весь вільний час увечері сім’ї присвячували чарівному ящику, і приготування їжі відійшло на другий план».
Класична заморожена тарілка містила в собі індичку, декілька соусів, кукурудзяний хліб, солодку картоплю і горох з маслом. Вартість одного боксу становила 98 центів. Контейнер був вкритий фольгою для зручного нагрівання в духовці.
За перший рік Swanson продали 10 млн страв.
Ці обіди були популярними до 1970-х років. Спочатку продукт конкурував з домашньою їжею та користувався прихильністю через низьку ціну. Однак згодом дохід американців почав зростати, сім’ї обирали ресторанну їжу. Так Swanson TV Dinners втратили свою популярність.
Magic Middles
Magic Middles − це пісочне печиво з помадкою або арахісовим маслом усередині. У виробництві Keebler використовувала технологію інкрустації Rheon, яка спочатку була призначена для виготовлення макаронних виробів.
У рекламних роликах Magic Middles з’являлися анімовані персонажі – ельфи, які розповідали та показували глядачам, як виготовляють печиво. Головним героєм був ельф Ерні, який швидко завоював прихильність дітей.
Лінія Magic Middles досягла річного обсягу продажів $100 млн у 1989 році і отримала премію Едісона за найкращу інновацію в галузі харчових продуктів.
Згодом печиво перестали випускати, адже компанія потребувала обладнання для нового продукту. Magic Middles так сподобалися людям, що згодом його прихильники створили спеціальну спільноту у Facebook, присвячену печиву. Користувачі збирають підписи та закликають виробника повернути товар на прилавки.
Pudding Pops
Pudding Pops від Jell-o − це вершковий заморожений варіант пудингу на паличці, покритого шоколадом та ваніллю.
Pudding Pops стали популярними в 1980-х. У перший рік компанія заробила $100 млн, а за п’ять років дохід становив $300 млн на рік. Попри високі продажі в 1990-ті роки, виробництво Pudding Pops було припинено через його нерентабельність.
У квітні 2004 року торгова марка Popsicle спробувала повторити тріумф Pudding Pops зі схожим продуктом. Однак через відмінність від оригіналу новим пудингам не вдалося стати популярними. У 2011-му їхні продажі зупинили.