Спецпроєкти

Porsche Taycan Cross Turismo: огляд надшвидкого електричного кросуніверсалу


За півтора року після дебюту електроседана Porsche Taycan компанія Porsche провела презентацію серійного кросуніверсала Taycan Cross Turismo, який здатний здивувати як на гоночному треку, так і на поганій гравійній дорозі.

Сама фірма Porsche вважає Taycan Cross Turismo не кросовером і не універсалом, а представником сегменту CUV (Cross Utility Vehicle). Заради адаптації Cross Turismo до бездоріжжя інженери переналаштували підвіску, збільшивши дорожній просвіт на 20 мм порівняно зі стандартним чотиридверним електрокаром – до 150 мм у стандартному положенні.

У базове оснащення всіх версій входить трикамерна пневматична підвіска з електрогідравлічною системою Smatlift, яка автоматично піднімає автомобіль перед нерівностями. На високих швидкостях пневмопідвіска опускає кузов за два етапи, щоб знизити опір потоку.

Також в електрокарі запрограмували додатковий позашляховий алгоритм роботи мехатроніки під назвою Gravel («Гравій»), якого немає у звичайного «Тайкана».

Нарешті, за додаткову плату буде доступний опціональний пакет Off-Road Design, який передбачає збільшення кліренсу ще на 30 міліметрів, а також розширювачі колісних арок і додаткові захисні елементи кузова.

Зовнішність серійної моделі продовжує концепт Mission E Cross Turismo 2018 року, хіба що бампери дещо змінені. Довжина машини зросла на ледь помітні 11 мм (до 4974 мм), а у висоту додала 28 мм (до 1409 мм). Архітектура салону новинки майже повністю повторює стандартний Taycan, однак у Cross-версії є власна унікальна фішка. На передній панелі автомобіля в разі замовлення пакету Off-Road Design з’явився вбудований компас. Завдяки зміненій задній частині кузова істотно збільшився вільний простір у районі ніг і голови пасажирів другого ряду. Об’єм багажного відділення становить 446 л, а за складених сидінь вільний простір зростає до 1200 літрів.

За додаткову оплату запропоновано рейлінги на даху (витримують до 75 кг) і спеціальне кріплення для велосипедів, яке дає змогу відчинити п’яті двері, не знімаючи самих велосипедів.

На старті продажів Taycan Cross Turismo запропонують у чотирьох версіях: Taycan 4, Taycan 4S, Taycan Turbo і Taycan Turbo S. Усі з повним приводом і системою контролю тяги.

Технічно новинка ідентична до стандартного «Тайкана». Універсал залежно від модифікації оснащений одним або двома електромоторами, які передають тягу на всі чотири колеса, а також двоступеневим редуктором на задній осі. Електрична система працює з напругою у 800 вольтів, що вдвічі більше порівняно з більшістю сучасних електромобілів. Блок акумуляторів на 93,4 кВт-год із 396 осередками, залежно від потужности силової установки, дає змогу проїхати без підзарядки від 388 до 456 кілометрів.

Агрегат базової версії (4 Cross Turismo) видає 380 к.с., а його віддача за режиму Overboost і функції швидкого старту Launch Control зростає до 476 кінських сил. Такий універсал здатний набирати першу «сотню» за 5,1 сек., а його максимальна швидкість становить 220 км на годину.

Далі йдуть варіанти 4S і Turbo із силовими установками на 490 к.с. (571 к.с. – з Overboost) і 625 к.с. (680 к.с. – з Overboost), які можуть прискорюватися з місця до 100 км/год за 4,1 сек. і 3,3 сек. відповідно.

На горі – модифікація Turbo S, агрегати якої в піку здатні видавати до 761 кінських сил. Такий автомобіль за замовчуванням укомплектований повнокерованим шасі, де задні колеса можуть повертатися під невеликим кутом, підвищуючи маневровість на малих швидкостях і стабільність – на високих. Топовий Taycan Cross Turismo долає рубіж у 100 км/год за 2,9 сек. (усього на 0,1 повільніше ляфтбека), а його максимальна швидкість обмежена на 250 км на годину.

Стандартне оснащення передбачає світлодіодні фари та двозонний клімат-контроль з автоматичним розподілом потоків без жалюзів в дефлекторах, два ремені для кріплення в багажному відділенні, частково шкіряний салон, сидіння з чотирма електрорегулюванням. У версії Turbo регулювань сидінь сім, а у Turbo S – дев’ять. Топове авто оснащене повнокерованим шасі, системою Porsche Electric Sport Sound, пакетом Sport Chrono і двоколірним інтер’єром без шкіри.

Після презентації позашляхового універсала Cross Turismo керівник лінійки Taycan Стефан Векбах натякнув на те, що сімейство чекає розширення. Він підтвердив, що в компанії є технічні можливості випустити й дводверні варіанти електричного спорткара, і ще одну п’ятидверку, аналог Panamera Sport Turismo.

У продажу електричні п’ятидверки Porsche з’являться влітку. У Європі ціни починаються від 93 600 євро, а український прайс-лист буде сформований найближчим часом. Дилери вже готові приймати замовлення.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь