Cпецпроєкти

Диджиталізація по-українськи: як технології змінили нас за останній рік


Онлайн-паспорти, новини в telegram-каналах, шопінг в інтернеті, консультації в мережі – щодня ми отримуємо нові можливості завдяки всесвітній мережі та новим електронним послугам.
bit.ua дослідив, яке місце в житті українців посідають технології.

За останні 12 місяців більш ніж половина українців (53 %) скористалася щонайменше однією цифровою послугою. Серед найпопулярніших – отримання паспортів і послуги на порталі та в застосунку Дія.

Українці активно використовували електронні державні послуги з отримання субсидій, пільг і соціальних виплат. Серед популярних е-послуг ті, що стосуються особистого транспорту (водійське посвідчення, продаж авто і т. д.) – 12 % та пенсійного забезпечення – 11 %.

Манал Фоуані, заступниця Постійного представника ПРООН в Україні, наголосила: процес диджиталізації, який розпочався в Україні ще до 2020 року, почав стрімко впроваджуватися під час коронакризи.

«Пандемія COVID-19 прискорила трансформацію сфери надання послуг громадянам і державних бізнес-процесів», – зазначила Фоуані.

Українці ж хочуть бачити більше електронних вдосконалень і цифровізації в комунальних послугах, а ще оформлення й отримання пенсій, медичні послуги, ведення малого бізнесу, отримання соціальної допомоги тощо.

Утім, чимало українців (приблизно чверть) зізнаються, що не користуються онлайн-послугами через брак знань і навичок роботи з комп’ютером та в інтернеті. Окрема проблема – брак інтернет-покриття в різних регіонах.

Що українці роблять в інтернеті?

За останній рік українців у соцмережах стало більше на 7 мільйонів. На початку минулого року користувачів з України було 19 мільйонів, а у 2021-му стало 26 млн. Це дані дослідження компанії GlobalLogic на основі відкритих даних (Data Report, Державна служба статистики, Kantar, PlusOne).
60 % населення країни нині користуються соцмережами. З 2019 року кількість українців в Instagram зросла на 22 %, а у Facebook – на 7 %. Сьогодні ними користується 14 і 16 млн українців відповідно.
Водночас за рік соцмережа TikTok досягла показника 16 % користувачів з України, її зростання становило 500 %.

Найпопулярнішою соцмережею залишається YouTube з охопленням 96 % користувачів в Україні. У середньому на сайті вони проводять близько 40 хвилин на день. Загалом інтернет-користувачів побільшало, і на початку 2021 року їхня кількість – майже 30 мільйонів.

Онлайн-шопінг полюбився під час карантину

На третину зросла кількість покупок, які українці робили онлайн за 2020 рік. Цьому, без сумніву, сприяли карантинні обмеження, запроваджені з весни 2020 року. Такі результати досліджень компанії «‎Делойт» в Україні, оприлюднені в березні 2021 року.

Свої споживацькі звички змінили 63 % українців. Як зазначили в «‎Делойт», найбільше карантин вплинув на вікову категорію понад 60 років, а найменше – на групу 16-25 років.

У 2020 році 39 % українців зменшили частоту покупок офлайн і 30 % зменшили розміри витрат в офлайн-магазинах. Водночас 18 % опитуваних частіше займалися онлайн-шопінгом, а 22 % навіть збільшили обсяг витрат на шопінг в інтернеті.

До категорії онлайн-покупок потрапили різні товари: у 2020 році понад 50 % опитаних купували в інтернеті косметику, парфумерію, побутову техніку, електротехніку, дитячі товари та іграшки. Найбільше українці минулого року економили на купівлі одягу, взуття, косметики, парфумерії, товарів домашнього вжитку та побутовій хімії. І це при тому, що довіри до онлайн-шопінгу українці поки не відчувають: кожен другий з опитаних хвилюється за збереження своїх персональних даних під час купівлі в інтернеті.

Інтернет VS телебачення

На початку 2021 року компанія Research&Branding Group оприлюднила цікаві дані: уперше інтернет обійшов телебачення як джерело інформації. 51 % українців вказав його як основного постачальника новин. На другому місці ТБ – 44 % українців довіряють йому. Усього чотири роки тому, у 2017 році, першість була за телевізором – його обирали 58 %, тоді як інтернету надавали перевагу 38 %. Серед інтернет-ресурсів перші місця посідають соціальні мережі: 59 % опитаних українців використовують Facebook, 43 % – YouTube та 30 % – Instagram. Популярним стає Telegram – ним користуються вже 20 % українців, а це втричі більше, ніж у 2018-му.

Цифровізація та захоплення онлайн-послугами, розширення географії користування інтернетом підштовхнули нас до створення рейтингу українців, які просувають технології вперед.

bit.ua разом із читачами та експертами формує рейтинг 100 найкращих TechDrivers. Ми шукаємо по-справжньому закоханих у диджитал і технології людей. Відсьогодні та протягом двох тижнів ми збираємо імена людей – TechDrivers – за допомогою анкети на сайті bit.ua.

Кожен охочий має нагоду номінувати героя нашого часу (зокрема, себе) в чотирьох різних номінаціях: держ_tech, tech_людина, tech_бізнес і tech_світ.

Заявки на участь у рейтингу приймаються із 6 до 18 квітня. Після завершення збору анкет експерти рейтингу оберуть по 25 номінантів у кожній номінації, які найбільше відповідають критеріям рейтингу. Так буде сформовано рейтинг 100 найкращих TechDrivers.

Відкрите голосування за найкращих серед 100 TechDrivers, яких обрали експерти рейтингу, триватиме до 24 травня.

Партнерами рейтингу стали продуктова ІТ-компанія Uklon та інноваційний парк Unit.City.

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Кого назвуть головними TechDrivers України?

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: