Дослідження: чи корисний пізній початок уроків у школах?
У дослідженні американських учених узяли участь 28 тисяч школярів. Дослідження проводили два роки.
Результати спостережень науковці опублікували в журналі Oxford Academic.
Що показало дослідження?
У дослідженні взяли участь учні середніх і старших класів за освітньою системою США віком від 11 до 18 років. Уроки в школах починаються о 8:30, але у 80% американських шкіл заняття стартують ще раніше.
Дослідження проводили серед 28 тисяч учнів із передмістя Денвера. Для того щоб реалізувати експеримент, учні молодших класів із 5 до 11 років починали навчання на годину раніше. Ця зміна ніяк не вплинула на них, адже діти в такому віці легко засинають і прокидаються.
Уроки в середній школі перенесли на 40-60 хвилин пізніше, а для старшої школи ─ на 70 хвилин. Середня тривалість сну в першій групі збільшилася на 29 хвилин, а у другій ─ на 45 хвилин.
У результаті школярі в середній і старшій школі на 21% і 32% відповідно стали менше страждати від недосипу. А ті, у кого були клінічні прояви денної сонливости, менше стали страждати від недосипу на 12% і 21% відповідно.
Учені дійшли висновку, що більш пізній початок уроків корисний для підлітків. Довжина їхнього сну збільшується та з’являється задоволення від нього, зменшуються клінічні прояви денної сонливости.
Раніше ми розповідали, у якому віці людина є найщасливішою.